Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Eksamen V13] REA3024 Matematikk R2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler meg som en idiot som løste hele det jævlige integralet på papir. Oppgaven sa kun "bestem arealet", mens andre steder stod det bestem ved hjelp av integralregning. Skitten delvis integrasjon som man må trikse litt på for ikke å gå i en sirkel; og jeg kunne løst dette med et par tastetrykk i stedet for en hel side med knotete algebra... hehe. Tror jeg fikk omtrent samme svar som Vintersola.

Lenke til kommentar

Æsj, så kjedelig.. Da mistet jeg 2 poeng der også :hm:

 

 

På oppgave 3c valgt jeg å bruke formelen om avstand fra punkt til plan. Men jeg ser jo i ettertid at jeg har surret veldig. For under kvadratrotstegnet har jeg skrevet 4^2+3^2-12. Det er jo feil. Skulle selvfølgelig brukt 3,0,4.. Skjønner ikke hva jeg tenkte på akkurat da, for dette kan jeg jo egentlig. Hadde jo formelen foran meg til og med.

Så jeg får altså feil svar. Tror jeg endte med 12/13 i stedet for 12/5.

Men vil jeg få noe uttelling for å nesten ha gjort det riktig, tror dere?

Lenke til kommentar

Æsj, så kjedelig.. Da mistet jeg 2 poeng der også :hm:

 

 

På oppgave 3c valgt jeg å bruke formelen om avstand fra punkt til plan. Men jeg ser jo i ettertid at jeg har surret veldig. For under kvadratrotstegnet har jeg skrevet 4^2+3^2-12. Det er jo feil. Skulle selvfølgelig brukt 3,0,4.. Skjønner ikke hva jeg tenkte på akkurat da, for dette kan jeg jo egentlig. Hadde jo formelen foran meg til og med.

Så jeg får altså feil svar. Tror jeg endte med 12/13 i stedet for 12/5.

Men vil jeg få noe uttelling for å nesten ha gjort det riktig, tror dere?

 

Ja, tror du får uttelling for begge oppgavene.

Lenke til kommentar

Mine svar på del 2 (dette er bare på oppgavene som krever en verdi):

1c) y->160

2b) Topp: (1.57,3.87), Bunn: (7.85,-0.17)

2c) Areal = 13.1

3a) 7.5

3c) 4/5=0.8

3d) 111.1 grader (litt usikker på dette, men etter å ha sett på pyramiden i geogebra mener jeg det er riktig)

4b) 10.5

4c) 8.5

5b) 2(sqrt(2))*D

5c) D^2/2

Også lurer jeg på en ting: Helt til slutt, hva skjer med omkretsen av sierpinski-trekanten når n går mot uendelig?, har lest mange steder at den også går mot uendelig, men jeg kan ikke se for meg dette, er det ikke bare omkretsen av den ytre store trekanten som etterspørres da?

Lenke til kommentar

3d) 111.1 grader (litt usikker på dette, men etter å ha sett på pyramiden i geogebra mener jeg det er riktig)

 

 

Tror du måtte ta den miste vinkel mellom planene altså 180 -111.1

 

Sierpinski trekanten, omkretsen går mot uendelig, se denne video som forklarer den såkalte Coastline paradox, forklarer ikke direkte men kanskje klarer du å forstå prinsippet bak dette http://www.youtube.com/watch?v=I_rw-AJqpCM

Endret av tilkvelden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge forhåndssensurrapporten så må:

"I en fullgod løsning må ekstremalpunktene i endepunktene av definisjonsmengden tas

med."

 

Har dere lært om det? Synes det høres veldig rart ut! Dette er jo ikke ekstremalpunkter? (særlig hvis de har en lavere funksjonsverdi enn ekstremalpunktene). Lærerne på skolen min sa vi ikke skulle gjøre dette på eksamen, da de også syntes dette hørtes rart ut. Dette sa de før eksamen. Rart eller hva?

Lenke til kommentar

Ja, det er flere som har fått karakter 5 enn karakter 4. Det pleier å være omvendt. I tillegg nesten 7 % som har fått 6! Det er ganske høyt.

 

Angående det du skriver er endepunktene som ekstremalverdier å regne, ut i fra definisjonen på et ekstremalpunkt. Dermed bør disse verdiene tas med. Men jeg glemte det selv, og synes det er en kjedelig ting å få trekk for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...