Gå til innhold

Unboxing: Vi pakker opp Asus' monsterskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kortet er dyrt pga limited edition, de priser etter hva folk er villig til å betale.

 

Med et opplag på 999 stk. må dette prosjektet regnes mer som markedsføring enn et seriøst produkt. Med det i tankene er det like greit å legge seg på et prisnivå som får folk og IT-presse til å si "WÆÆÆOOOW! SVINDYRT! Men luksus koster!"

 

999 solgte kort med et par hundre dollar fortjeneste pr stykk: Småpenger, relativt sett. Ryktelekasjer, previews, reviews og milelange forumtråder: Priceless. Dans, presse, dans!

 

Well played, Asus.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Skal vi se, skjerkortene mine med radiaor

Tipper det ikke er fortjeneste, tenk tegningene , planleggingen og alt rundt x timelønn.

 

Samma som bugatti som koster 70-80 mill å lage, men selges for en tiendel.

De skal vise teknologi/ hva de kan få til / skryte , ikke tjene penger på selve salget.

 

I starten så vil det ikke være mye fortjeneste nei.

Lenke til kommentar

Herregud, hvilket kabinett må man ha for at dette unødvendige kortet skal få plass uten å ha sidepanelet/døren fjernet permanent da? Kortet mitt til halve størrelsen kjører det meste (alt så langt) på ultra, og skulle det bli et problem kjøper jeg ett til og kjører SLi - likevel vil det ta mindre plass og være billigere...

Lenke til kommentar

Herregud, hvilket kabinett må man ha for at dette unødvendige kortet skal få plass uten å ha sidepanelet/døren fjernet permanent da? Kortet mitt til halve størrelsen kjører det meste (alt så langt) på ultra, og skulle det bli et problem kjøper jeg ett til og kjører SLi - likevel vil det ta mindre plass og være billigere...

 

 

Ja jøss, hva er vitsen med å prøve å lage noe råere og råere hele tiden? Det fører jo til utvikling, og det vil vi vel IKKE ha??

 

Tenk deg litt om da. Dette kortet er produsert for spesielt interesserte og gir de spesielt interesserte et produkt som det ikke finnes maken til i hele verden. Så hvorfor i alle dager GIDDER du å bry deg når det kun lages 1000 kort og du IKKE er en av de interesserte? Du vil jo ikke klare å forstå vitsen med hele greia ser det ut til.

 

Hva er vitsen med å lage Veyron? Ingen kjører i 400kmh.

Hva var vitsen med å lage 64-bit prosessorer lenge før det kom 64-bit operativsystemer?

Hva var vitsen med å lage LED parkeringslys på bil? Dyrere og ikke nødvendigvis mer lyssterke

 

Tar du poenget eller?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Ja jøss, hva er vitsen med å prøve å lage noe råere og råere hele tiden? Det fører jo til utvikling, og det vil vi vel IKKE ha??

 

Tenk deg litt om da. Dette kortet er produsert for spesielt interesserte og gir de spesielt interesserte et produkt som det ikke finnes maken til i hele verden. Så hvorfor i alle dager GIDDER du å bry deg når det kun lages 1000 kort og du IKKE er en av de interesserte? Du vil jo ikke klare å forstå vitsen med hele greia ser det ut til.

 

Hva er vitsen med å lage Veyron? Ingen kjører i 400kmh.

Hva var vitsen med å lage 64-bit prosessorer lenge før det kom 64-bit operativsystemer?

Hva var vitsen med å lage LED parkeringslys på bil? Dyrere og ikke nødvendigvis mer lyssterke

 

Tar du poenget eller?

Beklager, det var ikke det jeg mente. Jeg ser poenget og du har så absolutt 100% rett. Jeg er bare ikke opp i skyene imponert over kortet (eller burde jeg si kortene?). Ytelsen er indeed helt sjukt og på sett og vis èr det imponerende - men i takt med ytelse øker også pris og størrelse i samme tempo. Det er for all del fantastisk og flott at de produserer kortet og det er ett steg i riktig retning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...