Gå til innhold

Newell: ? Den største trusselen er Apple


Anbefalte innlegg

Snip *
Jeg har en iPad og en en Android telefon. Ingen tvil om at iPad er bedre enn telefonen på alle måter, unntatt ringe. Selvsagt er frihet bra, men iOS er for meg helt åpent, det gir meg akkurat det jeg trenger. Enkeltheten overgår "friheten" til Android lett. Android er et fint operativsystem, men det må jobbes mye med for å få det bra. IOS funker fett out of the box :) On-topic: Jeg tror at Newell bommer kraftig i dette utsagnet. Tviler på at konsoll dør ut så lenge det blir utgitt gode spill. Jeg selv spiller ikke konsoll fordi det er vanskelig å sikte og skyte med joystick. Konsoll er også billigere og enklere, og man har alle kontroller man trenger mellom fingrene.

Årsaken til at Apple aksjene synker er at det er vanvittig overpriset.

 

Det er to årsaker til å kjøpe aksjer. Den ene er at selskapet betaler utbytte om de har overskudd, den andre er at om aksjen stiger i verdi kan du selge med fortjeneste, problemet at om den synker til under nivået du kjøpte for taper du penger.

 

Er ingen måte apple kan betale utbytte som forsvarer aksje verdien selv om de hadde monopol på mobiler og nettbrett, alle kjøpte aksjen fordi de kunne selge med fortjeneste derfor synker verdien.

 

Overhode ingen dramtikk i det annet en at de som kjøpte når kursen var høy tapte penger.

 

Er litt tvilsom til at apple vil lansere en konsoll, de har navn til å gjøre det også infrastrukturen, men ingen spill biblotek i dag, dvs spill som egner seg for en konsoll, er ikke trivielt å porte et ipone/ pad spill til en spillkonsoll. En annen sak at du kan spille på en ipad og den er temmelig perfekt for causual spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol ser Gabe fortsetter og spy ut farer og alle trur på han som om han er lederen av og ha rett.Han snakker jo dritt om alt bortsett fra det han selv styrer med.Han burde bli politiker stå der og si hvordan ting burde være men fortsatt ikke gjøre en dritt med det selv.

Nå står jo ikke akkurat Gabe og slenger drit i timesvis, her er det vel heller media som har plukket ut den ene negative tingen han sa i et langt foredrag.

 

Og hvordan i alle dager kan du påstå at Gabe (og Valve) bare prater uten å gjøre noe??

 

Lenke til kommentar

Sist Apple prøvde seg på en spillkonsoll solgte den 40.000 enheter. Førti tusen. De kommer ikke til å prøve seg igjen. Dessuten har de fått knallhard konkurranse på smartphone-markedet, og verre skal det bli. Samme med tablets. Verst av alt, de mangler det kreative geniet, mannen som massene elsket, den visjonære grunderen med innovative idéer og en utrolig vilje til nyskapning. Mannen som tok Apple fra en puslete liten PC-produsent til verdens til verdens største og mest populære selskap i løpet av et tiår.

 

Men ærlig talt tror jeg Gabe Newell overvurderer sitt publikum en hel del. Grunnen til at Steam er populært er at det er praktisk og intuitivt for den jevne PC-spiller, som vanligvis gir seg katten i konsoller. En Steambox vil sannsynligvis bli dyr, stor og ha dårlig kompabilitet med eksisterende bibliotek av PC-spill. Med andre ord det helt motsatte av hva Steam er i dag.

Lenke til kommentar

Steam er populært pga vi er blitt mer eller mindre tvunget til å bruke det over flere år. Det er i mange tilfeller umulig å gå utenom Steam om en vil nyte et spesielt spill til PC i dag.

 

Jeg tror Newell har rett ang Apple, men ikke før Apple evnt bestemmer seg for å gi jernet og satse på spill mer en pr dags dato. Om det blir mulig i fremtiden å kjøpe en boks ifra Apple som gjør at en kan bruke Apple sine tjenester og spill på tv så vil nok det selge mange flere millioner en hva Steambox vil.

 

En oppgradert versjon av Apple TV rett og slett.

 

Steambox blir jo for casual markedet og dem som tror den kundegruppen vil velge et produkt som Steambox over et skinnende eple merke undervurderer nok Apple til de grader.

 

Det jeg finner mest interessant av alt er hvordan the master race blir dyttet opp i et hjørne som et vilt dyr og biter deres Gud i hånden så fort ordet Apple kom ut av munnen til Newell. Ganske så patetisk...men det har vi vel alle innerst inne vist at disse menneskene har vært siden starten...har vi ikke?

Lenke til kommentar

Dette gjør meg "glad" å se! Jeg er selv glad i Apple-produkter, men jeg er også en svoren gamer og gråter litt inni meg når Angry Birds-spillene gjør det bedre enn alle spillene til EA. Nå er jeg dog ikke storfan av så veldig mange EA-spill, men dette skiftet av maktposisjon tror jeg ikke gjør så mye godt for oss som liker å sitte på sofaen og spille lange, "tunge" og bra spill og ikke bare wordfeud, angry birds og slike spill. Grunnen til at jeg blir glad er at jeg ser at hvertfall Valve er klar over dette! Sony, MS og Nintendo må tenke nytt. Det eneste varige konkurransefortrinn er evnen til stadig forbedring!

Verst av alt, de mangler det kreative geniet, mannen som massene elsket, den visjonære grunderen med innovative idéer og en utrolig vilje til nyskapning. Mannen som tok Apple fra en puslete liten PC-produsent til verdens til verdens største og mest populære selskap i løpet av et tiår.

Samme mannen som brakte Apple til randen av konkurs og fikk sparken fra sitt eget firma. Det største Steve Jobs gjorde var å ansatte flere genier og skape en enormt sterk kultur i Apple, det tok han ikke med seg i graven.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Samme mannen som brakte Apple til randen av konkurs og fikk sparken fra sitt eget firma. Det største Steve Jobs gjorde var å ansatte flere genier og skape en enormt sterk kultur i Apple, det tok han ikke med seg i graven.

Dette er vel ikke helt historien sånn som den er fortalt på Wikipedia. Men det blir spennende å se hvordan Apple klarer seg uten Jobs, den første stormen er i alle fall kommet og flere skal det bli. Men går det mer enn 3 år uten en svær nyvinning av typen iPod, iPhone eller iPad kommer de til å slite mer og mer. Dessuten virker det jo som om Google er i førersetet hva innovasjon angår, både med briller og biler.

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke helt historien sånn som den er fortalt på Wikipedia. Men det blir spennende å se hvordan Apple klarer seg uten Jobs, den første stormen er i alle fall kommet og flere skal det bli. Men går det mer enn 3 år uten en svær nyvinning av typen iPod, iPhone eller iPad kommer de til å slite mer og mer. Dessuten virker det jo som om Google er i førersetet hva innovasjon angår, både med briller og biler.

Vet ikke hvor grundig Wikipedia går inn i historien, men det jeg skrev er hentet fra den offisielle biografien.

Lenke til kommentar

Dette gjør meg "glad" å se! Jeg er selv glad i Apple-produkter, men jeg er også en svoren gamer og gråter litt inni meg når Angry Birds-spillene gjør det bedre enn alle spillene til EA. Nå er jeg dog ikke storfan av så veldig mange EA-spill, men dette skiftet av maktposisjon tror jeg ikke gjør så mye godt for oss som liker å sitte på sofaen og spille lange, "tunge" og bra spill og ikke bare wordfeud, angry birds og slike spill.

 

Å gråte over at folk kjøper angry birds er som å gråte over at de kjøper kortstokker og. Et spill rundt 10 kr konkurrerer ikke med noen av de store spillene til konsoll og PC.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...