Gå til innhold

? Verkstedene svindler deg


Anbefalte innlegg

Jeg sendte en Ericsson mobil til reparasjon 2 ganger uten at de gadd å reparere den. Tredje gangen hadde jeg feil på to identiske telefoner slik at det ikke var til å unngå at de kunne se feilen Den ene telefonen hadde 1 strek på forbindelsen mens den andre hadde 5 streker.

 

En annen telefon jeg sendte inn ville de ikke reparere. De skyldte på fuktskader og ville ha 650 kroner for å sende den tilbake. Den telefonen hadde levd hele livet i lommen min eller på skrivebordet.

 

På en troverdighetsskala fra 1 til 10 scorer det verkstedet minus flere millioner.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen er jo ikke noe annet en genistrek fra Iphoneklinikken i Stavanger som ikke er autorisert apple verksted.

 

Han kan fikse telefonen din som egentlig er fuktskadet, men antar at han ikke tar ansvar for senere følgefeil som ett resultat av fuktskaden.

 

Lur måte å skaffe kunder til sitt uaotoriserte verksted og amobil biter på :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

har en dell inspiron duo (laptop har samme desgn ca som xps duo) som ble sendt inn til infocare.no som påstod netopp foktskade som problem (infocare service var via dell)

 

faren min ga opp å prøve å få den reparerert så han betalte for ny men uanset åpnet pc-en og jeg fant ingen foktskader (de hevdet også at tastaturet var skadet, rart at det virker på en anen laptop -_-

Lenke til kommentar

Mcare reparer de fleste telefoner og det er ikke mobiltelefonens eier som er kunden, derimot produsent eller importør.

 

Det er derfor produsentens gunst de streber etter. Har erfaring med telefon som er DOA og hvor produsent påberoper seg bestillingsdato og ikke utkvittert samme dag som ankomst til postkontor.

 

Mcare som sender telefon tilbake med samme feil med gjenngangeren Byttet batteri og oppgradert programvare.

 

Sannheten er at større operasjoner koster for mye og vil innbære vraking av telefon. Da kjøres ansvaret over på kunde, som skal godta "pisspreik" og som plutselig står der med en "vannskadet telefon"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Fuktsensoren på min Samsung Galaxy S3 er utløst (den under batteriet), men det er jeg sikker på at ikke er min feil da den garantert har blitt utløst av kondens, noe det er vanskelig å unngå å utsette mobilene sine for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobba på telehuset i et halvt år, og vi hadde ofte problem med folk som sendte telefonen til reparasjon (iphone), og den kom tilbake med beskjed om at den var fuktskada. Det vi brukte å gjere er å sende reklamasjon på telefonen, og då fikk kunden en swap-enhet (en ny iphone). Grunnen til det er fordi verkstedet ikkje har lov av apple til å opne telefonen eller å reparere den. Då hadde ikkje verkstedet noko dei skulle sagt. Do that! :)

Lenke til kommentar

Jobba på telehuset i et halvt år, og vi hadde ofte problem med folk som sendte telefonen til reparasjon (iphone), og den kom tilbake med beskjed om at den var fuktskada. Det vi brukte å gjere er å sende reklamasjon på telefonen, og då fikk kunden en swap-enhet (en ny iphone). Grunnen til det er fordi verkstedet ikkje har lov av apple til å opne telefonen eller å reparere den. Då hadde ikkje verkstedet noko dei skulle sagt. Do that! :)

 

Det er feil... Apple swaper alle telefoner med feil på. Om du har knust skjerm eller fuktskadet tlf vil man få tilbud om å kjøpe ut denne swap enheten til redusert pris i forhold til ny salgspakke.

 

Autoriserte verksted har lov til å åpne telefonen for å blant annet sjekke fuktindikator. De får ikke reparere på iphone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at det som vanlig er enormt mange engasjerte som IKKE har erfaring med artikkelens innhold....

 

Jeg fikk etter 14 dagers venting på rep hos "mcare" beskjed om at iphonen min var fuktskadet og kondemnert, selv om den aldri hadde vært i kontakt med væske/regn.

Dette firmaet er såklart ikke mulig å kontakte direkte og man har kun en chat-funksjon å forholde seg til.

Etter til slutt å ha postet to artikler fra Forbrukerombudet og Aftenposten vedrørende tilsvarende saker der forbruker vant frem fikk jeg ingen svar tilbake.

 

Da jeg kontaktet Telenor som hadde solgt meg telefonen og ba dem kontakte Mcare ble jeg blankt avvist og forklart at de forholdt deg til Mcares konklusjon.

Selv med dyr forsikring(99kr/mnd) fra telenor ble ikke telefonen dekt etter skaden ettersom den ikke var utsatt for "en plutselig ytre uforutsett hendelse".

 

Jeg endte opp med å kjøpe en ny telefon etter 20 dager med elendig lånetelefon med en enorm bismak.

Det jeg i ettertid har funnet ut er at Mcare og andre autoriserte Iphone-verksted ikke har lov til å åpne telefonen for å dokumentere evt. skade. Da må den i såfall sendes til utlandet. Dette er såklart ugunstig økonomisk og de velger heller å kondemnere alle tvilstilfeller.

 

Her har Apple bakbundet verkstedene til å lavær å følge norsk forbrukerkjøpslov som krever at telefonen blir åpnet for feilsøking og dokumentasjon. De skadelidende blir illsinte og frustrerte forbrukere(som bruker forum til aggresjonsventil) og butikker i små lokalsamfunn som ser seg nødt til å dekke produsentens ansvar(les:bla.a.HIFI-klubben).

 

Før flere velger å uttale seg for å uttale seg ber jeg dere lese artikler fra andre land som Danmark der de har gått til gruppesøksmål mot Apple pga denne useriøse kundebehandlingen.

Lenke til kommentar

Jobba på telehuset i et halvt år, og vi hadde ofte problem med folk som sendte telefonen til reparasjon (iphone), og den kom tilbake med beskjed om at den var fuktskada. Det vi brukte å gjere er å sende reklamasjon på telefonen, og då fikk kunden en swap-enhet (en ny iphone). Grunnen til det er fordi verkstedet ikkje har lov av apple til å opne telefonen eller å reparere den. Då hadde ikkje verkstedet noko dei skulle sagt. Do that! :)

 

men da måtte vel kunden betale...?

 

Lenke til kommentar

...og som atpåtil ikke kjenner retningslinjene for utslag på fuktindikatorer, at de iinterne også må gå?

 

alle fuktindikatorne skifte farge for å kunne kalle det vannskade?

Min Samsung Galaxy S2 fikk plutselig en feil som angår batteriet, men feilen ligger ikke i selve batteriet. (kryssbyttet med kollega.)

Jeg har sendt den inn til Deltaservice.

Mannen i skranken i NetCom-butikken viste meg den ene fuktindikatoren, som var hvit. Den indikatoren du kan se hvis du tar ut batteriet.

Han sa at det også er en indikator inni telefonen. Den kan man ikke se uten å åpne den.

Kan den være rød, selv om den bak batteriet var hvit?

Hva blir da konklusjonen? Garanti eller fuktskade?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...