Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden


Anbefalte innlegg

Fikk 4 i kroppsøving :) Var det jeg forventet på forhånd, så fornøyd med det.

 

Startet med fotball, sendte litt pasninger 2 og 2, førte ballen rundt omkring på egenhånd, så skulle en skyte en høy ball mot den andre som skulle dempe ballen.

Så spilte vi noen minutter 2 mot 2.

Så skulle vi balansere på en benk og gå frem og tilbake, baklengs osv.. Hoppe tau og vise litt forskjellige varianter.

Så skulle en og en vise forskjellige styrkeøvelser, da nevnte eksaminator hvilken muskelgruppe vi skulle trene så valgte man øvelse selv (feks pushups på overkropp, knebøy på bein osv).

Til slutt på teoridelen fikk jeg velge ett av tre ark hvor det står et spørsmål man må svare på. Det vanskelige her at de ofte er formulert av en stakkarslig byråkrat, så er ikke så lett å skjønne hva de egentlig spør etter.

Gratulerer med vel gjennomført eksamen :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helvette satan. Trodde jeg gjorde det dritbr og fikk 4, som jeg hadde fra før av.. Er faen meg ikke rart det nesten bare er jenter på elitestudiene. Hadde jeg hatt blondt hår og ei fitte hadde det blitt 6. Synes det er rart, de tre gangene jeg har hatt kvinnelig sensor/eksaminator har det blitt 5 eller 6. De to gangene jeg har hatt men har jeg fått 3 og 4.

Lenke til kommentar

Helvette satan. Trodde jeg gjorde det dritbr og fikk 4, som jeg hadde fra før av.. Er faen meg ikke rart det nesten bare er jenter på elitestudiene. Hadde jeg hatt blondt hår og ei fitte hadde det blitt 6. Synes det er rart, de tre gangene jeg har hatt kvinnelig sensor/eksaminator har det blitt 5 eller 6. De to gangene jeg har hatt men har jeg fått 3 og 4.

Kjipt å ryke karaktermessig på trynefaktor - hvis det er tilfellet. Jeg har kun hatt mannlige sensorer til nå og har fått 5, 5 og 4 (på den siste trodde jeg skulle få 3 for den gikk dårlig for å si det sånn(naturfag)). Regner med å få manglig sensor på historieeksamen og tror faktisk sensor er en veldig god venn av min far noe som er überkleint. Jeg vet at sensoren jeg hadde på samfeksamen i vår også er sensor/eksaminator i historie så det kan bli et gledelig gjensyn eller være til min ulempe ..

 

Jeg har ingenting å tape da jeg har 4 i standpunkt fra før av og 3 på eksamen, men vil jo aller helst ha 5/6 :p

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra naturfag eksamen og det ble en 6. Heldigvis så kunne jeg mye av det på grunn av kjemi 1+2 samt ingeniør kjemi :p. Hadde kroppsøving tirsdag og det ble en 6 der. Hadde flaks med at det ble fotball og basket. De to idrettene jeg mestrer. Er det mulighet for å trekke seg å få penga tilbake?

Har en r1 eksamen som jeg ikke orker å ta. Skulle egentlig skifte utdanning, men ombestemte meg.

Lenke til kommentar

Fikk 4er på Sosiologi og Sosialantropologi.......Fikk temaet Kultur og klarte nesten absolutt alt(reflektere, diskutere og forklare samt bruke begreper) som sensor og eksaminator sa, men det jeg ikke gjorde bra på i følge dem var å reflektere rundt makt spørsmålet. Jeg visste hva det var, men klarte ikke å reflektere særlig godt i følge dem.

 

Håper også på kvinnelig eksaminator og sensor neste gang fordi det der var bare rart for å si det mildt. Trodde jeg gjorde en fantastisk jobb med presentasjonen og utspørringen og dette sa de selv, men at jeg skulle bli trekket ned to karakter fordi jeg ikke reflekterte særlig mye rundt maktspørsmålet, som også var det siste spørsmålet jeg fikk, er bare for drøyt.........

 

:yucky:

Endret av Instinkt
Lenke til kommentar

Grattis, hva slag oppgaver fikk du på naturfag? Tror ikke det er mulig å få penga tilbake, ville ringt privatistkontoret.

Var ikke de vanskeligste oppgavene. Men i del 1 fikk jeg denne kompetansemålet: "gjøre forsøk med solceller, solfangere og varmepumper, forklare hovedtrekk i virkemåten og gjøre enkle beregninger av virkningsgraden". Den jeg fikk der og da, var: "gjøre rede for begrepet bærekraftig utvikling"

To veldig lette spørsmål, så jeg hadde litt flaks :)

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra naturfag eksamen og det ble en 6. Heldigvis så kunne jeg mye av det på grunn av kjemi 1+2 samt ingeniør kjemi :p. Hadde kroppsøving tirsdag og det ble en 6 der. Hadde flaks med at det ble fotball og basket. De to idrettene jeg mestrer. Er det mulighet for å trekke seg å få penga tilbake?

Har en r1 eksamen som jeg ikke orker å ta. Skulle egentlig skifte utdanning, men ombestemte meg.

Grattis :)

 

Det er ikke vits å ringe Privatistkontoret for det står tydelig på PrivatistWeb at du ikke for tilbakebetalt pengene, uansett grunn.

Lenke til kommentar

Var ikke de vanskeligste oppgavene. Men i del 1 fikk jeg denne kompetansemålet: "gjøre forsøk med solceller, solfangere og varmepumper, forklare hovedtrekk i virkemåten og gjøre enkle beregninger av virkningsgraden". Den jeg fikk der og da, var: "gjøre rede for begrepet bærekraftig utvikling"

To veldig lette spørsmål, så jeg hadde litt flaks :)

 

 

Gratz. Måtte du gjøre forsøk? Var dette i Oslo?

Lenke til kommentar

 

 

Var ikke de vanskeligste oppgavene. Men i del 1 fikk jeg denne kompetansemålet: "gjøre forsøk med solceller, solfangere og varmepumper, forklare hovedtrekk i virkemåten og gjøre enkle beregninger av virkningsgraden". Den jeg fikk der og da, var: "gjøre rede for begrepet bærekraftig utvikling"

To veldig lette spørsmål, så jeg hadde litt flaks :)

 

Gratz. Måtte du gjøre forsøk? Var dette i Oslo?

Jepp, var i Oslo. Jeg trengte bare å forklare om galvanisk element, saltbru osv.

Lenke til kommentar

Fikk 4er på Sosiologi og Sosialantropologi.......Fikk temaet Kultur og klarte nesten absolutt alt(reflektere, diskutere og forklare samt bruke begreper) som sensor og eksaminator sa, men det jeg ikke gjorde bra på i følge dem var å reflektere rundt makt spørsmålet. Jeg visste hva det var, men klarte ikke å reflektere særlig godt i følge dem.

 

Håper også på kvinnelig eksaminator og sensor neste gang fordi det der var bare rart for å si det mildt. Trodde jeg gjorde en fantastisk jobb med presentasjonen og utspørringen og dette sa de selv, men at jeg skulle bli trekket ned to karakter fordi jeg ikke reflekterte særlig mye rundt maktspørsmålet, som også var det siste spørsmålet jeg fikk, er bare for drøyt.........

 

:yucky:

Oii, skal selv opp ganske snart til Sosiologi. Har du lyst til å fortelle hvoradan eksamenen foregikk? :)

Lenke til kommentar

 

Fikk 4er på Sosiologi og Sosialantropologi.......Fikk temaet Kultur og klarte nesten absolutt alt(reflektere, diskutere og forklare samt bruke begreper) som sensor og eksaminator sa, men det jeg ikke gjorde bra på i følge dem var å reflektere rundt makt spørsmålet. Jeg visste hva det var, men klarte ikke å reflektere særlig godt i følge dem.

 

Håper også på kvinnelig eksaminator og sensor neste gang fordi det der var bare rart for å si det mildt. Trodde jeg gjorde en fantastisk jobb med presentasjonen og utspørringen og dette sa de selv, men at jeg skulle bli trekket ned to karakter fordi jeg ikke reflekterte særlig mye rundt maktspørsmålet, som også var det siste spørsmålet jeg fikk, er bare for drøyt.........

 

:yucky:

Oii, skal selv opp ganske snart til Sosiologi. Har du lyst til å fortelle hvoradan eksamenen foregikk? :)

 

 

Ja, klart.

 

Jeg møtte opp ved oppsatt tid og gikk til eksamensrommet og hilste på sensor og eksaminator og signerte meg inn og fikk beskjed om å vente ute i gangen. Etter ca. 10 min så kom eksaminator og ba meg velge et oppgavesett av 4 ark, jeg fikk temeaet Kultur og deretter tok han meg med til forberedelsesrommet der jeg hadde 30 min på å gjøre klar en kort presentasjon utifra temaet mitt.

 

Etter å ha jobbet i en halvtime hentet han meg også gikk vi til eksamensrommet der jeg hadde en 10 min presentasjon om tema og deretter var det vel rundt 20 min med diskusjon + spørsmål.

 

Fikk spørsmål om makt og fordeling, kulturforskjeller, om religion og dens rolle i samfunnet og om urfolk i Norge(Samene, om sametinget osv.)

 

Gikk ganske bra på alt bortsett fra makt og fordelingspørsmålet jeg fikk der jeg svarte kort og presist, men ikke reflekterte, kom med mine egne meninger så særling mye og det trakk uheldigvis ganske mye ned i karakter.

 

Forresten, husk kompetansemålene! Fokuser på dem så skal det nok gå ganske bra :)

Endret av Instinkt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har hatt engelsk vg2 yrkesfaglig sånn nogenlunde i det siste? Har egentlig ikke gjort noe så langt og skal ha den om et par dager. Jobber mest med et par andre fag og engelsk ble egentlig lagt til som en bonus fag jeg ikke regnet å jobbe noe særlig med, da håpet er å kanskje kunne kapre en karakter høyere enn det jeg har nå (4). Hva skal forberedes og hva gjør man på eksamen? Har googlet men får ikke opp noe særlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...