Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden


Anbefalte innlegg

 

Søker sårt litt hjelp av folk med erfaringer.. Skal ha eksamen i historie (VG3 påbygg) og sosiologi og sosialantropologi om noen uker.

Noen erfaringer med oppgaver, spørsmål fra sensor etc? Hva burde man hvertfall kunne?

Målet er å få ståkarakter da det er det jeg trenger, men bonus med høyere!

 

Les gjennom kompetansemålene og sjekk at du kan dem. Det er det hele.

 

Du får for så vidt ståkarakter så lenge du i det hele tatt klarer å åpne munnen.

Lest gjennom en del ganger, noen kompetansemål er vanskeligere å "utfylle" enn andre, men satser på at det går bra! Det er nok sant det du sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud jeg har fucka opp. Jeg har ikke fått noe brev fra privatistweb fordi jeg hadde feil adresse registre. Og nå har jeg funnet ut at den datoen som står der ofte blir forandret. Bekymrer meg ekstra at det ikke står noe klokkeslett. Må ringe imorgen hvis den eksamen jeg skal ha på mandag allerede er gjennomført er jeg fucked.

Oi, hvordan har du klart å skrive feil adresse? Kan du i tilfelle oppsøke denne adressen? :hm:

Lenke til kommentar

 

 

Søker sårt litt hjelp av folk med erfaringer.. Skal ha eksamen i historie (VG3 påbygg) og sosiologi og sosialantropologi om noen uker.

Noen erfaringer med oppgaver, spørsmål fra sensor etc? Hva burde man hvertfall kunne?

Målet er å få ståkarakter da det er det jeg trenger, men bonus med høyere!

Les gjennom kompetansemålene og sjekk at du kan dem. Det er det hele.

 

Du får for så vidt ståkarakter så lenge du i det hele tatt klarer å åpne munnen.

Lest gjennom en del ganger, noen kompetansemål er vanskeligere å "utfylle" enn andre, men satser på at det går bra! Det er nok sant det du sier.

 

Antar at sosialantropologi er ganske likt samfunnsfag med tanke på kompetansemålene (omfatter mye), men jeg vet ikke helt sikkert i og med at jeg aldri har hatt det. Da er det mye tenking, drøfting etc. og viktig å kunne stoffet og bruke fagbegrep i språket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Biologi 2 er vanskelig når det gjelder skriftlig. Mine eksamen starter om to uker og kommer på rekke og rad. Med tanke på at jeg har to privatisteksamen også ( matte) samtidig mange andre obligatoriske eksamener. Det komiske er at den jeg frykter mest er norsk Eksamen. :p

Norskeksamen var helt forferdelig. Alle kikka på hverandre og bare wtf?! Men det gikk som det måtte gå. Tror høyeste karakter i min klasse var 4 resten 3 og ganske mange 2. Men nå skal det sies at vi hadde en sinnsykt kunnskapsrik lærer, som dessverre var elendig til å lære fra seg. Jeg klaget på karakterene mine og tror i grunn halve klassen gjorde. 1 mnd senere døde han av hjerneblødning..

Lenke til kommentar

 

Gud jeg har fucka opp. Jeg har ikke fått noe brev fra privatistweb fordi jeg hadde feil adresse registre. Og nå har jeg funnet ut at den datoen som står der ofte blir forandret. Bekymrer meg ekstra at det ikke står noe klokkeslett. Må ringe imorgen hvis den eksamen jeg skal ha på mandag allerede er gjennomført er jeg fucked.

Oi, hvordan har du klart å skrive feil adresse? Kan du i tilfelle oppsøke denne adressen? :hm:

 

Er det jeg ikke forstår. Meldte meg opp før jul også og da fikk jeg brev og alt, men nå står plutselig den gamle adressa mi på privatistweb. Hjelper lite det hvis eksamen allerede er avholdt. Skal ringe skolen i morgen og høre.

Lenke til kommentar

 

 

Gud jeg har fucka opp. Jeg har ikke fått noe brev fra privatistweb fordi jeg hadde feil adresse registre. Og nå har jeg funnet ut at den datoen som står der ofte blir forandret. Bekymrer meg ekstra at det ikke står noe klokkeslett. Må ringe imorgen hvis den eksamen jeg skal ha på mandag allerede er gjennomført er jeg fucked.

Oi, hvordan har du klart å skrive feil adresse? Kan du i tilfelle oppsøke denne adressen? :hm:

 

Er det jeg ikke forstår. Meldte meg opp før jul også og da fikk jeg brev og alt, men nå står plutselig den gamle adressa mi på privatistweb. Hjelper lite det hvis eksamen allerede er avholdt. Skal ringe skolen i morgen og høre.

 

Æsj, sykt kjipt. Får håpe det ordner seg!

Lenke til kommentar

Ja, hvis ikke skal jeg brenne skolen. Neida, får ta et friår hvor jeg tar opp masse fag isteden.

Hahaha :) Ja, du får nesten bare gjøre det beste ut av det.

 

Jeg skal ta 1t, kjemi1, biologi1 og fysikk1 til høsten etter et friår. Jeg synes det er vanskelig å lese selv i og med at vi har to nymfeparakitter som står og skriker hele dagene så da blir det flytting og skole på meg. Litt random men ja.

Lenke til kommentar

Takk gud, den var ikke flytta. Gruer meg, synes fotosyntesen, celleånding og DNA er greit, men alt det andre er helt forferdelig kjedelig å lese. Håper at jeg får noe av de lesegreiene på del 1 og DNA/Foto/celleånding på del 2.

 

Tar du de opp eller har du ikke hatt dem før? Kjemi 1 tok jeg opp og gikk fra 3-5 så den er ikke spesielt vanskelig. Biologi 1 tok jeg som privatist, leste i en mnd og fikk 6. Fysikk 1 har jeg ikke turt å ta :confused:

Lenke til kommentar

Takk gud, den var ikke flytta. Gruer meg, synes fotosyntesen, celleånding og DNA er greit, men alt det andre er helt forferdelig kjedelig å lese. Håper at jeg får noe av de lesegreiene på del 1 og DNA/Foto/celleånding på del 2.

 

Tar du de opp eller har du ikke hatt dem før? Kjemi 1 tok jeg opp og gikk fra 3-5 så den er ikke spesielt vanskelig. Biologi 1 tok jeg som privatist, leste i en mnd og fikk 6. Fysikk 1 har jeg ikke turt å ta :confused:

Har aldri hatt dem. Jeg er så dritlei av å bo hjemme ettersom jeg ikke har noe nettverk her i og med at jeg gikk på skole utenbys og er første gang jeg bor hjemme på 4 år. Så har vært überusosial siste halvåret og trenger å flytte ut. Tenker det er greit å ta det med undervisning via Danielsen Intensiv i Bergen i og med at jeg er avhengig av lånekassen for å kunne bo hjemmefra siden jeg ikke har fått meg jobb enda og fordi det er billig sammenlignet med Sonans osv.

 

Problemet mitt er at jeg aldri kommer i gang og når jeg først kommer i gang nileser jeg, så blir jeg dritlei og leser ikke på lang tid og så er det prokastingering for alle pengene.. funker dårlig.

Endret av t0nje
Lenke til kommentar

Er det overkommelig å ta R1+R2 og FYS1 som privatist? Har god karakter i matematikk, men aldri prøvd såpass avansert regning tidligere.

 

Jeg tok disse fagene som privatist etter videregående, og det gikk greit med R1 og fysikk. R2 var verre, men jeg fikk til det også. Det som gjelder er å ha en plan for kurset, og jobbe systematisk hver uke, ikke bare etter skippertaksmetoden slik jeg gjorde det...

 

Men, ja, det er overkommelig. Nå skal det også nevnes at jeg jobbet 90% i tillegg til skole, og hadde generelt dårlig motivasjon til skolearbeidet.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Søker sårt litt hjelp av folk med erfaringer.. Skal ha eksamen i historie (VG3 påbygg) og sosiologi og sosialantropologi om noen uker.

Noen erfaringer med oppgaver, spørsmål fra sensor etc? Hva burde man hvertfall kunne?

Målet er å få ståkarakter da det er det jeg trenger, men bonus med høyere!

 

Jeg hadde historie for et halvt år siden, og fikk oppgave om demokratisering og nasjonsbygging fra opplysningstiden og utover. Fikk beskjed om at jeg kunne velge litt selv hva jeg ville fokusere på. De andre oppgavene som andre fikk var også veldig vide og omfattende, og det var ingen som strøyk, på tross av at en hel del såvidt hadde åpnet boken.

 

Selv startet jeg litt med opplysningstiden, fortalte kort om den amerikanske revolusjon og den franske revolusjon. Bittelitt om napoleonskrigene, nevnte såvidt samlingen av tyske stater og Italienske stater. Hoppet så over på Norge i 1814 og utover. Jeg hadde lest masse om Norge i 1814 dagen før, så dette satt meget godt inne, og jeg endte opp med det sensor kalte "en meget sterk sekser" :p

 

Det overnevnte er veldig greit å ha oversikt over. Begge verdenskrigene også, samt litt eldre historie. Kan du en del om litt av dette er det omtrent umulig å stryke.

Lenke til kommentar

Hvordan stiller dere dere til læremålet gjør rede for den norske økonomiske politikken? I boka mi nevner de så vidt blandingsøkonomi før de prater i vei om næringsstrukturen. Er dette norsk økonomisk politikk? Hva med næringsrente, skatt og offentlig sparing osv ?

Styringsrenta **

Er dette samfunnsfag? Den norske økonomiske politikken/ideologien i seg selv er blandingsøkonomi. Næringsrente, skatt og offentlig sparing er endel av politikken. Du kan tenke at stammen er blandingsøkonomi og grenene er de diverse tingene som skatt, næringsrente osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva går de igjennom? Styringsrente, politiske målsetninger som høy sysselsetting og bærekraftig utvikling? Har du hatt eller skal du ha eksamen Tonje ?

Nå er det år og dag siden jeg har lest på samfunnsfag i og med at alt fokus ligger nå på naturfag men jeg husker at det var noe jeg var innom. Jeg skal ha den 3. juni

 

Har ikke boken lengre fordi jeg lånte den av en lærer men jeg skal sjekke opp i notatene mine.

Endret av t0nje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...