Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden


Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg hadde nå i 2.
klassearrow-10x10.png kjemi, men er svært missfornøyd med karakteren jeg får i faget. Jeg ønsker derfor å ta opp Markedsføring og ledelse 1, for å få fjernet kjemikarakteren. Men hva skjer viss jeg kommer opp i kjemi muntlig i år? Vil jeg da sitte igjen med en eksamenskarakter i kjemi, uten å ha en standpunktkarakter, eller vil jeg miste både standpunkt og eksamenskarakteren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har peiling på sosiologi og sosialantropologi? Setter i gang i dag. Eksamen til tirsdag. Sitter fast allerede på første læremål.. Gjøre rede for tenkemåter i sosiologien og sosialantropologien og bruke dem til å forklare sosiale sammenhenger. Boka(Individ og Fellesskap) gjør til en viss grad rede for ulike tenkemåter og ulike sosiologer. Det er greit. Men jeg har ikke sjangs til å ta i bruk disse for å analysere samfunnsforhold, som man må for å få 5 eller 6. Noen som har noen gode kilder hvor disse tenkemåtene faktisk blir beskrevet brukt til dette? Hilsen PrivatistRauHållet. [/size]

Taylorismen, marxismen, human relations etc, kan bindes med organisasjon og arbeid.

Lenke til kommentar

Eksamen på tirsdag og fortsatt ikke skaffet boka. Har også matte på mandag som er prio 1. Kan det gå bra hvis jeg bruker rogfk og ndla?

Selvfølgelig kan det gå bra, så lenge du er heldig med oppgaven og flaksen ;) Men hadde vært en ide å skaffe seg boka, alternativt kan du kjøpe boka på nettbrett om det er et alternativt for deg. Veldig mye billigere enn å kjøpe selve boka og du får den med en gang.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring fra fysikk1 muntlig eksamen? Har det på tirsdag og lurer på om alle må gjøre forsøk, eller om dette avhenger av tema man kommer opp i? Er det også sånn at man kan få flere tema på del1?

 

Jeg hadde fysikk 1 privatist muntlig eksamen våren 2013. Jeg fikk temaet elektrisitet og måtte dermed utføre et forsøk i forhold til det - kobling av serie og paralell. På uforberedt del fikk jeg masse detaljkunnskap som egentlig ikke viser annet enn "puggeevnen" min, men så ble det sånn. Ble spurt om antall solmasser som gir de ulike type stjernene osv. OG mange andre detaljer som jeg dessverre ikke husker lenger.

 

 

Såvidt jeg vet så må alle utføre et forsøk. Om du ikke fysisk må utføre, så må du i hvert fall forklare det. Det heter tross alt muntlig - praktisk eksamen =)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg hadde nå i 2. klassearrow-10x10.png kjemi, men er svært missfornøyd med karakteren jeg får i faget. Jeg ønsker derfor å ta opp Markedsføring og ledelse 1, for å få fjernet kjemikarakteren. Men hva skjer viss jeg kommer opp i kjemi muntlig i år? Vil jeg da sitte igjen med en eksamenskarakter i kjemi, uten å ha en standpunktkarakter, eller vil jeg miste både standpunkt og eksamenskarakteren?

Hei!

 

Hvis du tar opp MAL1, vil karakteren din i kjemi strykes. Dette gjelder også en eventuell eksamen. Siden du tar privatisteksamen i MAL, så vil dette både være din ''standpunkt'' i faget og eksamenskarakter. Hvis du eksempelvis får 5, vil det bare stå 5 på kortet. Kjemien vil da kunne strykes. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer ! Hvilket emne var det ? Geografi er det letteste. Puggefag

Takk, takk :-)

Var kultur hovedemne jeg fikk, det jeg kan "mist" om.

 

Hadde håpet på politikk eller demokrati. Tror 6 da.

 

Må alt klaffe for å få 6? Luter på hva som skiller 5 og 6.

 

Men jeg skal ikke gå noe 6er studie.

 

Har du noe erfaring om geografi?

Endret av jadda89
Lenke til kommentar

Da ble det 6 i soso og gitt.. Vet ikke hvordan det gikk til. Tror det må være selvtilliten. Hadde lest i tre dager og fikk en haug med begreper å forklare jeg aldri hadde hørt om. Måtte gjette

Har eksamen i soso om få timer, hva var temaet du fikk?

Lenke til kommentar

 


Hei,

 

Har alt tatt opp dette faget en gang og gikk da fra 4 til 5, men føler enda at jeg har mulighet til forbedring, så vil ha muntlig eksamen i Engelsk nå på torsdag som privatist i Bergen.

 

Jeg har spørsmål vedrørende gjennomføringen av muntlig eksamen.

 

Det jeg er vant til fra tidligere (har tatt tre muntlige privatisteksamener der jeg kommer fra), er å komme inn i et venterom, få en oppgave, 30 minutter med oppgaven og et tomt ark, før opp til 30 minutter med samtale med eksaminator (og sensor). Det vil si uten hjelpemidler og uten noen form for presentasjon fra min side under eksamineringen.

 

Det jeg lurer på, er om om noen vet om det også er slik i Bergen, eventuelt hva som er annerledes. Det er som du kanskje forstår de to sistnevnte jeg særlig lurer på. Har jeg her lov til å bruke hjelpemidler på den 30 minutters lange forberedelsen - og er det forventet at jeg skal holde en presentasjon før samtale med eksaminator om oppgaven(e)?

 

Skal ha eksamenen hos Akademiet VGS, så om noen her har tatt eksamen der, evt. vet om retningslinjer utarbeidet av Hordaland Fylkeskommune vedrørende dette, så ville jeg satt stor pris på svar. :)

Kanskje noen som vet her?

Lenke til kommentar

 

Gratulerer ! Hvilket emne var det ? Geografi er det letteste. Puggefag

Takk, takk :-)

Var kultur hovedemne jeg fikk, det jeg kan "mist" om.

 

Hadde håpet på politikk eller demokrati. Tror 6 da.

 

Må alt klaffe for å få 6? Luter på hva som skiller 5 og 6.

 

Men jeg skal ikke gå noe 6er studie.

 

Har du noe erfaring om geografi?

man flørter seg til 6ern. Ble spurt om masse jeg ikke kunne svare direkte på, men de likte meg. Sånn er det (dessverre?)

 

Da ble det 6 i soso og gitt.. Vet ikke hvordan det gikk til. Tror det må være selvtilliten. Hadde lest i tre dager og fikk en haug med begreper å forklare jeg aldri hadde hørt om. Måtte gjette

Har eksamen i soso om få timer, hva var temaet du fikk?
hvordan gikk det ?? Fordeling av goder og endel begreper jeg måtte forklare og en haug med spørsmål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...