Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden


Anbefalte innlegg

Hvordan var kroppsøving praktisk? Jeg kan klare meg med en 5er, men en 6er hadde vært topp så jeg kan satse litt mindre i andre fag! Jeg har to skader, en av dem har jeg nevnt for privatistkontoret og fått innvilget tilrettelegging. Pga. skadene så har jeg ikke hatt ordentlig gym siden 8 klasse. Har trent endel siden sommeren nå. Jeg ikke pingle av noe slag, men jeg er ikke akkurat hulken! :p hvordan gikk det for deg? er sensorene veldig strenge når det gjelder den praktiske biten? Jeg kan teknikken bra når det gjelder å utføre øvelser, men har ikke sjangs til å ta 40 pushups.

Jeg har alltid vært en femmerelev i gym, på skolen vår var det å få 6 fryktelig vanskelig. Karakteren jeg fikk var 4, noe jeg absolutt ikke er enig i. Jeg har spilt håndball i 12 år og i gjennomsnittlig god form. Den teoretiske delen gikk som en drøm. Jeg trakk fotball og turn på den praktiske delen, noe som gikk greit. Vi var to oppe til eksamen den dagen, jeg og en som satser på en to'er, han fikk 3 og hadde ikke på seg sko på den praktiske delen en gang.. Vi sentret ball, skulle skyte på en benk, løp med ball mellom kjegler og på turndelen skulle vi gjøre minst fem turnøvelser på matte. Ut ifra min erfaring handler det ikke om hvor mange push ups du kan klare! :) Føler jeg ble vurdert mer ut ifra ferdigheter enn med innsats og kunnskap i den praktiske delen.. Jeg er ikke god til å turne men gjennomførte øvelsene med et smil! Jeg syns sensoren var fryktelig streng i mitt tilfelle men med tanke på hvor mange eksamener jeg skal igjennom, klagde jeg ikke :) Jeg trenger bare 3,5 i snitt for å komme inn på mitt drømmestudie så klarer meg med det selv om det føltes urettferdig :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid vært en femmerelev i gym, på skolen vår var det å få 6 fryktelig vanskelig. Karakteren jeg fikk var 4, noe jeg absolutt ikke er enig i. Jeg har spilt håndball i 12 år og i gjennomsnittlig god form. Den teoretiske delen gikk som en drøm. Jeg trakk fotball og turn på den praktiske delen, noe som gikk greit. Vi var to oppe til eksamen den dagen, jeg og en som satser på en to'er, han fikk 3 og hadde ikke på seg sko på den praktiske delen en gang.. Vi sentret ball, skulle skyte på en benk, løp med ball mellom kjegler og på turndelen skulle vi gjøre minst fem turnøvelser på matte. Ut ifra min erfaring handler det ikke om hvor mange push ups du kan klare! :) Føler jeg ble vurdert mer ut ifra ferdigheter enn med innsats og kunnskap i den praktiske delen.. Jeg er ikke god til å turne men gjennomførte øvelsene med et smil! Jeg syns sensoren var fryktelig streng i mitt tilfelle men med tanke på hvor mange eksamener jeg skal igjennom, klagde jeg ikke :) Jeg trenger bare 3,5 i snitt for å komme inn på mitt drømmestudie så klarer meg med det selv om det føltes urettferdig :) Lykke til! :)

Åhja så kjedelig=/ Takk for svar da! Håper ikke jeg får en ordentlig "idrettsutøver" som sensor. Du tok eksamen i Oslo? Fordi jeg har selv valgt en sport. Skal ikke trekke no lapp for del 1.

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Åhja så kjedelig=/ Takk for svar da! Håper ikke jeg får en ordentlig "idrettsutøver" som sensor. Du tok eksamen i Oslo? Fordi jeg har selv valgt en sport. Skal ikke trekke no lapp for del 1.

Det går nok helt sikkert bra! Sensoren min var nok litt "old school" :) Nei, jeg hadde ikke eksamen i Oslo. Utrolig deilig å kunne velge en sport selv da! Da hadde jeg i mitt tilfelle i hvertfall ikke valgt turn! Hehe
Lenke til kommentar

Det går nok helt sikkert bra! Sensoren min var nok litt "old school" :) Nei, jeg hadde ikke eksamen i Oslo. Utrolig deilig å kunne velge en sport selv da! Da hadde jeg i mitt tilfelle i hvertfall ikke valgt turn! Hehe

Haha ja. Takk skal du ha! =)

 

 

Om noen har noen spørsmål ang. noen av disse fagene så bare å spørre. Har hatt privatisteksamen i alle:

Kjemi 1 og kjemi 2

biologi 1

fysikk 1

Matematikk s1 og matematikk s2

geofag 1

Samfunnsfag

Naturfag

Geografi

Engelsk vg1

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Hvordan synes du samf og naturfag var?

 

 

Samfunnsfag tok jeg når det ikke var en uforberedt del. Jeg hater samfunnsfag og er ikke en "samfunnsfaglig" person, men det gikk veldig bra =) Sensor hadde det poker ansiktet hele tiden, så jeg ble litt skremt. Men jeg bare sørget for å snakke uten stopp! Det er det lærerne på privatistskolen jeg går på også sier. Bare snakk. Trekk tråder til både det ene og det andre, men pass selvfølgelig på så du ikke er helt på avveie. Jeg fikk kultur(integrering, hvilke problemer i et multikulturelt samfunn) også er jeg veldig usikker på om oppgave 2 var om roller eller om sanksjoner osv? Nå er det 2 år siden jeg tok den eksamenen.

 

Naturfag tok jeg før sommeren. Jeg fulgte undervisning(vet ikke hvorfor egentlig. Har jo hatt kj1, kj2, bi1 osv). Jeg fikk om næringsstoffer på forberedt del og forsøket relatert til påvisning av dem. Uforberedt fikk jeg om drivhuseffekten også en ting til som jeg ikke husker. Eksaminator syntes det var unødvendig å spørre meg så mye på uforberedt, men sensor ville bare grave litt dypere. Naturfag gikk også bra =) Men som sagt, har jo hatt kj1 osv. Jeg dro inn litte bitt fra bi1 som jeg kunne også har jeg hatt sykdomslære osv. Så jeg briefa litt mye :p

 

Begge eksaminasjonene tror jeg varte i maks 20 minutter. Har vært borti eksaminasjoner på både 5 minutter og 45 minutter.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har vært oppe i historie? Det er både eldre historie vg2 og nyere historie vg3 på samme eksamen siden historiefaget går over to år. Jeg leser Tidslinjer 1 + 2. Noen som vet hvordan eksamen er lagt opp i dette faget? Er det som naturfag med en del der man forbereder seg i 30 min og en uforberedt del?

Lenke til kommentar

Er det noen her som har vært oppe i historie? Det er både eldre historie vg2 og nyere historie vg3 på samme eksamen siden historiefaget går over to år. Jeg leser Tidslinjer 1 + 2. Noen som vet hvordan eksamen er lagt opp i dette faget? Er det som naturfag med en del der man forbereder seg i 30 min og en uforberedt del?

Alle eksamener har 30 mins forberedelse og uforberedt del. Med mindre det er andre regler i ulike fylker?

Lenke til kommentar

Åja! Så bra! Men er det første gang du tar kjemi 2 eller tok du det i 2013 vår også? Var 2013 høst vanskeligere eller lettere?

Ikke hatt kjemi 2 før, så det aner jeg ikke. Det eneste som var forskjellig i dag fra tidligere gitte eksamener jeg har sett er at her kunne man bruke et hjelpemiddelvedlegg til del 1, så den var nok litt vanskeligere enn tidligere. :)

Endret av roed
Lenke til kommentar

Hei, så jeg har muntlig eksamen i Naturfag på torsdag. Er det noe jeg burde øve ekstra på? Og har noe som kan hjelpe meg med å øve (dokumenter). Ellers så har jeg den ene Naturfag boka (Kosmos), men føler det står veldig masse unødvendig jeg tviler på at jeg må kunne i den.

Ha en fortsatt fin dag! :)

Endret av Stalinhjelp
Lenke til kommentar

Her er det jeg har svart på DEL 1 på 1P i dag

 

Oppgave

500 sider

 

Oppgave 2

1:5000 som selvfølgelig er helt feil. Skjønner ikke hva jeg tenkte på.

 

Oppgave 3

32 m^2

 

Oppgave 4

650 000

 

Oppgave 5

Ja, kvadratroten av 50m^2 er mer enn 7 m

 

Oppgave 6

  1. 15 000 ltr
  2. 4h og 12 min

Oppgave 7

  1. 198,2
  2. 50 år

Oppgave 8

  1. 3/5
  2. ½

Oppgave 9

  1. 150 kroner. 1 hg koster ca 10 kr
  2. y=7,5x+150

Oppgave 10

Ja, dersom man deler pris på gram får man samme svar uansett hvilken av kjøttdeigene man tar

 

Oppgave 11

Ca 66,6 cm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...