Gå til innhold

No kan du spele Half-Life på Mac og Linux (Linux, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bad troll is bad. Jeg lukter 15 år gammel Winfanboy og/eller 64Zombie alt account.

 

Da bør du sjekke luktesansen din, for jeg er 31 år gammel. På seg selv kjenner man andre?

Hvis du må vite: Har eid nintendo, sega, nintendo64, ps3 og 360. Men spiller primært på PC, for det er der kvaliteten ligger. Og skal du game så kjøper du ikke MAC eller installerer Linux. Kjenner mange som bruker Linux og MAC. Og det morsomme med det er at de alltid har en virtuell pc som kjører windows på MAC'en sin + at de tillegg har en PC.

Hvorfor ikke bare kjøpe en skikkelig bra PC? Den jeg har nå bruker jeg til video redigering, musikk og spilling.

 

http://www.destructoid.com/pc-vs-console-gaming-infographic-pc-is-making-a-comeback-212611.phtml

 

Sånn....case closed :)

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar
Windows all the way.

 

I hear you, bro!

 

Hvorfor er det så mange forskjellige tv-, telefon-, pc-, matvare-, kjøleskaps- og klesprodusenter der ute? Hvorfor kjøper ikke bare folk det som er best for dem?

 

Hvorfor skal folk gidde å bruke penger på en Passat når de får en Skoda som gjør akkurat samme nytten til en mye lavere pris?

 

Jeg forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal ha så mange muligheter! Ja til ettpartis-politikk, ja til monopol, nei til valgmuligheter!

 

(PS: Åpenbart troll oppdaget, det er deg)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I hear you, bro!

 

Hvorfor er det så mange forskjellige tv-, telefon-, pc-, matvare-, kjøleskaps- og klesprodusenter der ute? Hvorfor kjøper ikke bare folk det som er best for dem?

 

Hvorfor skal folk gidde å bruke penger på en Passat når de får en Skoda som gjør akkurat samme nytten til en mye lavere pris?

 

Jeg forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal ha så mange muligheter! Ja til ettpartis-politikk, ja til monopol, nei til valgmuligheter!

 

(PS: Åpenbart troll oppdaget, det er deg)

 

Ser ut til at du misforsto hva jeg mente med "windows all the way".

Selv om det er mange forskjellige produkter der ute, sier det seg selv at ikke alt er like bra.

Jeg sier ikke at windows er kjappere eller har mindre feil enn IOS eller Linux,

men skal du game i dag og få med deg det meste må du ha en PC med windows og diverse consoller. Eller hvis jeg tar feil...forklar gjerne :)

(kremt...."No kan du spele Half-Life på Mac og Linux"....15 år senere).

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

31 eller 15, innleggene dine er hvertfall for ignorant til at jeg orker å bry meg noe mer om de på en søndagskveld.

 

Case closed på dine ignorant/trollinnlegg.

 

Du bryr deg nok til å svare. Og fordi du tok så inni granskauen feil, så stikker du med halen mellom beina. Ganske artig at folk som deg tyr til ordet "troll" med en gang noen har en annen mening og setter deg på plass. Du får kose deg i din lille boble og diskutere med deg selv :)

Lenke til kommentar

Alternativer, alternativer og alternativer! Større konkurranse fører bare til bedre produkter. Viss eg kan få gjort det samme som eg gjør i Windows gratis, og bedre ytelse sier eg ikkje neitakk. :) Det er derfor routere, android telefoner, tver, og dei fleste servere bruker ein form for linux / unix.

 

Helt riktig det du sier.

Men man må forholde seg til realitetene: Skal du game i dag og få med deg det meste må du ha en PC med windows og diverse consoller. Virtuelle miljøer (windows i IOS f.eks) er utelukket etter erfaring: ustabilt, lav fps, og ofte for mye research og bortkastet tid på problemløsninger. Gamle spill kan gå greitt, men med nye vil man slite.

Og spill til Linux er bare å glemme, med mindre de ikke er skreddersydd for Linux da.

Lenke til kommentar

Gud bedre, hva med å få hodet på plass å faktisk klare å respektere at andre kan ha andre preferanser enn deg selv? Eller ser du på deg selv som verdens mekkah og vet hva som er best for alle og enhver?

 

Folk kan ha egne preferanser, men folk kan ikke ha egne fakta.

Fakta er at skal du game i dag og få med deg det meste kommer du ikke unna en PC med windows og diverse consoller.

Hva er det du ikke forstår med dette? Eksempel på fanboy: Jeg elsker MAC, men nekter å kjøpe PC! Men jeg vil spille Half Life! Jaja, jeg får vente 15 år da.

Hvor er logikken?

Lenke til kommentar

Selv om det er mange forskjellige produkter der ute, sier det seg selv at ikke alt er like bra.Jeg sier ikke at windows er kjappere eller har mindre feil enn IOS eller Linux,men skal du game i dag og få med deg det meste må du ha en PC med windows og diverse consoller. Eller hvis jeg tar feil...forklar gjerne :)(kremt...."No kan du spele Half-Life på Mac og Linux"....15 år senere).

 

Hadde du kun holdt deg til spill-delen av dine innlegg, tror jeg ikke så mange hadde reagert. Dagens spill er tross alt i hovedsak laget for kjøring på Windows, det er en grunn til at de kjører lettere der.

 

Det er ytringer som "Skjønner ikke at folk gidder å styre med Linux eller Mac. Er det bare for å være "spesiell" eller sær? Har en nyhet til dere: Saueflokkene dere er i er såpass store nå at det er ikke spesielt lenger." jeg, og sikkert mange andre, reagerer på. Det virker helt borte å mene noe slikt (hvis du gjør det, personlig tror jeg du erter folk).

 

Noe mange vil rette lys på, er det at Windows nærmest har monopol på spill til PC. Hvis Valve gidder å bruke masse ressurser på å porte et 15 år gammelt spill, som nesten ikke spilles lenger, til GNU/Linux, er det et godt tegn på at Windows begynner å miste sitt monopol. Med GNU/Linux har man ufattelig mange muligheter til å gjøre cirka hva man vil, det eneste som holder det tilbake er dårlig spill-integrering. Åpnes mulighetene for å spille spill på GNU/Linux med samme ytelse og integrering som på Windows, vil mange begynne å bruke det, noe som er veldig bra for markedet og forbrukerne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det hele artikkelen handler om, og det positive oppi det hele her er at PC-spill går sakte men sikkert mot å bli multi-plattform, Valve med Steam og Gabe i spissen vil nedkjempe det store Windows monopolet som har vært i flere år og det er på høy tid.

 

Hadde det ikke vært for låsingen av DirectX mot Windows så ville nok spilling på både Linux og OS X (iOS er altså mobiloperativsystemet til Apple) vært langt mer utbredt enn det er per i dag. Det at ting blir stadig mer universelt og mindre monopolstilling er utelukkende positivt for alle spillere og forbrukere så hvorfor du skal sitte her å motarbeide det er for meg en gåte.

 

 

Jeg skal ikke motsi at spilling er og blir best under Windows slik ståa er per idag, dette er den eneste grunnen til at mine stasjonære kjører Windows 8 og ikke OS X. Du kan jo dog enkelt, raskt og effektivt kjøre Windows under Bootcamp på Mac maskiner og da få full ytelse om du vil det.

 

 

 

For mange av oss så er spilling kun en liten brøkdel av hva vi gjør på maskinene våre, og vi velger derfor operativsystem basert på helt andre preferanser. At spilling blir bedre støttet under OS X og Linux så det blir enda enklere for folk som ikke ønsker å kjøre Windows å faktisk kjøre det operativsystemet de ønsker så er det utelukkende positivt for alle involverte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde du kun holdt deg til spill-delen av dine innlegg, tror jeg ikke så mange hadde reagert. Dagens spill er tross alt i hovedsak laget for kjøring på Windows, det er en grunn til at de kjører lettere der.

 

Det er ytringer som "Skjønner ikke at folk gidder å styre med Linux eller Mac. Er det bare for å være "spesiell" eller sær? Har en nyhet til dere: Saueflokkene dere er i er såpass store nå at det er ikke spesielt lenger." jeg, og sikkert mange andre, reagerer på. Det virker helt borte å mene noe slikt (hvis du gjør det, personlig tror jeg du erter folk).

 

Noe mange vil rette lys på, er det at Windows nærmest har monopol på spill til PC. Hvis Valve gidder å bruke masse ressurser på å porte et 15 år gammelt spill, som nesten ikke spilles lenger, til GNU/Linux, er det et godt tegn på at Windows begynner å miste sitt monopol. Med GNU/Linux har man ufattelig mange muligheter til å gjøre cirka hva man vil, det eneste som holder det tilbake er dårlig spill-integrering. Åpnes mulighetene for å spille spill på GNU/Linux med samme ytelse og integrering som på Windows, vil mange begynne å bruke det, noe som er veldig bra for markedet og forbrukerne.

 

Er det så ille med monopol? Betyr jo bare at spillene vil bli mer stabile og utviklerne får mindre hodebry.

Hvis utviklerne må begynne å tenke på enda flere plattformer så sier det jo seg selv at det vil gå ut over kvaliteten / utviklingstiden.

Slik vi har det i dag er: "shit, det kom ut på 360 først, håper PS3 versonen blir like bra / håper PC versonen får en bra port / å, jeg har MAC, nå må jeg vente 15 år osv..." Og når produktet kommer så er det alltid en platform som gjør at folk ikke gidder å kjøpe spillet til den.

Det beste hadde vært om det kun var en platform, ingen hadde måttet vente :) alle fikk spilt god spilla sine på samme tid, support og problemløsninger ville blitt en drøm.

I fremtiden så bare logger vi på en streaming tjeneste og slipper å bekymre oss om hardware og bare kjører spillet uten worries.

Lenke til kommentar

Er det så ille med monopol? Betyr jo bare at spillene vil bli mer stabile og utviklerne får mindre hodebry.

Hvis utviklerne må begynne å tenke på enda flere plattformer så sier det jo seg selv at det vil gå ut over kvaliteten / utviklingstiden.

Slik vi har det i dag er: "shit, det kom ut på 360 først, håper PS3 versonen blir like bra / håper PC versonen får en bra port / å, jeg har MAC, nå må jeg vente 15 år osv..." Og når produktet kommer så er det alltid en platform som gjør at folk ikke gidder å kjøpe spillet til den.

Det beste hadde vært om det kun var en platform, ingen hadde måttet vente alle fikk spilt god spilla sine på samme tid, support og problemløsninger ville blitt en drøm.

I fremtiden så bare logger vi på en streaming tjeneste og slipper å bekymre oss om hardware og bare kjører spillet uten worries.

 

Monopol er bra hvis det gjør alle til lags, noe det sjeldent gjør. Problemets kjerne ligger i denne situasjonen i hovedsak hos DirectX og utviklerne, noe som allerede har blitt poengtert tidligere i tråden. Det er det faktum at DirectX er avgrenset til Windows som skaper problemer.

 

Eneklte spill som kan kjøre under OpenGL har vist bedre resultater enn da de har blitt kjørt under DirectX, så monopolet gjør nødvendigvis ikke at produktene blir bedre. Jeg kjører f.eks. Warcraft 3 bedre på Ubuntu under OpenGL enn jeg gjør på Windows. Hadde utviklerene heller laget spillene til å originalt kunne kjøre under f.eks. OpenGL (OS-nøytralt), ville ikke dette medført betydelig vanskeligere/lengre utviklingsprosess, samt at alle kunne nytt spillene.

 

For å se på saken på en annen måte; hvorfor har ikke GNU/Linux monopol? GNU-baserte operativsystemer utnytter generelt sett maskinvaren bedre enn Windows, samt at det finnes flere av dem. GNU-OS er også ofte mer konfiguerbare enn Windows, noe de fleste ser på som veldig positivt. Det er to hovedårsaker til Windows' monopol i dag; Størst brukerskare og spill. Cirka alle andre årsaker til å velge et operativsystem faller i GNU-Linux' favør.

Endret av Master Pain
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke motsi at spilling er og blir best under Windows slik ståa er per idag, dette er den eneste grunnen til at mine stasjonære kjører Windows 8 og ikke OS X. Du kan jo dog enkelt, raskt og effektivt kjøre Windows under Bootcamp på Mac maskiner og da få full ytelse om du vil det.

 

Det du sa om full ytelse med bootcamp på macen er feil. Husker når BF3 kom så var det mange som prøvde å kjøre BF3 i bootcamp win 7. Folk med stasjonære mac'er og de nye macbook pro'ene.

Mulig det går bedre i dag siden maskinene har blitt raskere, men du får ikke kjørt Crysis 1 bra i mac bootcamp if you get my drift ;)

 

Resultat: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654489416176580/

 

Noen synes jo at mellom 20 og 30 fps er okay og at regelmessig hakking ikke gjør noe. Men er du seriøs gamer så er dette uspillbart i online sammenheng, og også i singleplayer for min del.

 

Hvor mange andre spill-utviklere oppdaterer spillene sine 15år etter utgivelse? :o

 

Blizzard

Lenke til kommentar

For å se på saken på en annen måte; hvorfor har ikke GNU/Linux monopol? GNU-baserte .

 

Det er to hovedårsaker til Windows' monopol i dag; Størst brukerskare og spill. Cirka alle andre årsaker til å velge et operativsystem faller i GNU-Linux' favør.

 

Enkelt svar på ditt første spørmål: Intuitivitet / brukervennlighet. Linux er for de ekstra interesserte / "sære" om jeg for lov å kalle dem det :)

Den gjennomsnittlige gameren / brukeren er kun interessert i en ting: At de får produktet de er interessert i og at produktet virker og går bra.

Det er lett å glemme å se ting fra brukernes synspunkt når du selv har dykket så dypt ned i dypet, eller "dataverdenen" som brukerne kaller den :)

Og som du sa: De fleste har jo windows, så windows går jo på en måte i "arv" i familier som bruker windows.

Jeg tror at grunnen til at folk hopper til MAC eller Linux er ikke fordi de trenger det, det er fordi de er lei og rett og slett ønsker noe nytt, eller være hippe og følge en "bølge".

Jeg har aldri hatt dette behovet. Jeg går kun etter spillene. Kommer det et fett spill som bare finnes til MAC som jeg må ha, så ender jeg nok opp med å kjøpe meg en MAC.

Heldigvis har ikke dette skjedd enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...