Gå til innhold

Den store ryktetråden for µ-4/3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Noen formeninger om den nye Olympus 7-14 vil kunne benytte filtre på samme måten som Panasonic 7-14 ikke gjør?

 

Basert på bildet, så ser det ikke ut som det går med filtre nei, hva slags filtre skulle du brukt?

 

AtW

 

Polariseringsfilter, ND-filter og gradert ND-filter er de jeg vanligvis bruker.

 

 

Ok mulig jeg gjør noe galt, men jeg får ikke ting som polariseringfilter til å funke noe særlig på vidvinkel uansett, blir så stor forskjell på forskjellige steder i bildet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ok mulig jeg gjør noe galt, men jeg får ikke ting som polariseringfilter til å funke noe særlig på vidvinkel uansett, blir så stor forskjell på forskjellige steder i bildet.

 

AtW

 

Det er nok korrekt. Maksimal effekt får man når man fotograferer 90 grader på solen, det er et relativt smalt omårde på hver side av 90 grader som inneholder mye polarisert lys. Så hvis man bruker vidvinkel så vil man få med seg den delen av himmelen med maksimalt med polarisert lys og minimalt med polarisert lys og det vil bli en ujevn effekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Olympus uttalte for kort tid siden at det ikke kommer PEN med søker, det velger de å prioritere på OM-D modellene.

 

Forresten helt på kanten av sporet og bortenfor månen så er Olympus ett av de mest åpne firmaene jeg har vært borti de siste årene når det gjelder å kommunisere med omverden og flere av produktene som har vært lansert har ikke akkurat vært en stor hemmelighet.

Lenke til kommentar

Noen som vet om vekten til Olympus 40-150mm f/2.8 har blitt kjent?

 

Er litt fristet av JPs tilbud på Panasonic 35-100mm f/2.8 denne helgen - det veier lite og er forholdsvis kompakt. Om 40-150 ikke veier veldig mye mer er jeg fristet til å vente på det.. :hmm:

 

- L

 

P.S. Kan jo legge til at jeg har sett denne youtubefilmen ;)

Endret av lma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

Nå som Panasonic har begynt med stabilisator i huset (riktignok kun GX7 foreløpig) høres det ikke veldig sannsynlig ut med stabilisert superzoomlinse fra Olympus. Hvis de ikke planlegger et knøttlite hus uten stabilisering som GM1 da, men superzoomlinse er vel uansett ikke så aktuelt på de minste kameraene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...