Gå til innhold

Den store ryktetråden for µ-4/3


Anbefalte innlegg

Litt større enn GX1 er OK så lenge det blir en god innebygget søker.

 

Jeg er veldig usikker på tre av ryktene rundt GX2.

  1. BIldestabilisator på sensor. Dette har jeg liten tro på - Panasonic har satset rimelig tungt på stabilisering i objektivet, og ser vi på andre med stabilisering i objektivet - de har ikke endret oppfatning.
  2. Oppvippbar EVF. Det hadde vært kjekt, men jeg tror det kun er en ryktemakers våte drøm. Det er nok oppvippbar skjerm ala E-P5 & Co
  3. Ny sensor. Det snakkes om en 18Mpx utgave og det store spørsmålet er om den har det nye sensordesignet til Panasonic. Jeg ser liten grunn til å komme med et oppgradering av 16Mpx sensoren hvis ikke den enten har en klart større oppløsning (20-24Mpx) eller at den bruker ny teknologi. Og jeg mistenker at Panasonic ønsker å komme fortest mulig i gang med den nye mer lyssterke sensoreteknologien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

High end Olympus i septemeber? (ryktet går om et kamera som er "større" enn OM-D E-M5, og at det er en "hybrid" som skal kunne ta både FT/MFT-objektiver, uten adapter):

http://www.43rumors....d-mft-ft-mount/

Det har gått rykter om hybride og modulære kameraer fra Olympus i årevis nå uten at noe har skjedd, med unntak av at den innebygde blitsen ikke er innebygd og at (nesten) alt annet er ekstrautstyr. Jeg ser ikke helt hvordan et kamera skal kunne takle både FT og mFT med forskjellig registeravstand uten en eller annen form for adpater, men får de det til er det strålende. At det kommer en ny OM-D-variant snart virker uansett veldig sansnynlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Ser mye bedre ut enn jeg fryktet. Mye bedre. Nesten så jeg fikk lyst på en ...

Interessant det der, litt skeptisk til 18MP og 16 effektivt, håper de ikke har plassert GH2-sensoren i et helt nytt kamera. Ellers ser det ut til at det har alt og i en kompakt formafaktor. Blir spennende.

Lenke til kommentar

Interessant det der, litt skeptisk til 18MP og 16 effektivt, håper de ikke har plassert GH2-sensoren i et helt nytt kamera. Ellers ser det ut til at det har alt og i en kompakt formafaktor. Blir spennende.

Jeg er enig i at GH2 sensoren blir litt stusselig; selv om den får en lett overhaling.

 

Men som den optimisten jeg er , så tipper jeg at det ikke er en mulitaspect sensor/rehash av GH2-sensoren, men et helt nytt design. Muligens med den nye teknologien som Panasonic presenterte i våres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...