Gå til innhold

Den store ryktetråden for µ-4/3


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da begynner det å nærme seg lansering av Olympus 40-150mm f2.8, ryktet sier at prisen vil bli på $1200-1300, det vil si omtrent det samme som den utgående 50-200mm f2.8-3.5 SWD til FT. Hvis dette ryktet stemmer faller det ihop med spådommen min om at mFT-paret 12-40/2.8 og 40-150/2.8 får samme pris som tilsvarende til FT, 12-60/2.8-4 og 50-200/2.8-3.5. Således kommer man faktisk bedre ut av det med mFT, siden objektivene både er mindre og er f2.8 gjennom hele zoomområdet :)

 

For de som måtte lure er størrelsesforholdet som følger:

image-1_zps63e9b51f.jpeg

Endret av eks
Lenke til kommentar

Nytt patent fra Olympus: En 12-50mm f2.8-4

Bildschirmfoto2014-06-11um094149_zps9714

Memo fra meg til Olympus: LAG DENNE!

 

Når jeg ser på linsediagrammet er det synd det ikke er intern zoom som den allerede eksisterende 12-50, men jeg håper den fortsatt er værtettet, og at de selger den til mellom 2/3 og 1/2 pris av 12-40/2.8 om den materialiserer seg :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da begynner det å nærme seg lansering av Olympus 40-150mm f2.8, ryktet sier at prisen vil bli på $1200-1300, det vil si omtrent det samme som den utgående 50-200mm f2.8-3.5 SWD til FT. Hvis dette ryktet stemmer faller det ihop med spådommen min om at mFT-paret 12-40/2.8 og 40-150/2.8 får samme pris som tilsvarende til FT, 12-60/2.8-4 og 50-200/2.8-3.5. Således kommer man faktisk bedre ut av det med mFT, siden objektivene både er mindre og er f2.8 gjennom hele zoomområdet :)

 

For de som måtte lure er størrelsesforholdet som følger:

image-1_zps63e9b51f.jpeg

Jeg går for tiden å drømmer om det nye 40-150mm f2.8 men har vært litt skeptisk til hva prisen kommer til å bli.

Jeg er foreløpig veldig fornøyd med systemet men er ennå litt usikker på å bruke så mye penger på dette systemet. Er litt usikker på hva fremtiden vil gi mft systemet. Har jo hatt Canon systemet i over 20 år og de holder koken ennå. Mulig jeg bare er for pessimistisk :-)

Lenke til kommentar

Ja jeg leste om dette jeg også, alltid spennende når Photokina nærmer seg for oss som er interessert i nytt.

Rykter om nytt Canon 7D og nytt OMD er jo flott for høstens diskusjoner :-)

 

Jeg er dog veldig usikker på dette nye OMD kameraet, synes allerede at EM-1 , EM-5 og EM-10 er skremmende like sett fra spesifikasjoner. Bilde kvaliteten er jo om trent dønn lik. Klarer ikke å se hva de skal putte i et eventuelt nytt EM-5 MkII for at det ikke skal ta knekken på EM-1 salget.

Lenke til kommentar

 

For de som måtte lure er størrelsesforholdet som følger:

image-1_zps63e9b51f.jpeg

Hihi - så er forøvrig 40-150 strengt tatt ikke teleobjektiv etter definisjonen, ettersom den ikke er lenger enn brennvidden.. ;)

 

Tror nok du mener kortere enn brennvidden ;)

 

Forøvrig mener jeg at alt som er over 70mm (eller tilsvarende 70mm på 35mm-formatet) er tele, uavhengig av den fysiske lengen på objektivet :p

Endret av 3irik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...