Gå til innhold

Retrospillene på Wii, ikke til WiiU?!


Cord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som herr Kanon sier. Du må først overføre de fra din wii til wiiU maskin med kabel og medfølgende tiltak.

 

WiiU har en wii mode. Der har du forøvrig også tilgang til samma nettbutikken du hadde med wii, men spillene MÅ overføres med kabel mellom boksene. Nintendo er idioter og bruker maskinene som kontoprofiler i sine nettbutikker.. Spillene følger maskinen og ikke brukeren.

Lenke til kommentar

Når virtual console kommer til wii u, må du betale for å få de spillene du har kjøpt på wii over på wii u.

 

Pricing is the same as it was on Wii (around $5/£5), and if you bought the game already you can unlock it on Wii U for $1/99p or so (no prices for other territories yet), which will let you play it on the Gamepad and add Miiverse support. That's a lot of money if you have several Virtual Console games; presumably, if you don't want to pay the extra, you can still play them in Wii mode without Wii U features. There's a nice introductory trial campaign, too, offering various NES games for $0.30 for 30 days.

 

http://www.ign.com/articles/2013/01/23/wii-u-news-explosion-new-zelda-mario-more

Lenke til kommentar

En sannhet med modifikasjoner. Har du kjøpt Virtual Console-spill på din Wii, kan du uten ekstra kostnad også spille disse på WiiU gjennom Wii-mode. Spillene og save-data overføres med overføringsverktøyet.

 

Vil man derimot ha WiiU-funksjonaliteten som gis med Virtual Console på WiiU, så må man ut med en nett liten sum som tilsvarer $1 eller £0,99.

Lenke til kommentar

En sannhet med modifikasjoner. Har du kjøpt Virtual Console-spill på din Wii, kan du uten ekstra kostnad også spille disse på WiiU gjennom Wii-mode. Spillene og save-data overføres med overføringsverktøyet.

 

Vil man derimot ha WiiU-funksjonaliteten som gis med Virtual Console på WiiU, så må man ut med en nett liten sum som tilsvarer $1 eller £0,99.

Hvis du leser sitatet som jeg la med fra IGN, så ser du at det allerede står der:

 

if you don't want to pay the extra, you can still play them in Wii mode without Wii U features.

Endret av almazy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hoi, jeg er helt noob i wii verden. Har kjøpt meg en billig brukt wii da jeg har lest litt om virtual console og mulighet for å spille noen gode gamle klassikere derfra.

 

Men før jeg begynner å bruke penger på de retro spilla så lurer jeg på en ting. Følger spillene man kjøper kontoen sin(sånn som på Steam eller i en battle.net account) eller kun konsollen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...