Gå til innhold

Er det greit for en mann i Norge å ha langt hår?


Anbefalte innlegg

Ja, er det greit?

 

Hva er deres synspunkter på dette?

 

Jeg er mann og jeg trives bedre med hår enn uten hår. Jeg syns alltid det er ubehagelig i ca 2 mnd etter å ha klipt meg. Jeg føler meg faktis bedre med lengre hår og jeg syns det blir bedre jo mer det vokser. Det er kanskje ikke så rart fordi jeg har noe som damene kaller for bomullshår og det er behagleig å la håret vokse seg langt. Hår er jo også naturlig bare at det ikke er helt korrekt at en mann skal ha det? Jeg har så mye hår ellers på kroppen.

 

Jeg kan ikke tenke meg at kvinnfolk syns at det er så attraktivt med en mann som har langt hår.

 

Jeg kunne også tenke meg å la skjegget gro til å bli så langt som mulig men jeg syns faktisk at det er ekkelt med skjegg. Skal jeg ha skjegg så er det alt eller ingenting.

 

Det som er greia er at jeg vil ikke klippe meg. Jeg vil ha håret slik som jeg liker det best og det er å la det vokse. Det kjennes ut som at det også er sunt for håret mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er greia er at jeg vil ikke klippe meg. Jeg vil ha håret slik som jeg liker det best og det er å la det vokse. Det kjennes ut som at det også er sunt for håret mitt.

 

Tror du har svaret ditt der :) Og fra mitt synspunkt...JA, det er greit, kjenner selv flere som har hår ned til ca midt på ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok, jeg vil gjerne ha flere svar men er det greit å bare la håret mitt vokse?

 

Jeg mener selv at jeg kler det når det er riktig.

 

Jeg kan få et ganske fyldig og sterkt hår om jeg lar det vokse og jeg mener at når man er mann med langt hår så skal det være villt og fyldig.

 

Men hva er det kvinnfolk syns om dette da?

 

Jeg syns ikke alltid at det er greit at kvinnfolk har kort hår men det er opp til dem selv. Det er nok flere kvinnfolk med kort hår enn det er menn som har langt hår.

Lenke til kommentar

Størsteparten av den kvinnelige befolkning foretrekker nok kort hønky hår, men på den annen side så er det fortsatt en del igjen som synes langt hår er greit. Men de setter pris på om at du tar jobben med å ha langt hår som da innebærerer å klippe flisete ender og vaske like ofte som tidligere, selv om det er mer pes.

Lenke til kommentar

Langt hår er for damer og musikere

jeg er en som liker musikk svært godt og hele slekta mi er musikere siden de fleste spiller eller synger i band... men ingen har langt hår. Jeg skiller meg ut i fra slekta.

 

Selv så liker jeg hår hvis det fint. Det er også mye ekkelt hår og jeg ville ikke hatt så mye hår om jeg ikke hadde likt mitt eget hår.

Lenke til kommentar

Det lange håret mitt varmer opp hele meg og det gjør at jeg fryser mindre. Det er varmende fordi det er så "fluffy" på en måte og jeg vet jeg vill ha følt meg kaldere og fryst mer uten håret mitt så det er enda en grunn til at jegønsker det..

 

Det som kan være dumt er at når jeg går i skogen eller er på "ninja-oppdrag" så kan håret bli møkkete eller hekte seg fast i ting.

 

Jeg liker å være mye ute om sommeren og da kan det bli en del innsekter i håret og det liker jeg ikke.

 

Vasking er aldri noe problem. Det er heller det å ha mulighet (frihet) til å vaske håret mitt og meg som er problemet.

 

Kanskje folk viser litt mer sympati for meg når jeg får det ned på ryggen?

Lenke til kommentar

hmmm... noe av håret mitt er akkurat slik at jeg har det ned på skuldrene nå. ca 1 år og 3 mnd siden jeg klipte håret sist.

 

Skulle vært innom en frisør og fiksa på tuppene men det blir for dumt siden en av grunnene til at jeg ikke klipper meg er at jeg mener at det er for kostbart å gå til frisøren. Jeg mener at det er en del overprising. Jeg har ikke råd til å gå til frisør. Det meste jeg kan betale for å få klippe håret er 100 kroner.

 

Jeg har også angst slik at jeg ikke vil gå til frisøren. Jeg er redd for at frisøren skal bli gal og begynne å drepe meg med saksa så da vil jeg helst at det er en person som jeg føler meg helt trygg på.

 

Dette med frisøren er bare en liten grunn.

 

Det andre er at håret mitt er så digg at jeg syns det er behagelig å ha mye hår og jeg vil ha det langt.

 

Når jeg får langt nok hår så kan jeg også bruke det som skjerf og håret mitt varmer jo hodet mitt og hodet er en av de viktigste kroppsdelene å beskytte dersom man ikke skal fryse.

 

Håret mitt fungerer derfor som en slags pels. Jeg har også svært mye hår på store deler av overkroppen. Er det normalt å ha 3-4 cm hår over hele ryggen og skuldrene? Jeg ville også hatt like mye hår på magen og brystet men jeg barberer meg for å ikke se ut som et dyr. På armene mine og beina mine så er det noe som har gått hele livet. Altså utvikla seg hele livet. Jeg kommer til å ende opp som en slags hårmann eller noe.... moooohahahahaha

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Så lenge håret er velstelt, så har ikke lengden noe å si. Selv hadde jeg langt hår på 80 og 90'tallet. Langt hår på gutter, begynte med hippiebølgen på 60'tallet.

Lenke til kommentar

Så lenge håret er velstelt, så har ikke lengden noe å si. Selv hadde jeg langt hår på 80 og 90'tallet. Langt hår på gutter, begynte med hippiebølgen på 60'tallet.

hmmm.. jeg trodde nok at dette med langt hår på en mann var noe som stammet i fra Indianere. Men at det var hippiebølgen på 60-tallet som fikk det utbredt skal ikke jeg nekte for.

 

På 80'tallet så var det vel vanlig med sånn "hockey-sveis" eller macgyver sveis.

 

Det jeg vil ha er ikke 80'tall stilen. Jeg skal ha langt hår til ned på korsryggen minst og det skal være like tjukt og fyldig hele veien og jeg kommer til å få store og fine bølger i håret som skal flaggre i vinden når jeg røyker på mektige steder i naturen.

Lenke til kommentar

Jeg mener gutter og menn ikke skal ha langt hår, det er disturbing in the force. De færreste kler det..

Ok, mener du det samme om kvinner som har kort hår?

 

Det er fler kvinner som har kort hår enn det er menn som har langt hår. Det er faktisk så mange at jeg ser ikke på dette på hårlengde som veldig kjønnsrelatert noe mer.

Lenke til kommentar

Ok, mener du det samme om kvinner som har kort hår?

 

Det er fler kvinner som har kort hår enn det er menn som har langt hår. Det er faktisk så mange at jeg ser ikke på dette på hårlengde som veldig kjønnsrelatert noe mer.

 

Noen jenter/damene kler kort hår, ikke alle men noen. Jeg føler at menn med langt hår er litt spesielle, uten å kjenne de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...