Gå til innhold

Samyang 35 f1,4 eller Zeiss 35 f2.8


Anbefalte innlegg

35mm f 2,8 Zeiss har jeg ikke lest om.

 

Jeg er også litt svak for det Zeiss gir av bildekvalitet som skarphet, kontrast og .. ja en følelse av tredimensjonalitet i et todimensjonalt bilde.

Men her har altså Sigma konstruert et objektiv som utkonkurerer Zeiss optisk og til en lavere pris.

 

Tilbake til det du ville bruke linsa til, bla. annet bilder tatt i båt. Her er nok 35mm litt trang.

Hva med Zeiss Distagon T* 2,8/21 ?? Fortsatt et objektiv for landskapsbilder og som ville fungere utmerket til båtbildene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.ebay.com/...=item25785ed6c4

 

Her ser dere ett eksemplar. Men er litt vignetting på FF. Men blendet ned så blir det borte. Tror dette er mye for pengene, og har veldig lyst på mikrocontrasten til Zeiss!!. Utrolig pent i B&W. Men Samyang objektivene får utrolg skryt. Utrolig skarp også på 1.4 og mye skarpere enn Sigmaen. Men har nå sine sykdommer den også.Og IKKE MINST de er STORE!! Føler noe av vitsen med en fast 35mm er at det gjør at kameraet blir oftere med isteden for Nex5'en. Her er ett utdrag:

 

"Compared to the £1100 Nikon AF-S 35mm F1.4 G, the Samyang is actually sharper wide open and compared to the Sigma 30mm F1.4 is it almost in a different league."

 

Fra denne testen:

http://www.eoshd.com...iew-canon-mount

 

Ellers en test her også:

http://danielecuccia...n-35mm-t-f2-ze/

 

Her er litt om Zeiss objektivet:

http://slrlensreview.com/web/reviews/carl-zeiss-lenses-swhorizontalmenu-172/zeiss-wide-angle/382-carl-zeiss-distagon-t-35mm-f28-cy-lens-review

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar

35mm f 2,8 Zeiss har jeg ikke lest om.

 

Jeg er også litt svak for det Zeiss gir av bildekvalitet som skarphet, kontrast og .. ja en følelse av tredimensjonalitet i et todimensjonalt bilde.

Men her har altså Sigma konstruert et objektiv som utkonkurerer Zeiss optisk og til en lavere pris.

 

Tilbake til det du ville bruke linsa til, bla. annet bilder tatt i båt. Her er nok 35mm litt trang.

Hva med Zeiss Distagon T* 2,8/21 ?? Fortsatt et objektiv for landskapsbilder og som ville fungere utmerket til båtbildene.

Kanskje ikke ett dumt objektiv det nei....

Lenke til kommentar

Hei,

jeg synes de var snar å kåre dette til å årets objektiv. Hvis du leser på vedlagt link kan de se ut som også dette Sigmaobjektivet plages med feilfokusering på canon hus.

Jeg for min del kommer aldri til å anbefale Sigma til noen. Har hatt både 50 og 30mm. hatt de inne på justering uten at det hjalp. Problemet med mine Sigmaer var de rett og slett ikke var til å stole på. De traff 80% av gangen i snitt, litt alt etter lysforhold osv. I dårlig lys traff de kanskje 50%

 

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=1249570

Lenke til kommentar

Nå gadd jeg riktignok ikke å lese alle 83 sidene, men jeg fant stort sett bare bildeeksempler som viste et godt objektiv, ikke noe syting over feilfokusering.

 

Vel beklager å "strø salt i saken", men når noe er så hypet som dette objektivet og til om med blir årest objektiv syns jeg der er på sin plass å neve dette også.Selv om sånt negativ info sjelden faller i god jord når alle synes å enes om at noe er supert.

 

Disse sitatene er klippet fra side 77 til 82 på tråden jeg linket til i posten over:

 

Day 3 with the lens and I have to say the AF is erratic....fine @ close distance and front focus crazy at times....

I think my MA of +6 is still off. It's still front focusing in some of the shots, need more testing.

OMG, very good , mine +9 and from VN )

This lens needed +8 on my camera, which could mean that my camera is perfect and the lens needs +8 or it could mean that my camera is -8 by default and the lens is perfect but needs +8 to work with my camera.

Mine needs +13 MA, but it's very reliable in any lighting condition at any distance.

Mine needed +10. But it's very sharp now... even at 1.4

My Siggy 35 took +2 on my 5D3... I'm perfectly happy with that.

Mine is going back today for an exchange... I can't figure out why the lens is acting the way it does. In the shade, depending on distance, gets me different values. It may be more distance related, but its so hard to tell anymore. So I am going to try another!

Sigma 85 needs +6 and Sigma 35 needs +13.

 

 

Dette bare på de 5 sidene. Jeg har lest hele tråden og der er mer. Det minner veldig om Sigma 30 f1.4 tråden.

 

P-E

Endret av per-erik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette bare på de 5 sidene. Jeg har lest hele tråden og der er mer. Det minner veldig om Sigma 30 f1.4 tråden.

 

Litt merkelig at de store nettstedene på objektivtesting roser autofokusen som meget nøyaktig da, tror det fortsatt er mange som er forutinntatt ennå angående Sigma på Canon.

 

DPreviews

 

Focusing is fast, silent and positive, and we've found our Canon-mount test sample to be very accurate too (although this being an F1.4 prime, you've got to take great care over where you place your focus point).

 

Lenstip.com

 

The number of misses in studio conditions reached 2.5% which is a very good result. On both bodies, used in the test (the 50D and the 1Ds MkIII) we haven’t noticed any back or front focus tendency which can be also observed in sample photos below.

 

 

Begge stedene tester flere objektiver, ikke bare et.

 

Kan også påpeke at jeg også har vært meget negativ til sigma på Canon tidligere, men dette er faktisk et objektiv jeg kunne tenkt meg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Litt merkelig at de store nettstedene på objektivtesting roser autofokusen som meget nøyaktig da, tror det fortsatt er mange som er forutinntatt ennå angående Sigma på Canon.

 

DPreviews

 

 

 

Lenstip.com

 

 

 

 

Begge stedene tester flere objektiver, ikke bare et.

 

Kan også påpeke at jeg også har vært meget negativ til sigma på Canon tidligere, men dette er faktisk et objektiv jeg kunne tenkt meg.

 

Joda, og jeg håper du har rett. En del kan nok skyldes brukerfeil da de kanskje er uvant med tynt fokusplan, men jeg ville ikke kjøpt dette objektivet før jeg var sikker på det.

P-E

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...