Gå til innhold

Nye Megaupload gir 50 GB gratis lagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Megaupload er ein heilt anna, og mykje meir elementær teknologi enn det som Bitcasa tar i bruk. Prøv Bitcasa og opplev forskjellen. Det får til og med Dropbox til å virke utdatert. Det handler ikkje lenger om filer i skyen, men harddisken i skyen.

 

Bitcasa så egentlig helt knall ut, tror jeg skal teste. Dropbox er litt smått og støtter ikke strømming, og Google Play er ennå ganske amputert her i landet.

Lenke til kommentar

Gleder meg til det begynner å roe seg ned litt, så man får prøvd det ut skikkelig! Full forståelse for at det går tregt med tanke på hvor mange som tester det ut nå. Men har absolutt trua og er sikker på at dette blir stort som Kim Dotcom skriver på Twitter :)

Lenke til kommentar

Fungerte ikke med min privat addresse (@)jack-brennan.com, jeg fikk aldri mail-en som aktiverer konto-en. Jeg prøvde Gmail kontoen min og den fungerte, jeg fikk aktivert kontoen og alt ser ut til å bli i orden, men jeg får ikke laste opp noe :p

 

Mega har Ingen begrensninger på filstørrelse heller som er kjempe bra og er noe andre sky lagringsløsninger mangler. Grunnen til det er at hvis jeg skal laste opp familie bilder eller andre data som er personlig - programvare, prosjekter osv, så liker jeg å kryptere alt i en Truecrypt container som kan vare så stor som 10-20GB. Mange andre tjenester har en begrensning på 2GB eller mindre, som gjør det mer tidskrevende å laste opp en krypter kopi av mange filer samtidig.

 

Jeg har vurdert Jotta, men 50GB dekker en stor del av det jeg jeg har lyst til å ha "offsite" uten at det koster ekstra.

 

La oss håpe at Mega.co.nz overlever fordi det ser ut til å bli en bra tjeneste dersom Kim Dotcom kan levere det han lover.

 

Jack.

Lenke til kommentar

Jeg er bare litt nysgjerrig, dere som er begeistret over nye Mega, hva har dere tenkt å bruke tjenesten til? Jeg hadde ikke turt å stole på den til sikkerhetskopier pga. pålitelighet.

 

Jeg vet at det loves at filene skal krypteres i nettleseren. Har noen undersøkt hvordan dette gjøre, er det snakk om javascript? Nettlesere støtter AES, men det er snakk om kryptering av trafikken til serveren som serveren igjen dekrypterer.

Lenke til kommentar

Jeg er bare litt nysgjerrig, dere som er begeistret over nye Mega, hva har dere tenkt å bruke tjenesten til? Jeg hadde ikke turt å stole på den til sikkerhetskopier pga. pålitelighet.

 

Jeg vet at det loves at filene skal krypteres i nettleseren. Har noen undersøkt hvordan dette gjøre, er det snakk om javascript? Nettlesere støtter AES, men det er snakk om kryptering av trafikken til serveren som serveren igjen dekrypterer.

Når man registrerer seg så er en AES nøkkel laget ved bruk av ditt passord og er saltet med mus bevegelser og tastetrykk - det er derfor viktig at passordet du benytter på Mega er sterk.

 

Uten at jeg 'vet' så kan det enten være slik at alt er kryptert hos deg før den sendes til Mega eller at din 'hjemme mappa' er krypter på deres tjenere hos dem. Uansett så er det kun ditt passord som kan låse opp filene. Mega bruker SSL så traffiken skal være godt beskyttet.

 

Man har muligheten til å dele filer, men det har jeg ikke klarte å lese noe om før nettsiden gikk ned. Kanskje det gir noe svar om implementasjonen??

Lenke til kommentar

Når man registrerer seg så er en AES nøkkel laget ved bruk av ditt passord og er saltet med mus bevegelser og tastetrykk - det er derfor viktig at passordet du benytter på Mega er sterk.

 

Uten at jeg 'vet' så kan det enten være slik at alt er kryptert hos deg før den sendes til Mega eller at din 'hjemme mappa' er krypter på deres tjenere hos dem. Uansett så er det kun ditt passord som kan låse opp filene. Mega bruker SSL så traffiken skal være godt beskyttet.

 

Man har muligheten til å dele filer, men det har jeg ikke klarte å lese noe om før nettsiden gikk ned. Kanskje det gir noe svar om implementasjonen??

Poenget mitt er at når nettleseren kobler til serveren over SSL så har begge ender AES-nøkkelen, så hvis filene skal være kryptert sikkert så må filene være kryptert før de sendes over SSL med en nøkkel som aldri utveksles.

 

Basert på den lille informasjonen som er tilgjengelig høres det nesten ut som at filer først krypteres med din nøkkel på serveren. Delingsmåten vil nok gi mer svar på dette.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at når nettleseren kobler til serveren over SSL så har begge ender AES-nøkkelen, så hvis filene skal være kryptert sikkert så må filene være kryptert før de sendes over SSL med en nøkkel som aldri utveksles.

 

Basert på den lille informasjonen som er tilgjengelig høres det nesten ut som at filer først krypteres med din nøkkel på serveren. Delingsmåten vil nok gi mer svar på dette.

SSL vil bruke en annen nøkkel til å sikre forbindelsen mellom deg å Mega baserte på hvilken krypterings type de har i sin SSL sertifikat (som er 128bit RC4).

 

Som du nevnt, det aller sikreste måten å kryptere data på er å gjøre det hos kunden før data er sendt ut på nettet.

 

Time will tell :).

Lenke til kommentar

"All encryption is end-to-end. Data uploaded is encrypted on the uploading device before it is sent out to the Internet, and data downloaded is decrypted only after it has arrived on the downloading device. The client machines are responsible for generating, exchanging and managing the encryption keys. No usable encryption keys ever leave the client computers (with the exception of RSA public keys)."

 

 

 

"I noticed that you are using HTTPS for transferring already encrypted file data. Isn't that redundant?"

 

"It is. Unfortunately, most browsers take offence with establishing insecure connections from a secure page, and who could blame them for that - they can't possibly be aware of the fact that there is another encryption layer already in operation. Because HTTPS has an adverse effect on performance, we allow you to turn it off on browsers that allow it (Internet Explorer does not) to speed up your transfers without jeopardizing the confidentiality or integrity of your data. You will see an SSL warning appear upon your first file transfer in some browsers - in this (and only in this) case, it is safe to ignore."

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...