Gå til innhold

Nye Megaupload gir 50 GB gratis lagring


Anbefalte innlegg

Eg stiller meg sterk tvilende til at nye Mega er så bra som det markedsfører seg som. Det tar lang tid å utvikle ein god cloudteneste, og Bitcasa har brukt fleire år allereie.

Bra å være kritisk, men om de samme personene som står bak Megaupload også står bak Mega, så har de i hvert fall litt erfaring med "skylagring".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Megaupload er ein heilt anna, og mykje meir elementær teknologi enn det som Bitcasa tar i bruk. Prøv Bitcasa og opplev forskjellen. Det får til og med Dropbox til å virke utdatert. Det handler ikkje lenger om filer i skyen, men harddisken i skyen.

Har ikke prøvd noen av tjenestene, så jeg snakker egentlig om ting jeg ikke har peiling på ;) .

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Dette er sant. Kim har til og med lagt ut screenshot på twitter, så det er allerede lagt til. MEGA åpner for øvrig imorra (lørdag), så det blir noen timer på pcen for å bli en av de første med konto :D

 

Hehe, lykke til! Det er ikke blitt nevnt noe angående tidspunkt foreløpig, kun at det er i løpet av morgen dagen? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Hvem tør å laste opp sensitive data til tilbydere som Dropbox, Google Drive, Skydrive og andre uten å ha en kopi av dataene på egen disk?

Man kan risikere at kontoen stenges, nettstedet legges ned, dataene utleveres til andre, kanskje tilbyderne har bakdør inn til alle data, osv.

 

Lenke til kommentar

Hvem tør å laste opp sensitive data til tilbydere som Dropbox, Google Drive, Skydrive og andre uten å ha en kopi av dataene på egen disk?

Man kan risikere at kontoen stenges, nettstedet legges ned, dataene utleveres til andre, kanskje tilbyderne har bakdør inn til alle data, osv.

 

Er vel ingen som laster opp sensitiv data og sletter alle lokale kopier er det? Når det gjelder utlevering/backdoor er det bare å kryptere dataen, ikke med Truecrypt så klart(duh).

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, lykke til! Det er ikke blitt nevnt noe angående tidspunkt foreløpig, kun at det er i løpet av morgen dagen? :)

 

Virker som at MEGA allerede er åpnet.

Til dere andre: all dataene du laster opp, blir kryptert i nettleseren og så lagret på MEGA's servere. Ikke en gang hosten kan åpne filene. Langt mer sikrere enn bitcasa så vidt som jeg kan se. Har ikke funnet noen andre tilbydere som gir like god sikkerhet, dessuten, mine erfaringer med kim så langt er at han holder det han lover.

 

Da blir det frokost så rett til MEGA!

 

Lenke til kommentar

Dette er jo bra.

Selv om jeg neppe kommer til å bruke denne tjenesten, betyr det vel at andre vil følge etter med økte kvoter.

 

Om jeg fyller min drive før den utvides, vil jeg nok vurdere sterkt å betale for mer lagring der. Etter jeg gikk over til google docs,m.m. på privaten, har jeg ikke savnet office ellre openoffice. Er litt lei av "lokale filer", samt deling og slikt i docs, samhandling på dokumenter er jo genialt :-)

 

Eneste er en del rariteter i dokumentbehandling, av og til går den litt amok når du skal plassere objekter med feks høyrejustering. Av og til må man da bytte justering et par gfanger, før den går i orden.. Men ellers er jeg for det meste 99.9% fornøyd med docs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...