Gå til innhold

Har du lest Bibelen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

SPAR MEG FJORTIS SNAKKET!

Om en ateist leser bibelen bare for å bruke den som et våpen eller for å fornærme oss er det ingen grunn til å lese den, det var DET jeg mente. Ikke alle ateister er slik seff, men jeg begynner snart å tro det

 

Jeg tror du er inne på noe

Noen har et personlig agg mot alt og alle som har noe med "religioner" å gjøre, og de fryder seg når de kan kverulere om hver en eneste bokstav i boken. Så når de treffer på en troende som ikke vil la seg presse inn i den rammen de har bestemt, blir de ofte rådløse, og det fordi de slett ikke har tenkt særlig over saken, men liker å bevege seg på overflaten av helheten.

 

Og, de skjønner i hvert fall ikke verdien av poesien.

 

De er ganske enkelt åndelig og spirituelt tonedøve, men vi skal likevel være snille med dem ... førstås

 

;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Gud bryr seg ikke om jeg ahr lest bibelen så lenge jeg tror på han :)

Hører du virkelig ikke selv hvor ufattelig stupid dette høres ut? Du tror på noe du ikke aner en dritt om, for dette er da noe du KUN har hørt om mellom andre... Men det støtter jo opp om hypotesen at kristne er de mest ignorante ikke bare i henhold til andre religioner, men spesielt til sin egen religion.

 

Ignoransen ligger tykt her.... for hvordan tror man blindt på noe slikt uten å kjenne til bakgrunnen til det man tror på engang.... Må være den mest stupide uttalelsen jeg har sett på en stund, takk for det ihvertfall.... :roll:

Lenke til kommentar

Nei, det TityBoi sier er helt riktig

 

Ja, jeg har skjønt det blandt kristne ja.... :roll: De er de mest ignorante av de store religionene, de bryr seg faktisk ikke hva deres egen sier om saken engang... Så det stemmer nok det Tityboi sier, men det gjør det ikke mindre dumt for det skjønner du, om du trodde det....

Lenke til kommentar

Ja, jeg har skjønt det blandt kristne ja.... :roll: De er de mest ignorante av de store religionene, de bryr seg faktisk ikke hva deres egen sier om saken engang... Så det stemmer nok det Tityboi sier, men det gjør det ikke mindre dumt for det skjønner du, om du trodde det....

 

Skjønner litt av kritikken her, for om man er kristen så burde man vell ønske å lære mer av hvem Gud er blandt annet gjennom Bibelen, men handler mer om en relasjon til enn kunnskap om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når man har fattet ordets betydning, er ordet blitt overflødig. De som ikke har fattet betydningene, bør fortsette å søke - men de som søker etter betydningen kommer ikke særlig videre ved å forsøke å tvinge de som allerede har fattet betydningen, å ta noen skritt tilbake.

 

Vi kan heller vente på dere ...

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Når man har fattet ordets betydning, er ordet blitt overflødig. De som ikke har fattet betydningene, bør fortsette å søke - men de som søker etter betydningen kommer ikke særlig videre ved å forsøke å tvinge de som allerede har fattet betydningen, å ta noen skritt tilbake.

 

Vi kan heller vente på dere ...

 

:)

 

Det du egentlig sier er: JEG mener man fint kan forstå guds ord uten å ha lest guds ord... Begging for ignorance med andre ord, bare omvendt, for du påberoper deg kunnskap uten å ha det...

 

Men du har helt rett, hvis flere kristne hadde faktisk LEST bibelen så hadde også langt flere garantert blitt ateister, (jeg ble jo det selv etter at jeg hadde lest bibelen, for neimen om jeg skulle synke så dypt at jeg tilba den infame idioten som bibelen forteller om..), så det er mulig du har rett. Skal de fortsatt være kristne er det kanskje like greit at de lever i innbildningen om en god og kjærlig gud... Bedre å leve på en løgn kanskje for disse enn å måte fce sannheten om guden de tror så godt om...

 

Ikke bare er religiøse uærlige når det kommer til livssynet deres, men de liker løgn også... Mye man må være etterhvert for å forbli kristen skjønner jeg...

 

Og hvis de ikke skal lese bibelen så må de for guds skyld styre klar av forskning rundt bibelen og dens myter, for da blir de ihvertfall ateister... :) For der er det ingen sannhet å hente i det hele tatt

Lenke til kommentar

Skjønner litt av kritikken her, for om man er kristen så burde man vell ønske å lære mer av hvem Gud er blandt annet gjennom Bibelen, men handler mer om en relasjon til enn kunnskap om...

 

man er ikke en ond person eller en skitten verdiløs hund om man heller vil fokusere på andre saker en å lese bibelen, kjære deg :) jeg er mer opptatt av bønn, mytologien, selvutvikling og det å studere kristendomen utenom bibelen. beklager munnspråket på starten, jeg valgte de ordene for å gi det en mer effektiv og kraftig effekt på leseren :) jeg mente på ingen måte å anklage deg for å ha kalt oss det, eller for å starte en krig her

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det du egentlig sier er: JEG mener man fint kan forstå guds ord uten å ha lest guds ord... Begging for ignorance med andre ord, bare omvendt, for du påberoper deg kunnskap uten å ha det...

 

Nå tar du feil som vanlig ... Og hvordan du klarer, og ikke minst hvorfor du gidder lage så tynn suppe, på dine egne ruste spikre, det fatter jeg i hvert fall ikke - det kan du være helt sikker på. Det handler ikke om å forstå, det handler om å lete, og kartet blir ikke utlevert ved oppstart. Og hvilket kart jeg har brukt, vil være ubrukelig for deg. Og dette har jeg skrevet før, til nettopp deg, men du får få denne som en vennelig gjentakelse.

 

Men du har helt rett, hvis flere ateister hadde faktisk LEST bibelen så hadde også langt flere garantert blitt kristne, (jeg ble jo det selv etter at jeg hadde lest bibelen, for så klart vil jeg tilbe den snille mannen som bibelen forteller om..), så det er mulig du har rett. Skal de fortsatt være ateister er det kanskje like greit at de lever i innbildningen om en vemmelig og hatefull gud... Bedre å leve på en løgn kanskje for disse enn å måte fce sannheten om guden de tror så vondt om...

Ikke bare er ateistene uærlige når det kommer til livssynet deres, men de liker løgn også... Mye man må være etterhvert for å forbli ateist skjønner jeg...

Og hvis de ikke skal lese bibelen så må de for guds skyld styre klar av forskning rundt bibelen og dens vidunderlige poesi, for da blir de ihvertfall sånn gladjazzkristne... For der er det mye sannhet å hente i det helhetlige.

 

Dette er vel noe av det beste du har formulert, til nå - bravo!

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

man er ikke en ond person eller en skitten verdiløs hund om man heller vil fokusere på andre saker en å lese bibelen, kjære deg :) jeg er mer opptatt av bønn, mytologien, selvutvikling og det å studere kristendomen utenom bibelen. beklager munnspråket på starten, jeg valgte de ordene for å gi det en mer effektiv og kraftig effekt på leseren :) jeg mente på ingen måte å anklage deg for å ha kalt oss det, eller for å starte en krig her

 

Seff ikke :)

 

Skjønner ikke helt hva du trodde jeg ville få fram med innlegget mitt. Poenget var jo at forholdet til Gud handler om en relasjon, ikke hvor mye man har lest i Bibelen eller ikke... (selv om Bibelen er viktig! ) og skjønte ikke helt hvem du refererte til som "oss"? Selv om det kan hende jeg burde skjønt det..

 

Men jeg synes også (som RWS) at det er rart at det er så mange kristne som tror at Bibelens budskap er selve meningen med livet likevell ikke vil sette seg mer inn i grunnlaget og hva Bibelen sier foruten om johannes 3.16.

Endret av Jar-of-clay
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men jeg synes også (som RWS) at det er rart at det er så mange kristne som tror at Bibelens budskap er selve meningen med livet likevell ikke vil sette seg mer inn i grunnlaget og hva Bibelen sier foruten om johannes 3.16.

 

Og hvem sier at den troende ikke vil sette seg inn (i noe som helst) ...? Kan det være slik at noen troende ikke vil la seg styre av hva visse andre mener er rette grunnlaget for ens tro?

 

kjepphest?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...