Gå til innhold

Ekstern harddisk krasjer/restarter etter to sek m/USB 3.0


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte en ekstern harddisk i dag og har bare hatt trøbbel med den. Når jeg plugger den i USB 3.0 så restarter den seg etter 2 min gjennomsnittlig, noe som gjør den udugelig på sikt til å lagre store filer på. Da jeg tok den inn i min USB 2 så hadde jeg null problemer med den.

 

Trodde det kanskje var pcen som var feil, og ettersom jeg fant windows 8 til 250kr så oppgradert jeg til den, uten noen forbedringer.

 

Det er sakk om en WD My Book Essential 1TB.

 

Har installert alt av drivere og slikt, selv om jeg hadde utfordringer med dette også i starten.

 

Forslag til hva det kan være?

Tenker kanskje i retningen av produktfeil??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du vet hva det vil si at en harddisk har krasjet. Det er når lesehodet har kommet i kontakt med platen slik at det er oppstått permanent skade.

 

Dette er i samme kategorien som "Hjelp, får ikke bilde på skjermen!".

 

Har du prøvd disken på føere maskiner med likt resultat? Det kan blant annet være PCen som dropper USB-enheten uten at det er noe galt med disken, eller det kan være en defekt i USB-grensesnittet i disken.

Lenke til kommentar

Tror ikke du vet hva det vil si at en harddisk har krasjet. Det er når lesehodet har kommet i kontakt med platen slik at det er oppstått permanent skade.

 

Sorry for at jeg ikke behersker språket ditt riktig da. I dagligtalen blant oss normale vil jeg påstå at den "krasjer", forøvrig burde du også forstå tegninga når jeg skriver /restater.

 

Har ikke fått prøvd med andre USB 3.0, skal få gjort dette. Dersom det er PCen som dropper USB-enheten - hvordan kan jeg fikse dette?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...