Gå til innhold

– Det er langtidssalget av PS Vita som teller (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig her. Folk burde undersøke litt hva de vil ha, og ikke forhåndsdømme basert på en og annen fjott på et forum eller en enkelt anmeldelse. Jeg sitter her med Silent Hill: Book of Memories og storkoser meg. Det sitter på metacritic med 58/100 etter 54 critics, og 6.1/10 etter 54 user ratings. Men hva så? Det heter Silent Hill, men er en dungeon crawler. Trekk automatisk fra en del prosenter/poeng fra vurderingen. Det er ikke nifts, så trekk fra litt til. Gameplayet er litt ensformig (som dungeon crawlers ofte er), så trekk fra litt til, og så videre. Men om du driter i alt det der og godtar det for hva det er, kan det nok hendte du blir positivt overrasket. :)

Prøvde dette i ca 3 minutter, dessverre syntes jeg det var veldig uinteressant. Men enig i at Vita har mange gode spill, dette likte jeg bare ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har sett mye "alt Vita trenger...", "hvis Sony gjør ditt og datt blir Vita å selge så og så mye mer..." osv, men faktum er det at Vita har en mengde gode spill, både små(billige) og store(dyrere), kraftig hardware til en overkommelig pris, en brukervennlighet som utvilsomt er overlegent alle andre spillkonsoller(både konsoller og håndholdte) på markedet, det eneste negative er minnekortene som er dyre og proprietære, men dette slapp X360 billig unna med.

 

Saken er den at Sony har gjort en kjempejobb med Vita, men dessverre har de kommet inn i markedet på et tidspunkt det ikke lenger er interesse for dedikerte håndholdte konsoller for ungdom/voksne. Det kan argumenteres med at 3DS gjør det bra, men 3DS er primært markedsført mot barn, mens Vita er primært markedsført mot unge voksne, dette kan man se selv i reklamer og spillutvalget.

 

Dessuten er iOS og Android noen durabelige konkurrenter. Tusenvis av billige og gratise spill som ofte eksploderer av kreativitet og spilleglede, og disse spillene dropper "the cinematic flair" og alle buzzwordsene og den generelle stagnasjonen i konsollindustrien.

 

Sony viser dog at de tenker nytt med Playstation Mobile, og skjønner at folk i fremtiden ønsker å ha spill tilgjengelig på alle mulige enheter. Dette er nok deres langsiktige løsning, og jeg tror nok de var mer eller mindre forberedt på at Vita ikke ville bli veldig suksessfull. Men jeg tror nok likevel de hadde forventet bedre salgstall enn det vi har sett til nå.

 

Fremtiden ser ikke lys for Vita. Med elendige salgstallene vil det komme færre og færre spill til konsollen, og spillene vil sannsynligvis bli dårligere og dårligere. Det kommer nok noen få til topptitler, og kanskje kan vi også få Wii U porter(en konsoll som virker å lukte på en lignende skjebne som Vita hvis ikke Nintendo får ut fingeren). Men det er nesten umulig å tjene penger på høybudsjettsspill til Vita sånn som salgstallene har vært, det er derfor SCE gir ut spillene til PS3 også.

 

Dette er en meget god post, quoter den for ny side!

Lenke til kommentar

Trur du må komme med mere en det, alt du nevner er hakket kjøtt.

 

De fleste bare går med crowden og sjekker ikke vita spillene og bare leser 1 år gamle inlegg fra gaming sider,

Vitaen har faktisk ganske mange spill nå, 3DS har mere spill men spillene er ikke akurat så ekslusive og bedre en Vita spillene, og de fleste spillene er de samme. for ikke og snakke om den elendige graffiken som Nintendo styrer med fortiden,

 

Jeg sa bare fakta! ds har flest spill men ikke nødvendigvis de beste for DEG! Best og flest er 2 forskjellige ting! akuratt som at nettbrett har 10ganger større utvalg en vitaen også er fakta! men sier ikke at spillene er BEDRE!!

Lenke til kommentar

Jeg sa bare fakta! ds har flest spill men ikke nødvendigvis de beste for DEG! Best og flest er 2 forskjellige ting! akuratt som at nettbrett har 10ganger større utvalg en vitaen også er fakta! men sier ikke at spillene er BEDRE!!

Du sa jo nettop at Vitaen hadde det dårligste spilleutvalget... haha

Lenke til kommentar

Haha, du får ikke akkurat et bra inntrykk av spillet etter tre minutter. Da rekker du så vidt se på coveret. :p

Var demoen jeg prøvde da. Kan si det sånn at om demoen ikke hekter meg i løpet av 3 minutter er jeg praktisk talt ute, spesielt hvis det er en ny property :p. Har blitt mer og mer sånn i det siste faktisk. Selv gratisspill jeg får på PS+ hender det jeg gir opp etter bare en halvtime hvis det ikke fenger. Har jeg betalt penger for et spill kan det hende jeg tvinger meg til noen timer for å forsøke å like det, men noen ganger gir jeg opp, som med AC3.

Lenke til kommentar

Nja, demoer er sjelden noe verdt nå lengre. I spill som Silent Hill: Book of Memories må du sitte en stund før du begynner å se hvor bra det egentlig er. Klarte du for eksempel et av bonusoppdragene du får av fyren i starten av hvert brett? Har du blitt bedre med noen våpen? Forsto du noe som helst av historien? Har du møtt fiender som er immune mot enkelte våpentyper? Brukte du karma-krefter? Og så videre, og så videre. Å bare ta noen steg, svinge kniven litt og si spillet er dårlig blir litt for dumt.

Lenke til kommentar

Nja, demoer er sjelden noe verdt nå lengre. I spill som Silent Hill: Book of Memories må du sitte en stund før du begynner å se hvor bra det egentlig er. Klarte du for eksempel et av bonusoppdragene du får av fyren i starten av hvert brett? Har du blitt bedre med noen våpen? Forsto du noe som helst av historien? Har du møtt fiender som er immune mot enkelte våpentyper? Brukte du karma-krefter? Og så videre, og så videre. Å bare ta noen steg, svinge kniven litt og si spillet er dårlig blir litt for dumt.

Hmm jeg likte ikke spillet etter demoen, men du har et point der, vi er litt bortskjemt og har for mange spill og velge mellom

Lenke til kommentar

Nja, demoer er sjelden noe verdt nå lengre. I spill som Silent Hill: Book of Memories må du sitte en stund før du begynner å se hvor bra det egentlig er. Klarte du for eksempel et av bonusoppdragene du får av fyren i starten av hvert brett? Har du blitt bedre med noen våpen? Forsto du noe som helst av historien? Har du møtt fiender som er immune mot enkelte våpentyper? Brukte du karma-krefter? Og så videre, og så videre. Å bare ta noen steg, svinge kniven litt og si spillet er dårlig blir litt for dumt.

Greit at du mener det, men for meg blir det helt feil å bruke tid på et spill jeg ikke liker fra første stund. Greier ikke utviklerne å hooke meg fra første stund mister de meg, sånn er det bare.

 

Hmm jeg likte ikke spillet etter demoen, men du har et point der, vi er litt bortskjemt og har for mange spill og velge mellom

Det får så være, vi har ikke ubegrenset tid og kan ikke koste på oss å bruke like mye tid på et spill som en anmelder for å finne ut om det er bra.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å si at PS Vita er gode greier hvis den faktisk ikke gjør det bedre enn konkurrentene. Når et produkt taper markedsandeler er det fordi man har gjort noe feil og konkurrentene har gjort noe riktig. Alle nye konsoller har potensialet til å bli dominerende men om de blir det er helt opp til strategien bak, altså er det helt legitimt med konstruktiv kritikk når en konsoll ikke selger godt nok.

 

At en selv har gode opplevelser med Vita er ikke det samme som at Sony har gjort alt riktig. Når mange velger å ikke kjøpe Vita, må man se på årsakene til det. Selv har jeg ikke kjøpt Vita da jeg allerede eier versjoner av de interessante titlene på PS3 og PS2. En konsoll som kun skal leve på bærbare versjoner av spill fra stasjonære konsoller vil aldri bli dominerende.

 

Hjertens enig. Har riktignok Vita selv, men å betale 450 flis for et 16GB minnekort er så tåpelig at jeg nesten blir hysterisk.

 

Avataren din forteller meg at du er blant de få som har spilt tidenes kanskje beste JRPG. :thumbup:

 

Hadde de fått smelt ut et skikkelig Suikoden på Vitaen hadde det vært kjøp med en gang.

Lenke til kommentar

Det har faktisk vært en liten aksjon på Konami sine facebook-sider om å få noe Suikoden vestover de siste dagene, og Konami twitret faktisk at de hadde lagt merke til aksjonen og ville ta det med i beregningen i fremtiden. Med tanke på at Konami i dag bare er en skygge av sitt tidligere selv, så tviler jeg på at det ligger noe mer enn ord i dette, men hyggelig er det uansett. Forøvrig forferdelig trist å se hvor langt min gamle favorittutvikler har falt :(

Lenke til kommentar

I så fall må det være det nyeste Suikoden til PSP det er snakk om.

 

Det ville vært et garantert kjøp for min del, men jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Suikoden-spillene begynte å tape seg allerede med Suikoden 3, deretter har spillene vært helt greie JRPGer men ikke i nærheten av den standarden som ble satt av 1 og 2.

Lenke til kommentar

Det nyeste Suikoden til PSP hadde vært ok, men det skal vel være i et helt annet univers nesten, eller roter jeg nå?

 

Det jeg er klar for er Suikoden 1+2-remaken. Den er riktignok gammel, men den ville vært ekstremt kjærkommen. Hadde de i tillegg klart å konvertere den til software-trengende 3DS eller Vita så ville det vært perfekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...