Gå til innhold

Få ny telefon for tredje gang, eller akseptere at den ikke er perfekt?


Anbefalte innlegg

Før jul kjøpte jeg meg en ny iPhone 5. Den kom etter rundt en uke, og det tok ikke mange timer før jeg oppdaget at den hadde flere døde pixler. Jeg leste litt rundt på nettet og all informasjon jeg fant sa at jeg kom til å få en ny telefon hvis jeg kontaktet Apple. Greit nok, det kostet meg ingenting, så jeg ringte etter et par dager. Den hyggelige svenske damen jeg snakket med beklaget på det sterkeste, og sendte meg en ny telefon med en gang.

 

Den andre telefonen kom frem, og skjermen var helt perfekt. Ingen døde pixler! Det var derimot noe som satt fast i den ene skruen på undersiden av telefonen. Det er såvidt synlig for det blotte øye, men man kjenner det veldig godt hvis man stryker en finger over skruene. Jeg tok et bilde (som jeg la ut i iPhone 5-tråden) som tydelig viser problemet:

 

IMG_0346.jpg

 

(Skruen ser ødelagt ut, men det skyldes lysforhold og vinkelen bildet ble tatt i.)

 

Damen fra Apple sendte meg en e-post med informasjon om returen av den første telefonen, så jeg benyttet sjansen til å fortelle henne om «problemet» med den nye telefonen. Det viser seg at hvis jeg skrur ut skruen selv, og fjerner plastikkbiten, ryker garantien.

 

Skal jeg be om å få nok en ny telefon (som blir min tredje splitter nye iPhone 5) selv om den jeg har nå egentlig fungerer utmerket, eller skal jeg akseptere at den ikke er helt perfekt? Eller, skal jeg løse problemet selv og satse på at det ikke skjer noe senere som gjør at jeg får bruk for garantien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det synes jeg ikke du skal gjøre. Da har du ingen rettigheter hvis den svikter av heeeelt andre årsaker.

 

Apple-damen foreslo jeg kunne prøve med en pinsett, men 1) plastikkbiten sitter så godt fast at jeg ser ikke for meg at det skal virke, og 2) biten som stikker ut er så liten at det kan bli vanskelig å dra den ut, selv med en bitteliten pinsett.

Lenke til kommentar

Tja, alle gode ting er jo 3, er de ikke? Uansett, med så mange iPhone-kjøpere som tilsynelatende ikke opplever slike problemer, så burde det i seg selv ikke være for mye å forlange å kunne få en helt perfekt iPhone 5?

 

Så, med mindre du er veldig avhengig av å ha den akkurat nå, så hadde det vel ikke vært så dumt å kjøre i hvert fall ett forsøk til?

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Espyy
Lenke til kommentar

Finner de virkelig ut om du bare løsner en skrue?

Jeg snakker ikke om å løsne noe panel.

 

Du kan eventuellt ta et barberblad og skjære løs plasten rundt skruen.

 

Jeg vet ikke hvordan de gjør det, men det er visstnok mulig å se om skruene har blitt skrudd ut. Jeg leste om dette på nettet før jeg spurte Apple-damen om bekreftelse, og hun kontaktet teknisk support for å få et svar. Men når jeg tenker etter sa hun aldri at de kan se om skruene har blitt skrudd ut, bare at garantien ikke gjelder … :hmm:

Lenke til kommentar

Tja, alle gode ting er jo 3, er de ikke? Uansett, med så mange iPhone-kjøpere som tilsynelatende ikke opplever slike problemer, så burde det i seg selv ikke være for mye å forlange å kunne få en helt perfekt iPhone 5?

 

Jeg har tenkt det samme. Er det for mye å forlange en «perfekt» telefon når man bruker så mye penger? Men samtidig finnes det grenser for hvor pirkete jeg skal være. Døde pixler er noe jeg hadde irritert meg over hele tiden, det samme kan ikke sies om plastikkbiten.

 

 

Så, med mindre du er veldig avhengig av å ha den akkurat nå, så hadde det vel ikke vært så dumt å kjøre i hvert fall ett forsøk til?

 

De sender ut erstatningstelefonen før jeg må returnere den jeg har, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt det samme. Er det for mye å forlange en «perfekt» telefon når man bruker så mye penger? Men samtidig finnes det grenser for hvor pirkete jeg skal være. Døde pixler er noe jeg hadde irritert meg over hele tiden, det samme kan ikke sies om plastikkbiten.

 

 

 

 

De sender ut erstatningstelefonen før jeg må returnere den jeg har, så det er ikke noe problem.

Nettopp! Og da er det i alle fall ingenting i veien for å be om en ny en, hvis du likevel får byttet den igjen. Det er jo strengt tatt ingen negative konsekvenser ved å gjøre det, med mindre du skulle ende opp med en iPhone med andre feil da, men det er vel maks uflaks så det holder. Du kan jo dem dobbeltsjekke at alt er i orden på den (eventuelt) neste telefonen de sender ut. De burde ha forståelse for dette, og vil vel gjerne slippe å måtte sende flere telefoner til deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...