Gå til innhold

Er det så stor forskjell på iphone 4s og iphone 5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en kompise gikk ifra 4s til 5, mens jeg gikk ifra 4 til 5 :p han sier at man merker stor forskjell selv til de standard oppgavene, som å bla i menyer osv. femmeren er jo tross alt dobbelt så rask, og man skulle jo tro at man ikke merker så mye til det siden 4s allerede er rask, men man gjør det faktisk.

 

Som et argment for å bruke masse penger kan du jo tenke på at telefonen er den ene enheten som er med deg overalt, du bruker den hele tiden og den er (om du bruker den til sitt fulle potensial) hele livet ditt. Det er den viktigste enheten du kjøper. Med mindre du bare skal bruke den til to meldinger daglig og legge den på nattbordet mens du er i stua :p

Endret av 1BlueAnd1White
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt iphone5 32gb i to uker nå, og det er den beste telefonen jeg har hatt by far! Rask, god dekning, god lyd, bytter effektivt mellom ulike mobilnett, noe som er viktig om du har onecall. Betydelig lettere og tynnere enn 4/4s og kamera er betydelig bedre, særlig inne i dårlig lys. Alt utstyr jeg har virker bra, dog må jeg bruke en adapter på logitech dokken. Skjermen er 16:9 og 4 tommer, så den er mye bedre å se film på, noe jeg ble sittende på flyplassen å gjøre på en del timer. Bruker et deksel i myk plast som heter puro og da er den god å holde i og godt beskyttet.

 

Som de fleste andre er den glad i strøm, men det går fort å lade. Holder somregel akkurat en dag med mitt bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, Har 4s, hadde tenkt å bytte til 5, men etter å ha prøvd lillebroren min sitt iphone 5 32GB har jeg droppet den.

 

Iphone 5 er litt raskere, men ikke merkbart når du gjør dagligdagse ting som nettsurfing, den laster ned sider knske et halv sekund raskere enn 4s. Du merker ganske my under spill, men spill er ikke viktig for meg !.

 

Iphone 5s eller Iphone 6 baby iphone 5er tull :) Vent et halv år eller kjøp Et Android tlf som gjør alt uten å koste flesk !!.

 

Nb! Det er en runn til at Iphone 5 salget har vært dårligere enn iphone 4s :), Apple skjøt seg selv i foten med Apple maps, men ja nå i ettertid kan du laste ned goole maps .....

 

skjermen har ikke standard oppløsning en gang lol. (se nede :) 720 p filmer må nedskaleres, noe som er litt dritt når du betaler over 6 lapper for en telefon.

 

Ikke ta meg feil iphone 5 er en flott telefon, men bare ikke verdt prisen og du får ikke mye mer enn en rad ekstra med ikoner plus panoramafoto, kmeret er samme som iphone 4s, bare apple so bruker bedre software til iphone 5, selv om det naturlig nok heter ios6 for alle telefonene så er den strippet for eldre versjoner for at de skal tjene penger !

 

til sammenlikning så her jeg en galaxy s2 med supernexus JB 4.2.1 med panorama :)

 

 

 

http://www.apple.com/iphone/specs.html

 

Retina display

4-inch (diagonal) widescreen Multi-Touch display

1136-by-640-pixel resolution at 326 ppi

800:1 contrast ratio (typical)

500 cd/m2 max brightness (typical)

Fingerprint-resistant oleophobic coating on front

Support for display of multiple languages and characters simultaneously

Endret av abedin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøp deg en galaxy s3. Den har det siste i HW og samtidig får du den til under prisen av 4s

Hva har dermed TS' spørsmål å gjøre?

 

5 er mye raskere enn 4S, og har dobbelt så mye RAM (1 GB mot 512 kB på 4/4S). 4S er fortsatt raskere enn det meste, og har grei batterilevetid. Dersom du vil bruke mye penger på en mobil, og regner mede bruke den leng før du byttet, kjøper du 5. Dersom du vil ha en god telefon til en OK pris, og regner med å bytte ila 1-2 år uansett, er 4S et godt alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv litt med egne hender. S3 er enorm sammenlignet med iPhone 5/4. Dette vil jeg si er avgjørende. Kommer ann på preferanser, men små hender har det sjeldent godt med en så stor mobil.

 

Uansett valg er det gode telefoner alle sammen.

Hehe, gikk fra galaxy note til iphone 5, grei forskjell i størrelse det. Behagelig å kunne betjene telefonen med én hånd igjen:)

 

Endret av Fender77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...