Gå til innhold

Nytt hus og objektiver - budsjett 10.000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok rette deg litt, bare så andre ikke misforstår.

 

Konstrastfokus er på ingen måte ubrukelig. På en speilrefleks er den som oftest ubrukelig fordi fokusalgoritmen for konstrastfokus har fått null fokus (høhø). Istedenfor prioriterer produsenten å heller utvikle/forbedre fasedeteksjonen.

 

Men på speilløse kameraer (foruten Canon EOS-M som er helt patetisk) der kontrastfokus er eneste fokusmulighet er den kjempebra for der har den fått høy prioritet på utvikling.

 

Fokushastigheten på EM5 og GH3 er raskere enn noen annen fokus i verden mener noen, på statiske motiver vel å merke. Følgefokusen begynner å bli en god del bedre men de har den beste følgefokusen av alle systemkameraer som finnes, på video.

 

Tror ikke engang et Canon 1DX klarer å finne fokus på et statisk motiv så raskt som et GH3 med et objektiv som har rask fokus, feks kitobjektivet 14-42mm. Tror fokustiden er rundt 0.2 sekunder om jeg husker rett.

 

Bare for å ha poengtert det slik at feks nybegynnere som leser tråden ikke tror kontrastfokus er dårlig generelt :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må nok rette deg litt, bare så andre ikke misforstår.

 

Konstrastfokus er på ingen måte ubrukelig. På en speilrefleks er den som oftest ubrukelig fordi fokusalgoritmen for konstrastfokus har fått null fokus (høhø). Istedenfor prioriterer produsenten å heller utvikle/forbedre fasedeteksjonen.

 

Men på speilløse kameraer (foruten Canon EOS-M som er helt patetisk) der kontrastfokus er eneste fokusmulighet er den kjempebra for der har den fått høy prioritet på utvikling.

 

Fokushastigheten på EM5 og GH3 er raskere enn noen annen fokus i verden mener noen, på statiske motiver vel å merke (* Among digital cameras with interchangeable lenses available as of February 8, 2012, when using the OLYMPUS M. ZUIKO DIGITAL ED 12-50mm F3.5-6.3 EZ lens with the E-M5, based on Olympus in-house measurement conditions.). Følgefokusen begynner å bli en god del bedre men de har den beste følgefokusen av alle systemkameraer som finnes, på video.

 

Tror ikke engang et Canon 1DX klarer å finne fokus på et statisk motiv så raskt som et GH3 med et objektiv som har rask fokus, feks kitobjektivet 14-42mm. Tror fokustiden er rundt 0.2 sekunder om jeg husker rett.

 

Bare for å ha poengtert det slik at feks nybegynnere som leser tråden ikke tror kontrastfokus er dårlig generelt :)

Fixed... :dremel:

 

 

Du har helt rett, min kommentar var beregnet ene å alene på DSLR og kunne derfor mistolkes hvis den ble tatt ut av sammenhengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med en side som snapsort, er at den sammenligner noen få verdier, som hentes automatisk fra nettet uten kvalitets-sikring. Det at du sammenligner et crop-kamera med et fullformat kamera, så gjør ikke det ting lettere.

 

Når det gjelder tester, så hopper jeg glatt over Kenny Boy da han er for useriøs. I stedet så sjekker jeg Imaging Resources og PhotographyBLOG i tilegg til dpreview og Akam.

 

Det er fullt ut mulig at D7000 er riktig kamera for deg; men vær klar over at brukerhåndteringen til Nikon er helt anderledes enn Canon, så du vil trenge noen dager å venne deg til det.

 

Siden jeg har erfaring på området, kan jeg fortelle at det går mere enn et par dager å venne seg til overgangen .

Når det gjelder D7000 så hadde jeg som kjent dette, jeg syntes ergonomien + et par småting til var såpass ille at det ble lite brukt og til slutt solgt , noe jeg ikke angrer et sekund på .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...