Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips for de som har nyttårsforsettet med å slutte å drikke juice, brus og saft og det som generelt er syrlig


Hexafix

Anbefalte innlegg

Jeg syns at nyttårsforsetter er helt sykt så jeg venter til det blir anledning slik at det passer meg best når jeg skal forandre på noe.

 

For det andre... Dere som skal slutte å drikke brus, juice og saft... Alle disse er like skadelig for tennene uansett om det er sukker eller ikke.

 

Det er syrligheten som skader tennene og det er til felles for alle de 3 drikkene uansett.

 

Dersom man likevel skal fortsette å drikke juice, brus og saft så tenk på hvordan syrlighetsnivået fungerer.

 

Derfor er det beste å drikke mye på en gang når man først drikker. Det mest skadelige er å drikke litt hele tiden.

 

Når man drikker mye på en gang og har større mellomrom så får man høyt syrenivå akkurat der og da og det synker gradvis.

 

Dersom man smådrikker hele tiden så holder man også syrenivået oppe og det er det som er mest skadelig.

 

Dette kan være noe å tenke på uansett.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saft er ikke syrlig, men søtt.

 

Drikk med sugerør. Problem solved.

Ja, men det er fortsatt syrlig for TENNENE DINE...

 

Skjønte ikke du det?

 

Sugerør hjelper ijkke og sugerør gjør at det smaker plastikk. Skal jeg drikke med sugerør hele livet så hadde jeg dauet av forgiftning av sugerøret...

 

Idiotisk.

Lenke til kommentar

Sugerør hjelper ijkke og sugerør gjør at det smaker plastikk. Skal jeg drikke med sugerør hele livet så hadde jeg dauet av forgiftning av sugerøret...

 

Idiotisk.

 

Dude, sugerør hjelper. Med mindre du suger det inn i munn for så å skylde munnen med vesken i 5 minutter, da hjelper ikke sugerør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I stedet for å bruke sugerør så liker jeg å ta hodet bakover og helle innpå..

 

 

Jeg prøver å forklare hvordan syrenivået fungerer og det er alt som er syrlig som etser opp tennene. Saft er også syrlig for tennene selv om den er søt på smak og dersom man ikke kjenner at safta er syrlig så tror jeg man blander alt for sterk saft... Jeg liker ikke alt for sterk saft...

 

Sukkeret har lite å si når det er syrligheten i kjeften og rundt tennene som gjelder mest.

 

Jeg gidder ikke å forklare en gang til når det står i førsteposten.

 

Virker som at dette er noe som flere sliter med å forstå... :S

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...