Gå til innhold

Tråden om de som reddes av staten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det mye tull å ta tak i.

 

1. Maktvaakumet bestemmes av menneskets ønske om individualitet og frihet. Det er ikke sånn at det "alltid vil komme en og ta makta".

 

2. Avrusning er ikke frivillig. Du blir som oftest tvunget inn på arusning som et alternativ til fengselsstraff. Staten hjelper ikke narkomane, de ødelegger for dem. Og private sykehus kan i like stor grad som offentlige redde liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når skal anarkister og kapitalister lære seg betydningen av ordet "maktvakuum"?

 

Jeg tror de fleste kan betydningen av ordet. Allikevel blir ditt argument like dumt som å argumentere for at drap er greit, fordi folk dreper uansett.

 

Staten er et onde, og at den kan dukke opp igjen ved en senere anledning(som kreft), gjør det ikke ønskelig å beholde den.

 

"Maktvakuumet" vil kun være signifikant om man avvikler staten før vanlige folk har mulighet til å forsvare seg selv, og ikke minst, at staten ikke avvikles ved voldelig revolusjon, men ved etisk revolusjon.

Endret av Austrian Economist
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste kan betydningen av ordet. Allikevel blir ditt argument like dumt som å argumentere for at drap er greit, fordi folk dreper uansett.

 

Staten er et onde, og at den kan dukke opp igjen ved en senere anledning(som kreft), gjør det ikke ønskelig å beholde den.

 

"Maktvakuumet" vil kun være signifikant om man avvikler staten før vanlige folk har mulighet til å forsvare seg selv, og ikke minst, at staten ikke avvikles ved voldelig revolusjon, men ved etisk revolusjon.

 

Jeg anser staten som et gode, og liberalister som egoister som ikke ser lengre en sin egen nesetipp -- som riktignok er svært lang -- men dog svært tynn, og de har dårlig gangsyn på toppen.

 

Staten er en institusjon av og for folket, et folk som ønsker å SLIPPE at privatpersoner får makt over forsvaret, rettssystemet, lovverket, sykehus, politi, langsiktig byplanlegging (private kan bare klare kortsiktig byplanlegging), miljøet og naturforvaltning (private kan ikke ta hensyn til miljøet eller livet på jorden dersom det kommer i konflikt med profitthensynet) -- og som av den grunn ønsker å ha staten som garanti for at vi skal slippe at overgrep blir gjort mot oss av framtidige monopolister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg og flere i min familie har mottatt nødvendig og tidvis omfattende gratis helsehjelp.

 

Da min tidligere nabo ble ufør betalte staten ny bil til ham, så han kunne ta med seg rullestolen.

 

 

Elsker folk som klager over staten som faktisk er en av de bedre i verden når det kommer til velferd, utdanning etc etc. Nei, den er ikke perfekt, men flytt til et u-land da, om du virkelig vil ha noe å klage på. Da kan du sitte å skrive leserinnlegg hele dagen - ihvertfall frem til statspolitiet slår inn døra og setter deg i fengsel.

 

 

En tidligere kompis var slik før han ble alvorlig syk. Han mente alt burde privatiseres og den sterkestes rett burde gjelde Han endret syn etter å ha sett hvor stort apparat som måtte til for å få ham frisk igjen, i tillegg slapp han å betale en krone.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anser staten som et gode, og liberalister som egoister som ikke ser lengre en sin egen nesetipp -- som riktignok er svært lang -- men dog svært tynn, og de har dårlig gangsyn på toppen.

 

Staten er en institusjon av og for folket, et folk som ønsker å SLIPPE at privatpersoner får makt over forsvaret, rettssystemet, lovverket, sykehus, politi, langsiktig byplanlegging (private kan bare klare kortsiktig byplanlegging), miljøet og naturforvaltning (private kan ikke ta hensyn til miljøet eller livet på jorden dersom det kommer i konflikt med profitthensynet) -- og som av den grunn ønsker å ha staten som garanti for at vi skal slippe at overgrep blir gjort mot oss av framtidige monopolister.

 

 

Selv ser jeg etatister som egoistiske mennesker som ikke ser lengre enn de blir fortalt.

 

Staten er en institusjon av og for folket som vil bestemme over andre folk.

 

Ingen er mer kortsiktig enn en politiker som kun ønsker å bli gjenvalgt.

 

Staten er den ultimate monopolist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv ser jeg etatister som egoistiske mennesker som ikke ser lengre enn de blir fortalt.

 

Staten er en institusjon av og for folket som vil bestemme over andre folk.

 

Ingen er mer kortsiktig enn en politiker som kun ønsker å bli gjenvalgt.

 

Staten er den ultimate monopolist.

 

Staten er en institusjon av og for folket som kun eksisterer fordi vi har innsett at ingen enkeltperson kan bestemme over alle oss slik som i et kongedømme, og at vi må avgjøre lover, regler, vedlikehold og forvaltning på en rettferdig måte -- ikke basert på forhandlinger mellom ujevnt stilte forhandlingspartnere -- samtidig som at vi ikke kan overlate dette til tilfeldighetene eller personer med egeninteresse.

 

===============

 

For øvrig så reddet ambulansen og legene livet til min mor en gang til etter kreftoperasjonen, siden vi nå har kommet langt ned fra førsteposten og dette ikke umiddelbart er leselig når noen ser på førstepost.

De brukte 5 minutter på å komme, og kom før luftambulansen -- noe som også reddet den mentale helsen til pasienten, som var livredd -- bokstavelig talt.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Staten er en institusjon av og for folket som kun eksisterer fordi vi har innsett at ingen enkeltperson kan bestemme over alle oss slik som i et kongedømme, og at vi må avgjøre lover, regler, vedlikehold og forvaltning på en rettferdig måte

 

Dette er selvmotsigende både på logisk og empirisk grunnlag.

 

-- ikke basert på forhandlinger mellom ujevnt stilte forhandlingspartnere --

 

Staten vs. et individ, definisjonen på ujevnt stilte "forhandlingspartnere". Jeg skriver forhandlingspartnere i gåseøyne fordi både forhandlingen og partnerskapet er ikkeeksisterende. I realiteten er det et overgrep.

 

samtidig som at vi ikke kan overlate dette til tilfeldighetene eller personer med egeninteresse.

 

Da er staten et elendig redskap. Du kommer ikke unna menneskets egeninteresse, med mindre du setter noen andre enn mennesker til å styre.

 

Hvorfor kan ikke jeg få lov til å overlate det til "tilfeldighetene", også kan du bli styrt av staten? Works out for the both of us.

Lenke til kommentar

hvis du er smart, kan innovere og tjene egne penger, god helse, passer på deg selv, da er Norske stat mer en plage en noe annet...

 

hvis du trenger noen som kan passe på deg som en forlenget mamma resten av livet så er Norske stat bra for deg..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...