Gå til innhold

Hovedkort for 1stk hd6990 og 2stk hd6970 ?


Kent -amdme-

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg på jakt etter et socket 1155hk som støtter quadfire. Oppsettet mitt er som følger:

 

2600K

16gb ram

ssd og vanlig treigdisk

1stk HD6990

2stk HD6970

 

Har idag TT850w som takler 1stk HD6990 og 1stk HD6970 i trifire utmerket...

ønsket er å kjøre disse 3 kortene sammen i quadfire. Noen som har tips på kort til en ikke alt for dyr penge som takler dette på en grei måte? (rundt 1100-1400kr)

For å gi strøm til et evt. kort nr 3 har jeg tenkt å bruke en 300w tray psu som har vist seg å funke bra sammen med et lignende oppsett tidligere.

 

Tips og råd mottas med stor takk :)

 

http://www.hardware.no/artikler/asus-p8z77-v-pro/108767/4

 

Vil dette takle det på en brukbar måte kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Greddi, det kortet var faktisk skikkelig tøft :green::yes::love: Men sett bort i fra kult utseende, tror du at dette kortet takler/kan utnytte (vet ikke hva jeg skal kalle det) disse tre kortene det er snakk om? altså at jeg kommer til å merke forskjell mellom trifire og quadfire i feks bf3? Merket forøvrig stor forskjell på 6970x2 og 6990+6970..

 

Nei cannibalguppy, det bråker faktisk ikke noe særlig.. Har dette kabinettet :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620616 (In-Win Dragon Rider Big Tower). Dette kabinettet har mange store vifter som snurrer på lav hastighet og gir meget god luftflyt/gjennomstrømning, dette medfører at skjermkortene "puster" lett og spinner ikke opp i turtall før det blir heftig grafikk.. da blir det jo litt viftestøy til tider, men dette er ikke noe problem da jeg bruker headsett når jeg spiller :) Den mest irriterende tingen er pipe/gnisse o.l. lyder fra HD6990 kortet når jeg bencher, dette er et "problem" som mange kort har.. altså at dem kommer med lyder under hard last.

Låser man derimot viftene på feks 60-70%.. DA bråker det veeeeldig :D

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for et xl atx kort fir 3 skjermkort og lydkort.

Bedre plass og sansynlig plx switch på kortet som sørger for bedre båndbredde til korta.

Men X79 er vel å foretrekke pga større pci- e båndbredde. :p

hmm.. tja du sier noe der, hehe.. gidder du å linke til et par eksempler? :D

 

takk for svar :)

 

det er et godt kabinett for det oppsettet hvertfall :D

 

har et 800D selv, tror ikke jeg skal kjøre noen flere kort inni der på den måten haha :p(har vannkjølt 680'ene mine). der blir det VARMT :p

Bare hyggelig ;) har ikke angret ett sek. på at jeg valgte stort luftig kabinett. Varme er no dritt, hehe :D

Lenke til kommentar

Takk Greddi, det kortet var faktisk skikkelig tøft :green::yes::love: Men sett bort i fra kult utseende, tror du at dette kortet takler/kan utnytte (vet ikke hva jeg skal kalle det) disse tre kortene det er snakk om? altså at jeg kommer til å merke forskjell mellom trifire og quadfire i feks bf3? Merket forøvrig stor forskjell på 6970x2 og 6990+6970..

 

Vel...hvis du tenker på gpu usage? så vil du sikker få full utbytte. I mitt tilfelle hvor jeg kjører quad-sli med mine 590 gtx så takler den veldig dårlig i 5760*1200 oppløsning. lav fps (50-60 fps med microstuttering, uspillbar med andre ord samme hvor lav innstillinger jeg hadde) pga dårlig gpu usage. Så fort jeg får den ned i normal oppløsninger som 1920*1080 så jeg det ekstra kortet utgjorde mellom 80-90% skalering i BF3. Jeg regne med at AMD sine kort har større minnebåndbredde og dermed takler større oppløsninger bedre enn nVidia.
Lenke til kommentar

Ja det er gpu usage jeg tenker på, takk :) Da jeg vet at du har peiling på hva du gjør/sier, kommer jeg til å gå for tipset ditt ang. hk. Spiller bf3 på 2560x1440, og syns at i den oppløsningen@ultra flyter ikke alt så bra som jeg ønsker, satser på at ett ekstra kort piffer opp fps,en såpass at jeg blir fornøyd :green:

 

fant litt info på nett : http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-3-graphics-performance,3063-11.html

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

vel.. siden jeg har 1155 for tiden blir det et slikt kort.. 8 4 4 tror jeg. Ikke det mest optimale men det får så være :wee:

Mitt tips vil da være å sørge for at toppkortet kjører på lavere kjerneklokker enn de to andre kortene.

 

EDIT:

2600k er heller ikke istand til å splitte opp PCIe-kontrolleren til 8x/4x/4x, til det må du ha Ivy Bridge.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...