Gå til innhold

Abit IC7-G og skifte av NorthBridge kjøler...


jevel

Anbefalte innlegg

Fra dag to har northbridge kjøleren på IC7-Get mitt holdt ett svare leven. Tok kontakt med komplett.no, og allerede dagen etter kom ikke mindre enn to(!) kjølere per brev hit til Trondheim. Stor var da min skuffelse når disse ikke passer... I tillegg ser de enda kjipere og billigere ut enn den som står på kortet fra før. :(

 

Sender så mail til Abit i nederland og spør dem til råds. Får beskjed om å oppgi serienummer på kortet mitt, og i dag, to uker etter har jeg fått brev fra nederland. Åpner pakken, og forventer å finne samme vifte som jeg har fra før, men neida! I pakken ligger en vifte som er lik den som står på IC7-MAX3!

 

En, to og tre, og maskina er så stille som en mus sammenlignet med før.

 

Her er en full runde med de forskjellige viftene, pent illustrert.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fra dag to har northbridge kjøleren på IC7-Get mitt holdt ett svare leven. Tok kontakt med komplett.no, og allerede dagen etter kom ikke mindre enn to(!) kjølere per brev hit til Trondheim. Stor var da min skuffelse når disse ikke passer... I tillegg ser de enda kjipere og billigere ut enn den som står på kortet fra før. :(

 

Sender så mail til Abit i nederland og spør dem til råds. Får beskjed om å oppgi serienummer på kortet mitt, og i dag, to uker etter har jeg fått brev fra nederland. Åpner pakken, og forventer å finne samme vifte som jeg har fra før, men neida! I pakken ligger en vifte som er lik den som står på IC7-MAX3!

 

En, to og tre, og maskina er så stille som en mus sammenlignet med før.

 

Her er en full runde med de forskjellige viftene, pent illustrert.

 

-KJ

 

Dette er ganske utrolig, jeg fikk mitt IS7-E kort på fredag! Men jeg har jo den vifta som du har, den som sitter på MAX3 ! kewlt! wohooo :woot:

Lenke til kommentar
Fra dag to har northbridge kjøleren på IC7-Get mitt holdt ett svare leven.

Kjøleren på mitt kort bråker også noe sinsykt i oppstarten, men så gir det seg. Trur du at jeg og vil få ny kjøler ?

 

Jeg har akkurat samme problem, akkurat som om det er kast i vifta

 

Send en mail til [email protected] Beskriv problemet, og send med serienummer + adresse. De mukket ikke en gang. Tydelig at dette er ett kjent problem.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hadde et problem med min kjøler og :-/

Sendte mail til Abit og fikk svar 5 min etterpå.

 

De sa at de skulle sende ny vifte så snart som mulig.

 

Men de sa også: Please send back your old fan, so that we can investigate the problem.

 

Hva skjer hvis jeg ikke sender inn den gammle. Det er nemmelig litt min feil at den ble ødlagt. Jeg misten en liten skrue nedi uten at jeg merket det. og når jeg startet maskinen så kan dere selv tenke dere hva som skjedde :o

 

Så jeg vet ikke helt om jeg vil sende den inn.

 

Tror dere at de vil kreve penger hvis jeg ikke sender den gammle inn?

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Tok kontakt med komplett.no, og allerede dagen etter kom ikke mindre enn to(!) kjølere per brev hit til Trondheim. Stor var da min skuffelse når disse ikke passer... I tillegg ser de enda kjipere og billigere ut enn den som står på kortet fra før. :(

 

Her er en full runde med de forskjellige viftene, pent illustrert.

 

-KJ

 

Veldig fin guide, en av di flotteste bildefremmvisningene :woot: jeg har sett her,selv om ikke prosjektet var så avansert.

Vifte nr2 hører til abitNF7-S V2.0 vist du lurte på det.Ganske kjip kjøler,men duger til nøds.

Du sa at det ikke var pasta på viftene som ble sendt opp,dette syns jeg er like greit da jeg pleier å bruke en flekk med feksArtic Silver som leder varme mye bedre.De kjipe festen kan man jo bytte med noen skruer bare man isolerer,dette gir en bedre kontaktflate også.Vet dog ikke om dette går på ditt kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...