Gå til innhold

Abit IC7-G og skifte av NorthBridge kjøler...


jevel

Anbefalte innlegg

Jeg ble via et dokument som lå med den nye viften, bedt om å returnere den gamle (blå) viften, slik at de fikk bedre erfaringsgrunnlag for hva som er galt med disse viftene.

Jeg sendte den gamle vifta tilbake til dem i dag.

 

I mellomtiden håper jeg at den nye viften ikke begynner å skape seg likedan - i såfall skal jeg poste her igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Jeg har ikke sjekket om det er andre som har dette problemet men, i går tok den nye vifta mi kvelden. Startet og lage et j*vla bråk.

 

Nå hadde det seg jo sånn at jeg har byttet den gamle vifta før den startet og bråke, grunnet alle problemene med den. Men som sagt på lørdags morgen så startet den nye å bråke. Tok og stoppet maskinen og prøvde og se hva problemet var, utenom litt støv som jeg fjernet, kunne jeg ikke se noe. Etter å ha fjernet støvet startet jeg maskinen igjen, og til min store glede lyden ble borte.

Startet opp maskinen for en times tid siden lyden var tilbake. :devil:

 

Nå hadde jeg heldigvis den gamle vifta i bakhånd, sånn at jeg fikk byttet. Og ble kvitt lyden... Fin start på dagen, begynne med å reparere pc'en klokka 8 på en søndags morgen :roll:

 

Tenket å sende en mail til abit i nederland å se hva de har tenkt å gjøre. (Uff, starte å tenke på engelsk på en søndags morgen...) Håper de sender meg en ny vifte. Eller skal jeg drite i og si noe om den nye vifta og bare si at den gamle har startet og bråke.

Har ikke hatt kontakt med supporten til abit før, kjøpe den nye vifta direkte fra en av underlevrandørene til abit i statene. Hviste ikke om at man kunne kontakte abit i nederland for å få ny.

 

Edit: Dette ble mye skriving på en søndags morgen

 

Edit 2: Ser at denne posten har vært i dvale i nesten 4 månder, da var det jo på tide og bumpe den ;)

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Min IC7-G vifte begynte å bråke (gammelt, første lasten som kom til landet). Så jeg dro ut vifta, og kjører uten. Har funket flott på 250MHz i mange uker, også under spilling og tung bruk. Og jeg er ikke nervøs, ettersom jeg har sett mange andre kort med passive, små løsninger. Ikke noe vits i å lage oppstyr om dette. Napp den ut og du slår to fluer i en smekk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Forrige uke tok mitt Abit IC7-G kvelden. Så at hele NB hadde røket av . Disse holderene som sitter fast i hk , ligger nå i bånn av kassen. Det er garanti det ?

Temmelig sikker på at det er skylda som er der. Så jeg skyndte meg til pcutstyr.no og fikk kjøpt ett nytt ett. Hva skal jeg gjøre med det gamle da ?

Kjøp 2 Februar i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...