Gå til innhold

Test: LG Nexus 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som amobil har skrevet flere ganger i tråden og også i testen så er det to sider av samme sak. Det er ikke bare bra at den kommer uten dilldall, det passer ikke for alle.

 

Det er mange som kjøper en smarttelefon og aldri laster ned apps. Da forventer man at man kan spille av standard video man får på MMS eller overfører fra gammelt minnekort

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Forstår ikke hvorfor noen trenger mer enn 16GB minne om dagen, og syter over ingen minnekort. Hvis argumentet er musikk.. Det er over 4000 sanger, og det trenger man ikke.

 

Aldri hørt om Google Drive/Dropbox?

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe denne i Norge før den havner under 3000, eller så bestiller jeg over proxy fra den britiske Google Play og får en kompis til å sende den til meg via post, så sparer man fort en tusenlapp.

Endret av Slettet-lYdNbk55zt
Lenke til kommentar

Vil vel heller si at det er et minus med en knuslig fremside, samt at iP4 aldri fikk dette som et minus, snarere tvert i mot fabelaktig design? Knotete knapper? Spør du meg, så er disse knappene ganske smart plassert.

Har også tenkt lenge og vel på om jeg synes det er et minus at telefonen ikke har plass til minnekort, men jeg heller mer og mer mot at det ikke gjør noen verdens ting. Spille gjør jeg på PC'n, og noe tidsfordriv har jeg plass til på 8/ 16GB! Spotify og Netflix fikser biffen når jeg skal streame ting =)

Bare synd at norske forhandlere dobbler prisen av nettbutikken i USA, men slik er vel verden blitt...

 

Som amobil har skrevet flere ganger i tråden og også i testen så er det to sider av samme sak. Det er ikke bare bra at den kommer uten dilldall, det passer ikke for alle.

 

Det er mange som kjøper en smarttelefon og aldri laster ned apps. Da forventer man at man kan spille av standard video man får på MMS eller overfører fra gammelt minnekort

Da trenger de vel strengt talt ikke en smartmobil heller?

Lenke til kommentar
Bare synd at norske forhandlere dobbler prisen av nettbutikken i USA, men slik er vel verden blitt...

 

Det er ikke norske forhandlere som styrer prisen så høyt, det er LG. Innkjøpsprisen til norske forhandlere er nok temmelig likt utsalgsprisen på en så konkurranseutsatt modell.

 

Hadde vi hatt Play devices i Norge så hadde vi fått den like rimelig som amerikanerne.

 

Da trenger de vel strengt talt ikke en smartmobil heller?

 

Hvorfor ikke? De kan da fortsatt ha lyst til å ha skikkelig kalender på mobilen, kontakter med bilder, Facebook kommer forhåndsinstallert på mange telefoner eller bare det å surfe på nettet. Da er det en klar fordel med smarttelefon.

 

Smarttelefon er ikke ensbetydende med å laste ned apps.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor noen trenger mer enn 16GB minne om dagen, og syter over ingen minnekort. Hvis argumentet er musikk.. Det er over 4000 sanger, og det trenger man ikke.

 

Aldri hørt om Google Drive/Dropbox?

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe denne i Norge før den havner under 3000, eller så bestiller jeg over proxy fra den britiske Google Play og får en kompis til å sende den til meg via post, så sparer man fort en tusenlapp.

 

For de som har nandroid backup og div. roms og mods på telefonen tar det opp en del plass + musikk, film, bilder.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor noen trenger mer enn 16GB minne om dagen, og syter over ingen minnekort. Hvis argumentet er musikk.. Det er over 4000 sanger, og det trenger man ikke.

 

Aldri hørt om Google Drive/Dropbox?

 

Aldri hørt om datagrenser? Jeg har musikken min i Google Play, der kan det mestet streames fint. Det krever ikke for mye båndbredde. Men om jeg skal fly i noen timer så ønsker jeg selvsagt å dra nytte av den fine HD-skjermen. Hva med en HD film? 3-5gb. Eller et av de nye større spillene: 2gb?

 

Det baller fort på seg, og minne burde ikke være noen stor kostnad å oppgradere. Jeg er for at det ikke skal være minnekortplass (har flere fordeler), men da må man forvente at internminnet i alle fall tilbys i størrelser som passer mange.

Lenke til kommentar
Facebook kommer forhåndsinstallert på mange telefoner eller bare det å surfe på nettet.

Som er en j ... uting. Ligger jo og trekker ressurser når man ikke vil ha det- er jo umulig å fjerne på noen også uten å roote.

 

Forøvrig syns jeg det er et stort PLUSS at såkalte 'viktige apper' ikke er lagt til. Dette er en REN tlf og som ER dens styrke i mylderet av møkk apps og skall man finner på de fleste. Her velger man selv å legge inn det man trenger, ikke få andre til å velge for seg hva man vil ha bruk for.

 

Forøvrig er slike tester på jordet egentlig når noen tlf får minus for ting som er feil, mens andre tlf ikke får minus for det samme (som knuselig bakside). Mister hele sin troverdighet

Lenke til kommentar

Som amobil har skrevet flere ganger i tråden og også i testen så er det to sider av samme sak. Det er ikke bare bra at den kommer uten dilldall, det passer ikke for alle.Det er mange som kjøper en smarttelefon og aldri laster ned apps. Da forventer man at man kan spille av standard video man får på MMS eller overfører fra gammelt minnekort

Hvis man ikke klarer å laste ned apps så bør man heller ikke ha en smarttelefon

Lenke til kommentar

Som er en j ... uting. Ligger jo og trekker ressurser når man ikke vil ha det- er jo umulig å fjerne på noen også uten å roote.

 

Forøvrig syns jeg det er et stort PLUSS at såkalte 'viktige apper' ikke er lagt til. Dette er en REN tlf og som ER dens styrke i mylderet av møkk apps og skall man finner på de fleste. Her velger man selv å legge inn det man trenger, ikke få andre til å velge for seg hva man vil ha bruk for.

 

Forøvrig er slike tester på jordet egentlig når noen tlf får minus for ting som er feil, mens andre tlf ikke får minus for det samme (som knuselig bakside). Mister hele sin troverdighet

 

Jeg er enig i at det er en uting (både testen og også at programmer kommer forhåndsinstallert). Det endrer derimot ikke på at det er mange som ønsker at disse appsene skal være klare når de starter opp. Det er mange som ikke gidder sette opp en Google konto engang fordi de allerede har en hotmail adresse og ikke bryr seg om apps.

 

Hvis man ikke klarer å laste ned apps så bør man heller ikke ha en smarttelefon

 

Dette er en brukergruppe som er enorm. Det er vi som ønsker en telefon vi kan hacke, modifisere, plukke fra hverandre og sette sammen (ikke bokstavelig talt) som er mindretallet.

 

Se svaret jeg ga over til kardonal

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

For de som har nandroid backup og div. roms og mods på telefonen tar det opp en del plass + musikk, film, bilder.

Tester selv en haug med ROM's på min One X, og jeg er ikke i nærheten av å få lite plass. Har også flere backups fra forskjellige test-ROM's. Alle mine bilder er på Dropbox, og musikken min har jeg også på mobilen. Trenger ikke 4000 sanger.

 

Aldri hørt om datagrenser? Jeg har musikken min i Google Play, der kan det mestet streames fint. Det krever ikke for mye båndbredde. Men om jeg skal fly i noen timer så ønsker jeg selvsagt å dra nytte av den fine HD-skjermen. Hva med en HD film? 3-5gb. Eller et av de nye større spillene: 2gb?

 

Hvis du virkelig bruker mobilen din til å se 720p filmer på, så kan du bare ha det så godt. Skal jeg fly i noen timer, så trenger ikke jeg over 16gb med filmer og serier på mobilen min altså. Dette er en personlig preferanse enn et argument for fremtidens mobiler.

Endret av Slettet-lYdNbk55zt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Jeg er enig i at det burde være større harddisker, så absolutt. Men for meg, så ville faktisk 8gb vært nok på en mobil, da jeg "lever i skyen". 32GB burde være standard på nettbrett, da de er bedre optimalisert til å se film/serier på.

 

Men jeg føler ikke "null minnekort" skal påvirke kjøpet av et fantastisk mobil/nettbrett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google kommer aldri til å slippe en Nexus-modell med støtte for eksternt minnekort, så da får man vel fortsette å gi minus for "kan ikke bruke minnekort" hver gang. De grunngir det med at folk flest ikke skjønner at man ikke kan bruke den eksterne lagringsplassen til å lagre apps med tilhørende data på. Dermed velger de heller internt minne man kan lagre alt på. Tipper Apple har samme grunn til ikke å støtte minnekort på iPhone/iPad, altså at det blir for forvirrende for en vanlig bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går ikke ann å gi telefonen minus for lite software. Det definerer jo nexus-telefonen på godt å vondt.

Kritisere smarttelefonen for å være smart, minitelefonen for å være liten?

At den ikke passer for alle er grunnen til av vi har flere produsenter og modeller å velge mellom.

Sorry A-mobil men dette er ganske enkelt bare en logisk kortslutting.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...