Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Påtvungne familieroller


Anbefalte innlegg

Hva mener dere om det?

 

Personlig synes jeg det burde vært påbudt å søke hverandre ved familieforøkelse og slikt, da det nærmer seg et overtramp å skulle f eks bli tante uten å ønske det! Og i stedet for å plutselig få beskjed om at du skal bli bestemor f eks, så burde du få et pent spm: "ønsker du å bli bestemor, for da vil jeg gjerne lage meg en unge! Hva synes du om det?" - og så kan den enkelte vurdere derifra, og skrive under på papir om/at han/hun ønsker å bli påkastet en ny familierolle... Får personen som søker nei fra noen, er det jo bare å adoptere i stedet, da er det enklere å fraskrive seg den familiære rollen siden det er ubiologisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hva mener dere om det?

 

Personlig synes jeg det burde vært påbudt å søke hverandre ved familieforøkelse og slikt, da det nærmer seg et overtramp å skulle f eks bli tante uten å ønske det! Og i stedet for å plutselig få beskjed om at du skal bli bestemor f eks, så burde du få et pent spm: "ønsker du å bli bestemor, for da vil jeg gjerne lage meg en unge! Hva synes du om det?" - og så kan den enkelte vurdere derifra, og skrive under på papir om/at han/hun ønsker å bli påkastet en ny familierolle... Får personen som søker nei fra noen, er det jo bare å adoptere i stedet, da er det enklere å fraskrive seg den familiære rollen siden det er ubiologisk.

 

Får pusen sånne pussige tanker, i nattens mulm og mørke, og er disse pussige utslagene indikasjoner på andre udekkede behover hos den samme pusen?

 

Når det gjelder selve spørsmålet, lurer jeg litt på hva du mener med "ubiologisk" i denne sammenhengen.

 

Jeg og garnnøstet mitt ser voldsomt frem til neste mjau .. :closedeyes:

Lenke til kommentar

Hva mener dere om det?

Ingen skal behøve å be om tillatelse til å stifte familie nei. Ingen skal forsåvidt ha noen plikt til å stille opp for slik familie heller, men nå føles det sjelden som noen plikt.

 

Jeg er faktisk helt seriøs. Jeg anser det som unaturlig å bli påtvunget noe...

Det slår deg ikke at det er nettopp det du kommer til å bli, da, om du må ha dine foreldres tillatelse før du gifter deg eller får barn. Høres ut som en oppskrift på tvangsekteskap for meg...

 

Om du ikke ønsker familie får du bare si fra. "Beklager, men jeg har ikke lyst til å være tante." Og så får du la være å gå i bursdager og juleselskaper. Men på et eller annet tidspunkt kommer du til å ønske at du hadde slekt og familie som brydde seg, det går gjerne slik med de fleste av oss.

 

Geir :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er faktisk helt seriøs. Jeg anser det som unaturlig å bli påtvunget noe...

 

Er det slik at det er din egen innstilling til det faktum at du ikke kan bestemme eller styre verden, som frustrerer deg, eller tror du virkelig at alt kan kontrolleres?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg er vel ikke alene om å heve både ett og to øyenbryn når jeg leser dette, men det er ikke noe poeng i poste flere facepalm-bilder. Så jeg prøver å svare skikkelig i stedet.

 

Selv om dattera di, søstera di eller et annet familiemedlem får barn, har du absolutt ingen forpliktelser i forhold til det. Du vil så klart automatisk bli tante hvis en av søsknene dine får en unge, men hvis du ikke ønsker det, behøver det ikke å påvirke deg på noen måte. Du ikke å se eller snakke med ungen i det hele tatt på noe tidspunkt i livet hvis du ikke vil. En annen ting er at det blir vanskelig å håndheve en lov som sier at du må søke til andre familiemedlemmer for å produsere et nytt medlem. Hvis du ikke ønsket å bli tante, skulle du tvunget søstera di eller dama til broren din til å ta abort? Enn om det var du som ventet barn? Ville du godtatt en abort fordi foreldrene eller søsknene dine ikke ville få en ny familierelasjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ville jo imot regelverket å FØRST bli gravid og SÅ søke. Heller kunne det vært påbudt med spiral inntil ønsket om forøkelse inntraff, og søknad som følge av det ble utsendt, hvorpå svar ble avgitt, og den som søkte så fikk vite hvor vidt det var aktuelt med forøkelse eller ikke. Om søknaden ble godkjent, er det jo bare å fjerne spiralen, og om den ikke blir godkjent, forblir den der...

Lenke til kommentar

Så du mener at "bestemor" eller "tante" kan nekte deg å få barn? At din eller din kjæres søster skal kunne si at du ikke får lov til å bli forelder?

 

Du bør virkelig åpne øynene og innse at verden ikke fungerer sånn :o Dette er jo helt sykt :p

 

HAHAAHA! Leste innlegget ditt om spiral. Vil du påtvinge jenter spiral som de er lovpålagt å ha frem til en gyldig kontrakt er skrevet med alle slektninger? Skal firemeningen din nekte deg å bli far? Unnskyld meg, men du burde ta deg en ny pause og spise noen smørbrød til og se om du kommer på andre tanker :D

Endret av EvenAug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville jo imot regelverket å FØRST bli gravid og SÅ søke. Heller kunne det vært påbudt med spiral inntil ønsket om forøkelse inntraff, og søknad som følge av det ble utsendt, hvorpå svar ble avgitt, og den som søkte så fikk vite hvor vidt det var aktuelt med forøkelse eller ikke. Om søknaden ble godkjent, er det jo bare å fjerne spiralen, og om den ikke blir godkjent, forblir den der...

 

Problemet er at det ikke er mulig å følge opp dette selv om det er imot regelverket. Alle har ikke planlagt det når de blir gravide, og det er umulig å kontrollere at kvinner bruker spiralen sin, eller tvinge dem til det.

 

Det finnes sikkert noen steder i Midt-Østen eller Nord-Afrika du kan flytte til hvis du synes at tvang og straff ved ikke-godkjente graviditeter er fint.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vil du påtvinge jenter spiral som de er lovpålagt å ha frem til en gyldig kontrakt er skrevet med alle slektninger?

 

Er det så ille, det reduserer jo befolkningsveksten og redder på sikt verden.

 

Forresten er firmenninger altfor langt ut i slekt, så nei, ingen firmenning kan nekte noe. Selv oldeforeldre er uten innflytelse på dette. Er kun de tre siste generasjoner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...