Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bleke tennene

idaok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lyst til og bleke tennene mine.. Lurer på om noen her har erfaring med det? hvilket blekemiddel brukte du? Fikk du ønsket resultat ? Jeg har lyst på hollywoood hvite tenner :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Korrekt Kontorstol! Hvis du skal bleke tennene selv så bruk Pepsodent eller noe :p Alt annet er ulovlig! Hvis du er litt eldre (over 35 år så bør du heller ikke bleke tennene. Ikke en gang med pepsodent da dette kan skade emaljen på tennene! :)

Skrevet

Ja, men husk at du ikke bør bleke tennene hvis du er over 35 år! Dette kan skade tennene for alltid!! Bruk en profesjonell tannlege du, selv om Pepsodent tannkremen fungerer ekstremt bra! :)

Skrevet

Har du hvite tenner fra før? Hvis du har ganske hvite tenner fra før så kan du kanskje prøve Pepsodent tannkrem. Det er stor prisforskjell på 2-3 tube pepsodent og en time hos tannlegen tenkte jeg på! ;)

Skrevet

Jeg har ikke misfargede tenner.. men jeg vill så gjerne ha de hollywood hvite tennene :p Men skal prøve pepsodent :)

Skrevet

Tøys, det er ikke forbudt å bleke tennene hjemme. Mattilsynet har slått fast at det etter et EU/EØS direktiv 2011/84/EU, bare er tannleger som kan/skal selge midler inntil 6% hydrogenperoksid for tannbleking, og da først etter en undersøkelse. Etter dette er gjort, kan du bleke hjemme selv med midler kjøpt hos tannlegen.

Det er ikke forbudt å kjøpe fra utlandet, bare forbudt og importere for salg.

Kilde: http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00081/Forskrift_om_endring_81357a.pdf

Skrevet

Det er mykje motstridande informasjon om dette på nettet, men så vidt eg forstår vil det alltid skade tennene, uansett alder og metode.

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...