Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Null sex i ekteskap


  

33 stemmer

  1. 1. Skilsmisse?

    • Ja. Finne ny og kåtere partner. du fortjener kanskje bedre?
      7
    • Nei. Hennes sex-lyst er ditt ansvar. Det er du som gjør feil.
      7
    • Nei. Behold kona og familien. Men vil hun ikke ha sex, så er det ditt fripass til utroskap.
      7
    • Ja. Hun er åpenbart ikke glad i deg. Det beste for begge er å gå hver til sitt.
      2
    • Nei. Sex hver 14. dag er normalt, hva klager du etter?
      7
    • Ja, hun er åpenbart bare ute etter pengene dine, hvis du har noen...
      4


Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i begynelsen av 40-åra som har vært gift i flere år.

Vi har barn, og barna tar hele vår fritid.

Samlivet er ikke problemfritt, men vi kommer greit overens i det aller meste.

Problemet er at vi knapt har sex i det hele tatt. I snitt tipper jeg at det er snakk om en gang hver 14. dag. Jeg har ikke samme seksuelle driften jeg hadde når jeg var yngre, men jeg kan likevel tenke meg å ha sex et par ganger om dagen. Det er år og dagen siden min kone tok initiativ til sex, og når jeg tar initiativet er hun som oftest sliten, har vondt i hodet, eller må opp tidlig i morgen. Samtidig leser jeg at det finnes damer som hevder å slite med å få nok sex i sitt forhold. Seriøst? Hvor var dere når jeg var singel.

Når vi først har sex er det jeg som gjør 90% av jobben, på en god dag flytter hun seg ikke unna... Når vi har sex får hun alltid orgasme, så det er ikke kvaliteten på sexen som er problemet.

Jeg kunne også tenkt meg litt mer oppfinnsom sex enn det vi faktisk har, men det har hun null interesse for.

Mulig jeg klager for mye, men hva skal jeg gjøre?

  • Skilsmisse? (Vil det fungere bedre med noen andre, og vil dette oppveie for "tapet" av familien?9
  • La det skure & gå. Innse at jeg er over førti. Være fornøyd med litt rutinemessig sex annenhver tirsdag, og la være å si noe som helst negativt for ikkr å ødelegge muligheten for fysisk adspredelse?
  • Snakke med henne for N-te gang og håpe på at DENNE gangen forstår hun at jeg ikke er fornøyd.

Ekteskapet har vel aldri vært akkurat lidenskapelig, men tidligere var hun iallefall klar på at det var meg hun ville ha. Enten har sex-lysten hennes blitt redusert betraktelig med årene eller så har hun et forhold på si. (Kan ikke forstå hvordan hun skulle fått tid til det, men...)

Anonym poster: 73b9445d849c2ea3d557e7e778392a7d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 26 år gammel... Har null erfaring med og være mann og kone men jeg var da samboer i 7 år før det gikk dundass...

Erfaringen derifra var at i begynnelsen knulla vi som kaniner men ettervært ble det mindre og mindre sex! Den var ofte like god men det ble bare mindre... Nå gikk jo dette forholdet i dass men og ha sex hver 14.dag høres da ikke ut som noe skillmisse grunn spørr du meg!

 

Så sant du elsker dama, har barn med henne så kanskje du kan prøve ut nye ting? Jeg vet selv og komme seg vekk gjør underverker (uten barn i din situasjon)!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å snakke med kona di?

Du burde jo prøve det først, før du hopper på utroskap eller skilsmisse.

Er hun klar over at du ikke er fornøyd med sexlivet? Hvorfor har hun mistet lysten? Er det noe hun eller du kan gjøre for å få sexlivet deres på rett spor igjen? Hvordan har dere lyst til at sexlivet skal se ut, og har dere et nogenlunde likt syn på akkurat dét?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fokus på sex er blitt overvurdert. Mange har lest eller hørt fasiten på det ultimate forholdet. Det finnes ingen fasit, vi er alle forskjelllig, ulike erfaringer.

 

At du ikke er fornøyd med sex hyppighetsnivået, legger garantert damen din merke til. selv om du ikke sier det til henne. ingen blir mindre kåt av desperat energi. et tips er å først akseptere situasjonen akkuratt slik den er nå. spør deg selv om du elsker henne. alt begynner med å akseptere henne akkuratt slik hun er, hvis ikke så er man ikke glad i mennesket lenger. sex er en bonus når kjærligheten blomstrer.

Lenke til kommentar

Hva med å 'spcie' det litt opp? Orgasme er ikke synonymt med god sex. Prøv å finne ut om det finnes noen 'kinky' måter å få det til å bli litt mer spennende. Hvis dere kun knuller hver 14. dag så er det signal på at det er kjedelig og middelmådig sex. Prøv f.eks. å gjøre det på nye plasser, kanskje prøve offentlig uten å bli tatt? Gjør det ihvertfall mer spennende. Eventuelt fetisjer etc.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å være ''uanstendig'' med henne, så å si? Hvis dere er ute å spiser eller hos noen venner og spiser, snik en hånd under bordet ned mot skrittet hennes? Ta henne randomly på rumpa? Kommenter hvor godt hun ser ut? Altså; har du prøvd å gjøre så hun føler seg attraktiv?

 

Når du sier at dere har masse å gjøre og alt sentrer rundt barna: hva mener du da? Hvordan ser en typisk onsdag ut hos dere?

Lenke til kommentar

Det har antagelig ingenting med om hun er glad i deg å gjøre. Det er normalt at kvinner får mindre sexlyst etter å ha fått barn og når hverdagen blir slitsom. Hos dyrene - f. eks. hunder - er det ordnet slik at hunnen har løpetid når hun bryr seg om sex, og så kommer en periode der hun er mor til valpene klarer seg selv. Men det tar bare måneder hos en hund, og så er det på'an igjen. Hos oss mennesker er valpeperioden oppe i 15+ år, og kvinnen får ikke flere anledninger. Når hun har fått de barna hun ønsker, så flyttes fokus fra å lage barn til å oppdra dem. (Dette gjelder ikke alle kvinner, men mange nok.)

 

Så er vi mennesker født med et intellekt og kan heve oss over naturen. Problemet er at akkurat dette er et område der vi styres av følelser og ikke intellekt. Og har vi ikke følelser som sier sex, så holder intellektet kjeft.

 

Nå har dere jo faktisk sex, hver 14. dag. Det er kanskje ikke så mye mindre enn i barnefamilier flest på deres alder. (Derom strides kildene til slike tall.)

 

Husk også det gamle jungelordtaket: Menn må ha sex for å ha det godt, kvinner må ha det godt for å ha sex. Der kan du selvsagt gjøre ditt, men problemet er at mange av faktirene for om hun har det godt ikke er under din kontroll. Kanskje har du laget middag med vin, men så har hun hatt en skikkelig drittdag på jobben.

 

Det finnes meg bekjent ingen enkel løsning som vil gi deg mye mere sex (bortsett fra å betale for det hos dertil egnede fruentimmere.) At man etter mange års ekteskap skal finne gnisten tilbake i senga etter at den har forsvunnet har jeg sluttet å tro på. Sidesprang monner kanskje litt, men har en viss risiko og kostnad. Og av åpenbare grunner blir det med en gang imellom da også. Finner du deg en ny dame og flytter sammen med henne, er det et tidsspørsmål før dere ender opp i samme situasjon.

 

Du kan selvsagt flytte for deg selv, men det blir garantert ikke mer sex på en over 40 år gammel mann på den måten. Bare mer ensomhet utenom sexen.

 

Beklager at jeg generaliserer her. Det er en uting...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke mas på henne på en stund. Men ert henne gjerne litt med stryking, kyssing, osv. Stopp der, og vent på at hun forhåpentligvis blir tent og vil ha mer. Kanskje du må gjøre dette flere ganger. Mulig hun rett og slett er lei av maset og presset om sex, slik at hun føler det som en plikt. Da er det ikke lett og bli kåt. Anonym poster: c0f06a1d879c74a0ae00302c4b2ea1a8

Lenke til kommentar

Husk også det gamle jungelordtaket: Menn må ha sex for å ha det godt, kvinner må ha det godt for å ha sex.

Understrekes!!!

 

Kjenner dette igjen fra min egen kone, selv om hennes "terskel" for å ha sex er den laveste jeg har vært borti.

 

Noen kvinner må strykes, dulles med og snakkes pent til i flere timer før de vil ha sex, nettopp for å få dem til å ha det så godt at de ønsker å ha sex.

 

 

Eller er det vel ingen god oppskrift vi kan komme med. Det er du som kjenner din kone, kanskje hun er litt deprimert, lei seg eller noe, du kan jo kanskje begynne der. Vær ærlig på området, si at du gjerne vil ha mer sex med henne enn en gang hver fjortende dag og at du godt kunne tenkt deg litt eksprementering i sengen, uten at samleiet nødvendigvis må foregå i håndstående med kjempesleng i C-moment av den grunn liksom... Ærlighet er nøkkelen her, også hennes ærlighet.... Snakk med henne, da skillsmisse IKKE løser dine sex problemer, snarere tvert i mot...

 

Markedet for små skallede og halv utdankede menn med aldertillegg og ungegjeld er IKKE så stor, om du trodde det... :)

 

Så skillsmisse er nok noe du IKKE bør satse på, det er uansett aller SISTE utvei, nettopp fordi det er den verst tenkelige løsningen for alle parter, inklusiv deg. Du må nok åpne opp for litt ærlighet og fortrolighet ovenfor henne før du kommer så langt er jeg redd...

 

Da er spørsmålet: Hvor ærlig kan du være med din kone her? Har selv hatt en eks-kone som enten ble forbannet eller ble skikkelig snurt om jeg ymtet frempå at jeg kunne tenke meg litt mer fart i sengen, Hun misforsto alltid (med vilje eller ikke....) og trodde det var henne det var noe i veien med (noe det også var grunnet hennes strenge kristne oppdragelse, der misjonær stillingen var den eneste trygge og gode stillingen... med lyset av såklart...) og ville ikke engang høre om noen turning i sengen. Det var med andre ord håpløst å være ærlig med henne, hun tok det ALLTID feil opp...

 

Det var riktignok ikke sex som gjorde at jeg til slutt skilte meg fra henne da, for da til slutt ga opp hadde vi ikke hatt sex på et og et halvt år (noe som var greit for meg, jeg var da så møkka lei av misjonær stillingen gjennom ni års ekteskap og gjentagende ritual hver jævla gang vi skulle ha oss.. Det kunne KUN foregå i sengen, KUN etter klokka ni på kvelden, aldri når vi hadde gjester og ALDRI i andre senger enn vår egen.....), så når jeg til slutt sa opp "kontrakten" med henne var det fordi jeg fikk nok av hennes personlighets forandring og trangen hun hadde de siste to årene til å tråkke på meg hele tiden... Det var jeg som gjorde alt galt i det ekteskapet og samme hvor mye jeg sto på fant hun ALLTID noe å sette fingeren på til jeg en dag etter to år sa de magiske ordene etter å ha tenk meg MEGET grundig om..... Så tro meg når jeg sier at skilsmisse IKKE er noen lett løsning!!!

 

Dette har forandret seg totalt med min nåværende kone, som jeg kan snakke åpent og ærlig med om alt og som mer enn gjerne er med på mine villeste påfunn i sengen med en kåthet som noen ganger skremmer meg...

 

Så åpenhet og ærlighet ER alfa og omega i et forhold og det gjør forholdet så ufattelig mye lettere å leve i om begge parter er ærlige og oppriktige og åpne mot hverandre, også seksuelt!! Så hvor åpen og ærlig er dere? Er dette noe dere kan jobbe med? Ta deg av henne en lørdag kveld med litt vin og stearinlys og kanskje litt massasje av henne der du langsomt og forsiktig kommer inn på slike ting.... Ikke mas, bare la det synke inn... Trenger ikke å vær 3seksuel massasje heller, bare får å få henne til å slappe av. snakk litt om hva DERE vil i fremtiden (alt for mange foreldre lever for sine barn og når barna er ute av redet så står de der rådville, uten å vite hvade skal gjøre sammen lenger...). finn på noe DERE kan gjøre sammen, noe begge liker. Nærm deg evnet sex med forsiktighet, ladet komme naturlig hvor du spør om det er noe HUN ønsker seg anderledes eller noe HUN har lyst til å prøve. Ikke bli for ivrig her, det må modnes... Har dere ikke prøvd anal sex før så ikke foreslå det nå foreksempel... ;)

 

 

Har hatt perioder med min kone (nåværende mind you!!) der vi kun har eksistert sammen, vi har lagd mat, gjort lekser med unger, pusset opp huset, vasket bil, støvsugd.... du skjønner tegningen, og på den måten sklidd litt fra hverandre (det er faktisk ingenting i den kontrakten du skriver under som gift som tilsier at dere IKKE skal skli fra hverandre, vokse hver deres vei på en måte...). kunsten her er å finne sammen igjen og kanskje dere har brukt litt for lang tid på å skli fra hverandre? Desto større grunn til stearinlys og massasje kanskje?

 

Vel, DU vet best her egentlig... Men håper jeg kunne hjelpe deg litt på vei med noen ideer.... :)

 

 

 

 

 

 

 

Anonym poster: 1d886f2770dab100d8d65db832e92f63

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en mann i begynelsen av 40-åra som har vært gift i flere år.

Vi har barn, og barna tar hele vår fritid.

Samlivet er ikke problemfritt, men vi kommer greit overens i det aller meste.

Problemet er at vi knapt har sex i det hele tatt. I snitt tipper jeg at det er snakk om en gang hver 14. dag. Jeg har ikke samme seksuelle driften jeg hadde når jeg var yngre, men jeg kan likevel tenke meg å ha sex et par ganger om dagen. Det er år og dagen siden min kone tok initiativ til sex, og når jeg tar initiativet er hun som oftest sliten, har vondt i hodet, eller må opp tidlig i morgen. Samtidig leser jeg at det finnes damer som hevder å slite med å få nok sex i sitt forhold. Seriøst? Hvor var dere når jeg var singel.

Når vi først har sex er det jeg som gjør 90% av jobben, på en god dag flytter hun seg ikke unna... Når vi har sex får hun alltid orgasme, så det er ikke kvaliteten på sexen som er problemet.

Jeg kunne også tenkt meg litt mer oppfinnsom sex enn det vi faktisk har, men det har hun null interesse for.

Mulig jeg klager for mye, men hva skal jeg gjøre?

  • Skilsmisse? (Vil det fungere bedre med noen andre, og vil dette oppveie for "tapet" av familien?9
  • La det skure & gå. Innse at jeg er over førti. Være fornøyd med litt rutinemessig sex annenhver tirsdag, og la være å si noe som helst negativt for ikkr å ødelegge muligheten for fysisk adspredelse?
  • Snakke med henne for N-te gang og håpe på at DENNE gangen forstår hun at jeg ikke er fornøyd.

Ekteskapet har vel aldri vært akkurat lidenskapelig, men tidligere var hun iallefall klar på at det var meg hun ville ha. Enten har sex-lysten hennes blitt redusert betraktelig med årene eller så har hun et forhold på si. (Kan ikke forstå hvordan hun skulle fått tid til det, men...)

Anonym poster: 73b9445d849c2ea3d557e7e778392a7d

 

Nr 1: Du kan aldri vite om hun får orgasme eller ikke.

Nr 2: Får du ikke nok sex? Gjør noe med det. Vær romantisk, vis til lidenskap og forfør henne. Nå har jeg ikke noe erfaring fra et sexløst forhold (da muligens fordi forholdene jeg har vært i har vært litt for korte, men også fordi jeg er en ekstremt seksuell person når jeg er med jenter).

Nr 3: Hvordan går du frem når du vil ha sex? De fleste gutter jeg kjenner som er i forhold (da over 5+ år) gjør dette HELT feil. De spør faktisk "skal vi ha sex?" eller maser seg til det. Ikke rart dama slutter å ta initiativ. Sex er en akt som gir nytelse for to personer, er hun klar over det eller har du gjort slik at hun tror du bare vil ha det for din egen skyld?

 

 

Edit:

Har vært bortpå noen MILFS, vil ikke si at sexlysten eller oppfinnsomheten deres var svekket. Men etter å ha snakket med dem, var det ALLTID mannen som var problemet. De følte det som at sex var for å tilfredsstille han, men med meg følte de at jeg hadde som mål å tilfredsstille dem.

Endret av Nittutt
Lenke til kommentar

Sex er også en biologisk trang. Å undertrykke den verken skal eller burde gjøres. Om en kvinne ikke har forståelse for dette får hun iallefall sparken hos meg. Jeg ønsker på alle måter å ta vare på min kvinne, men det forutsetter at hun er interessert i å ta vare på meg.

 

Å beklage kvinner og legge alt ansvar på mannen, som i frustrasjon må undertrykke sin biologiske trang er bare tull. Om en kvinne vil ha en mann i sitt liv, så er det det minste hun kan gjøre å vise mannen oppmerksomhet på den måten. Det burde være en selvforklarende del av samlivspakten.

 

Kvinner bør vurdere om mannen hennes er verdt å gi sex og å ta initiativ på mannens interessefelt i sex livet, selv om de ikke selv akkurat brenner for det. Jeg mener iallefall at et forhold avhenger av en gjensidig evne til å sette seg selv litt til side i perioder, eller å sette den andre høyest. Er akkurat dette enveiskjøring, blir forholdet fort slitsomt for den enkelte.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Men fremdeles så mener du at kvinner med lavere sexdrift burde ''sparkes''?

 

Når det har gått så langt at menn tenker på å forlate kvinnen pga mangel på sex, så betyr det som regel at det har vært mishold fra kvinnens side over svært lang tid, og det er lite som tyder på gjensidighet. En voksen kvinne bør forstå forholdet menn har til sex og ta ansvar for mannen sin. Slik det ser ut, nekter mange kvinner å vokse opp på det området. Om de ikke gidder så spark dem. Om de ikke klarer, er som regel menn veldig ivrige etter å hjelpe kvinnen i posisjon.

 

 

At en mann kontinuerlig må undertrykke seg selv og utholde den uungåelige frustrasjonen dette medfører (som forresten kan være ganske jævlig når den pågår over tid, og på flere områder enn bare mangel på å uttrykke det fysisk) uten at kvinnen trenger å gjøre en dritt er bare tull.

 

Det er til syvende og sist seg selv kvinner som nekter å vokse opp skyter i foten. I mange tilfeller ender de opp som alenemødre, og det er ikke lett. Tror også at kvinner har lettere for å starte et forhold med menn som har barn, der barnet er hos mor, enn menn har, i å starte et forhold med en kvinne der barn er hos mor.

 

Problemet til menn er at de ikke forstår i helheten hva slags kvinne de inngår et forhold med, og må betale lengre ned i veien. I begynnelsen av et nytt forhold er det som regel mye og god sex, men årsaken til at kvinnen vil ha mye og god sex vil som regel fortelle hva slags sex liv man får "lengre nede i veien".

Endret av olsen_1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit:

Har vært bortpå noen MILFS, vil ikke si at sexlysten eller oppfinnsomheten deres var svekket. Men etter å ha snakket med dem, var det ALLTID mannen som var problemet. De følte det som at sex var for å tilfredsstille han, men med meg følte de at jeg hadde som mål å tilfredsstille dem.

 

Typisk eksempel på illusjonen om at mannen skal gjøre og kvinnen bare trenger å være. Dvs at alt ansvar henger på mannen.

 

Å tilfredsstille en kvinne på sikt avhenger like mye av å være i stand til å føle hva de føler, og å styre følelsene i rett retning, som å stake dem på riktig vis. Bare den oppmerksomheten i seg selv er det nok en del kvinner som setter pris på. Det er fort gjort at å stake dem på ett vis en dag ikke nødvendigvis hjelper like mye den neste dagen. Men fortsatt må kvinnen være i stand til å evne, og noen menn behøver at kvinner er litt ekstra tydelige og tålmodige.

 

Mest viktig er det at begge skjønner at alt alltid er i forandring, og at man må tilpasse seg situasjonen, ikke å tilpasse situasjonen. Det feiler alltid, fordi det er irrasjonelt og ignorant.

 

P.s Det er ikke bare menn som er forvirret av kvinners følelser, de er i like stor grad forvirret selv. Dvs at de lytter til følelser som er irrasjonelle eller grunnløse like gjerne som de lytter til det reelle. At en kvinne tror, betyr ikke at det er sant. Problemet er størst der de vil at det skal være sant.

 

Menn ønsker generelt å tilfredsstille kvinner i senga rett og slett fordi man føler seg mindre om man er dårlig til det, og som en helt om man klarer det. Og for at følelsen til de MILF'ene du har vært borti ikke skal være grunnløse, så må intensjonen til mennene ha vært å tilfredsstille bare seg selv, noe jeg tviler sterkt på.

 

Mange menn er dårlige til å tilfredsstille kvinner, men likeledes er mange kvinner like dårlige. Dessuten er det færre kvinner som forsøker å gjøre alt for å tilfredsstille mannen seksuelt, enn det er menn som forsøker dette for kvinner.

Endret av olsen_1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det har gått så langt at menn tenker på å forlate kvinnen pga mangel på sex, så betyr det som regel at det har vært mishold fra kvinnens side over svært lang tid, og det er lite som tyder på gjensidighet. En voksen kvinne bør forstå forholdet menn har til sex og ta ansvar for mannen sin. Slik det ser ut, nekter mange kvinner å vokse opp på det området. Om de ikke gidder så spark dem. Om de ikke klarer, er som regel menn veldig ivrige etter å hjelpe kvinnen i posisjon.

 

At en mann kontinuerlig må undertrykke seg selv og utholde den uungåelige frustrasjonen dette medfører (som forresten kan være ganske jævlig når den pågår over tid, og på flere områder enn bare mangel på å uttrykke det fysisk) uten at kvinnen trenger å gjøre en dritt er bare tull.

 

 

Det er selvfølgelig ikke kvinnens skyld (ofte). Den som vil ha sex, bør legge opp til å få sex. Herav: (ofte) Mannen sin skyld.

Lenke til kommentar

Typisk eksempel på illusjonen om at mannen skal gjøre og kvinnen bare trenger å være. Dvs at alt ansvar henger på mannen.

 

 

Vet ikke helt om du prøver å fornærme meg eller om du er så uerfaren som det kommer. Men, hvis du skal lykkes med kvinner må du klare å være mindre mannssjåvinistisk. Ja, det er det du virker som.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...