Gå til innhold

Nye gaming-hodetelefoner (black friday tilbud?)


Tobeass

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på utkikk etter et nytt headset i 1000kr-klassen. og håpet på å gjøre et røverkjøp iløpet av black friday.

 

Har tidligere hatt Beats Solo HD som hadde bra isolasjon og føltes komfortable ut, og grei bass, men etter å ha prøvd en kompis sine Skullcandy Aviator 2 i BF3, så fikk jeg høre hvor mye klarere lydbildet kan bli.

 

Headsettet kommer selvfølgelig til å bli brukt mest til spilling, men også en del filmtitting og noe musikk.

 

Har tidligere erfaringer med nevnte Solo HD, som har fungert helt ok inntil den ene klokken sluttet å spille lyd.

Også steelseries 5h V2, noe som var et alt for slapt headset med alt for dårlig isolasjon.

 

Av ting som er viktige for meg, så kan god isolasjon og bra lydbilde nevnes. Noe bass gjør heller ikke noe.

 

Har ikke noe erfaring med kjøp/bruk av gaming-headset, så alt av tips og forslag taes imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og de fleste kompisene mine har sluttet å kjøpe "gaming headsets". Anbefaler deg å kjøpe noen gode hodetelefoner, samt en mic av et slag. De to siste hodetelefonene jeg har hatt er Sennheiser hd555 og beyerdynamic dt770 pro samt steelseries siberia mic knippet til ledningen. Utrolig gode musikk hodetelefoner som fungerer ypperlig til gaming.

 

Kom over dette black friday- tilbudet, hørt at AKG skal være bra og her har vi en kraftig prisreduksjon, men blir kanskje for dyrt for deg? Jeg ser at HD555 som jeg hadde ikke er å finne i norske nettbutikker, men storebroren HD558 koster det samme nå i dag (999) https://prisguiden.no/produkt/sennheiser-hd-558-151003

 

edit: De er åpne, så ikke veldig lydisolerende til å ha på store LANs, men funker ypperlig til gaming hjemme og på smålans. Hvis lydisolering er viktig, sjekk ut beyerdynamic dt770 pro, noe dyrere

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Nei, jeg merket hva jeg hadde gått glipp av lydmessig, etter å ha prøvd min venn sine Aviator V2. Kjøpte Solo HD som et greit allround headset før jeg begynte å spille på PC.

 

Men åssen er G35 med tanke på isolasjon og bass? Og er det et USB-headset?

Hvordan er f.eks Tritton univ 720+ i forhold? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765308#extra

 

Redigert: Så svaret ditt litt sent paithlezz. Q701 er nok litt dyrere enn det jeg hadde planlagt å innvistere ja. Sennheiser HD 558 kunne dog vært noe. Må lese litt reviews og slikt av de forskjellige kandidatene.

Endret av Tobeass
Lenke til kommentar

G35 har veldig god bass og grei isolasjon. USB er det også.

 

@paithlezz

 

Q701 er jo et studio-hodesett. Tror ikke de vil være noe særlig til gaming. Mangler jo mic også.

 

Ser du ikke at han vil ha hodetelefoner, de har aldri mic :) Beyerdynamic dt770 er vel også til studio, men ekstremt mange som bruker det som gaming headphones, bare sjekk rundt her på forumet også.

 

edit: Har ikke peiling på AKG modeller, men var et par hodetelefoner som så lik ut som var dritbra i den klassen, hd555, dt770 etc

 

edit2: Jeg har også alltid hatt ordentlig lydkort i mine stasjonære pcer, så dette hjelper jo også ekstremt mye. De fleste med slike hodetelefoner bruker dedikert lydkort, og ikke det integrerte på hovekodrtet

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Kjøp et par gode gode hodetelefoner og en slik mic.

 

Skullcandy Aviator er grei, og blant det bedre fra Skullcandy, men fremdeles mener jeg de har et stykke igjen.

 

Alt fra Beats bør du styre unna. De har modeller som er brukbar, men ikke til prisen som forlanges.

 

Jeg ville absolutt vurdert Beyerdynamic DT770 pro, om ikke det blir for dyrt. De har super byggekvalitet, er kjempekomfortable og har lyd helt i toppen av hva du kan forvente for prisen, særlig om du liker litt varme.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...