Gå til innhold

Opptil en halv million kan miste TV 2-kanaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er TV2 Zebra en av kanalen du mister slik det kommer frem

 

Nå er det på plass å nevne at Canl digital også har sine svin på skogen som en motpol til alle som bare skal skylde på TV2

For de som bruker altibox og ønsker abonnere på filmkanalene så har det lenge kommet frem i prislisten at man må betale 50 første år og l 100 ekstra per dekoder i tillegg til det koster å abonnere på disse filmkanalen .

da er det snakk om prisen pr måned

 

Har man 3 dekodere så må man ut med 300 kr i tillegg til de 2-300 kr film kanalene koster

jeg synes det ikke er noe bedre en det CD beskylder TV2 for

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Synest det er lettare idioti av TV2 å kreve at kanaler som bliss, nyhetskanalen og filmkanalen skal være ein del av grunnpakken til CD. Dette er jo soleklare nisjekanaler som totalt sett ikkje apellera te alle CD kundane. Riktignokk kan det godt hende at noken vil ha ein eller to av dei, men det er jo i seg sjøl kun grunnlag for å rettferdigjere CD sitt standpunkt i saken. Personlig synest eg tilnerminga til Canal Digital med meir valgfrihet er ein genial og framtidsretta tilnerming. Mest truleg vil det være den einaste bærekraftige måten å kunne konkurere med streaming tenester som HBO, Netflix og Via Play i framtida (Etterkvart som nyare seriar blir gjort tilgjengeleg på desse tenestane).

Lenke til kommentar

NB: Vil berre påpeike at eg i forhold til mitt forje inlegg ikkje meiner CD er fantastiske. Eg synest berre sjølve modellen er svært lovande sitt i forhold til faste kanalpakker. Om ikkje anna kunne eg tenkt meg meir valgfriheit med kanalvalget ettersom det fortsatt er ein del dritt i den ordinære pakken som t.d MTV.

Lenke til kommentar

Intet stort tap. Ser ikke på noen av disse søplekanalene uansett... Men flott at TV2 tar et skikkelig grep og faller for det selv.. :p

 

Hvis jeg aldri hører "Se hva som skjer" igjen, er det for tidlig.

 

Blir interessant hva utfallet blir fra et annonsør-perspektiv.. 500.000 husstander mindre er ikke uvesentlig.

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til at denne saken kun gjelder kabel-tv? Vil det også bli sånn for parabol-kundene? Har ikke sett noen forklaring på det, så jeg lurer.

 

Ellers; tommel opp for CD! Valgfrihet er bra!!

 

Etter hva jeg har skjønt forhandles avtaler for noen år av gangen. Nå var det kabel-avtalen som skulle fornyes. Neste år eller året etter der må sikkert avtalen for parabol fornyes også. Da kan det jo hende TV2 og CD ikke klarer å bli enige og det samme kan skje med parabol-tilbudet fra CD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes at det er utrolig barnslig av begge parter å drive slik! :(

Heldigvis så har jeg Riks TV så jeg blir ikke rammet av situasjonen som har inn treffet, men jeg syntes utrolig synd på Canal Digital kunder som mister flere og flere av sine tv 2 kanaler!

 

Synd på CD-kunder?? Synes heller synd på Get-kundene som nå må betale over 300kr mer fordi de har en leverandør som gir etter for grådige TV2.

 

For meg er ikke RiksTV eller Get alternativer, da deres kanalutvalg er et stort gjeeesp. Som CD-kunde koser jeg meg med History Channel, alle Discovery-kanalene, 3 MTV-kanaler (2 med musikk, den tredje kan dessverre ikke velges bort), VH1, ESPN, flere nyhetskanaler, haugevis med barnekanaler til ungene, danske og svenske kanaler, samt det nye nå: SF-kanalen, Videogaming TV og bollywoodkanal. :)

 

Det finnes ikke synd på CD-kunder! TV2 er ufattelig oppskrytt, og forhåpentligvis oppdager flere og flere nordmenn at det lages veldig mye bra TV utenfor Norges grenser! Tenk så mye man går glipp av hvis man bare sitter og glor på TV2 hele dagen! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt forhandles avtaler for noen år av gangen. Nå var det kabel-avtalen som skulle fornyes. Neste år eller året etter der må sikkert avtalen for parabol fornyes også. Da kan det jo hende TV2 og CD ikke klarer å bli enige og det samme kan skje med parabol-tilbudet fra CD.

 

Ah, takk for svar, det hadde jeg ikke tenkt over! :) Håper CD står på krava da også..

Lenke til kommentar
for meg er ikke RiksTV eller Get alternativer, da deres kanalutvalg er et stort gjeeesp. Som CD-kunde koser jeg meg med History Channel, alle Discovery-kanalene, 3 MTV-kanaler (2 med musikk, den tredje kan dessverre ikke velges bort), VH1, ESPN, flere nyhetskanaler, haugevis med barnekanaler til ungene, danske og svenske kanaler, samt det nye nå: SF-kanalen, Videogaming TV og bollywoodkanal.

De fleste kanalene du nevnte der får man faktisk inn på riks tv! Riks tv ble kraftig oppgradert i år og nå er kanal utvalget mye større og mer variert! Jeg storkoser meg med rikst tv i og med at jeg syntes at de kanalene riks tv tilbyr er nok. Andre kan ha andre meninger og syn, men jeg syntes at riks tv er en super kanal leverandør, men vi skal jo ikke begynne å diskutere hva slags kanal leverandør som er best heller her da ;)

Lenke til kommentar

Nå er TV2 Zebra en av kanalen du mister slik det kommer frem

 

Nå er det på plass å nevne at Canl digital også har sine svin på skogen som en motpol til alle som bare skal skylde på TV2

For de som bruker altibox og ønsker abonnere på filmkanalene så har det lenge kommet frem i prislisten at man må betale 50 første år og l 100 ekstra per dekoder i tillegg til det koster å abonnere på disse filmkanalen .

da er det snakk om prisen pr måned

 

Har man 3 dekodere så må man ut med 300 kr i tillegg til de 2-300 kr film kanalene koster

jeg synes det ikke er noe bedre en det CD beskylder TV2 for

 

Kjenner jeg blir lettere provosert av din uvitenhet. Sånn for å klare opp litt:

 

Altibox har 2 filmkanal-leverandører (Cmore og Viasat).

 

Med Viasat betaler du en sum i måneden, og får kanalene levert til alle dekodere du har.

 

Med Cmore betaler du en sum i måneden, og får kanalene levert til 1 dekoder. Har du flere dekodere, koster det 100, - kr ekstra. Da får du kanalene levert til alle dine dekodere. Binder du deg opp i 12 måneder betaler du 50, - kr istedenfor for 100,- kr i måneden. Dette har de fleste TV leverandører (CD også), og er normalt.

 

Og for å være helt klar og tydelig:

 

DU BETALER IKK 100, - KR FOR HVER DEKODER, MEN 100, - KR FOR ALLE EKSTRA DEKODERE TOTALT.

 

 

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir lettere provosert av din uvitenhet. Sånn for å klare opp litt:

 

Altibox har 2 filmkanal-leverandører (Cmore og Viasat).

 

Med Viasat betaler du en sum i måneden, og får kanalene levert til alle dekodere du har.

 

Med Cmore betaler du en sum i måneden, og får kanalene levert til 1 dekoder. Har du flere dekodere, koster det 100, - kr ekstra. Da får du kanalene levert til alle dine dekodere. Binder du deg opp i 12 måneder betaler du 50, - kr istedenfor for 100,- kr i måneden. Dette har de fleste TV leverandører (CD også), og er normalt.

 

Og for å være helt klar og tydelig:

 

DU BETALER IKK 100, - KR FOR HVER DEKODER, MEN 100, - KR FOR ALLE EKSTRA DEKODERE TOTALT.

 

Med mindre prislisten er endret så står det forsatt at man må betale 50 kr første år og 100 kr de neste for hver dekoder man har hvis man har filmkanalen som Canal digital distribuerer ( Det er kanalene ikke selskapet som har andre navn)

 

Sånn sett så er det noe forbannet tull at man må betale ekstra for ha mere en en dekoder bare fordi en ønsker å ha noen flere kanaler.

abonnerer man på noen kanaler så abonnerer man, da skal man ikke være pålagt å må betale ekstra bare fordi man har flere mottakere ( hvis man skal ta analogien med fritt kanalvalg lit seriøst) , i et nettverk som ikke skiller ut dekodere og kanaler ( alle dekoderen har nøyaktig de samme kanalene ) .

 

i den gamle prislisten ( jeg har nå sjekket det ) gjeldt prisen pr ekstra dekoder . nå ser det ut som det er endret

 

På det punktet er ikke CD bedre en TV2, som var poenget mit

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt forhandles avtaler for noen år av gangen. Nå var det kabel-avtalen som skulle fornyes. Neste år eller året etter der må sikkert avtalen for parabol fornyes også. Da kan det jo hende TV2 og CD ikke klarer å bli enige og det samme kan skje med parabol-tilbudet fra CD.

Det stemmer, det er kabel-tv-avtalen som er utløpt nå. Samme problem kommer på nytt for parabol-kundene når den avtalen løper ut. Forhåpentligvis klarer CD å presse TV2 til fornuft og komme til en minnelig løsning for både kabel-tv og parabol. CD og Get burde kanskje snakket litt tettere sammen, det blir vanskeligere for CD å presse TV2 når de har fått viljen sin med Get. Med samme avtale som Get blir det 500.000 kunder som betaler 360,- mer i året. Det er 180 millioner kroner det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...