Gå til innhold

PlayStation Vita - Verdt et kjøp i 2012?


Muffinrex

Anbefalte innlegg

Sånn var PSP og, og se hvor mange spill de har nå,

 

 

Var ikke sånn med PSP før mot slutten av leve tiden.....etter mange år med god spilltilgang.

PSP levde alså i mange år før den fikk problemer......at VITA har trøbbel allerede nå er bekymringsfult,under 1 år etter lansering.Sony sliter med under skudd i milliard klassen....mest pga tv produksjon men vil garatert gå ut over feks VITA.

Enig med de som sier at man kjøper PSV for gode spill som allerede har kommet og ikke spesielt for fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke sånn med PSP før mot slutten av leve tiden.....etter mange år med god spilltilgang.

PSP levde alså i mange år før den fikk problemer......at VITA har trøbbel allerede nå er bekymringsfult,under 1 år etter lansering.Sony sliter med under skudd i milliard klassen....mest pga tv produksjon men vil garatert gå ut over feks VITA.

Enig med de som sier at man kjøper PSV for gode spill som allerede har kommet og ikke spesielt for fremtiden.

oja 1 år gammel, trudde den kom i sommeren, da skjønner jeg problemet

Lenke til kommentar

Og grunnen til at 3ds har veldig mye titler, (synnsykt mye titler o,O) trur jeg har med at det ikke akkurat er så bra grafikk motor i den, så det er sikkert tryggere og letter og lage spill til Nintendo.

 

Ikke grafikkmotor, men hardware. At et spill har bedre grafikk, betyr ikke alltid at det er vanskeligere å utvikkle dem, en har tross alt verktøy som gjør at en lettere kan jobbe med bedre hardware.

Største grunnen til at 3DS har så mange spill er at det i f.eks Japan selges 1stk PSV for hver ca 45. solgte 3DS. Hvis du skal lage et produkt, vil du da gjøre produktet tilgjengelig for så mange som mulig, eller så få som mulig?

Endret av GlennLemus
Lenke til kommentar

Sammenligner du med konsoller som har vært ute i 6-7 år eller mer?

 

I forhold til feks 3DS der det kommer mye fremover i tillegg til det som har kommet allerede.

 

Leste en oversikt over anntall konsoller solgt i japan fra måned til måned.....PSP solgte faktisk 3 ganger så mye som VITA.Dette var 2 mnd (feb.2012) etter lansering av PSV...........

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar

Ikke grafikkmotor, men hardware. At et spill har bedre grafikk, betyr ikke alltid at det er vanskeligere å utvikkle dem, en har tross alt verktøy som gjør at en lettere kan jobbe med bedre hardware.

Største grunnen til at 3DS har så mange spill er at det i f.eks Japan selges 1stk PSV for hver ca 45. solgte 3DS. Hvis du skal lage et produkt, vil du da gjøre produktet tilgjengelig for så mange som mulig, eller så få som mulig?

Men du velger jo ikke maskinvare og skape til, det er jo kontrakter og møter,

Visst maskinvaren selger litt mindre så får de som regel en bonus visst de lager spill til vita.

 

Det er sån Playstation ble skapt, masse kontrakter med hundre vis av utviklere, er det rart de gjorde det så bra da.

Lenke til kommentar

I forhold til feks 3DS der det kommer mye fremover i tillegg til det som har kommet allerede.

Går du etter kvalitet eller kvantitet ?

 

Jeg har sjekket wiki listen over 3ds, og eneste som frister er Harvest Moon , square enix spill, noen spill som var laget til ds og ps2 men ført over til 3ds, Fantasy life av Level 5 og sikkert 2-3 titler til

 

Ps Vita

 

min ønske liste er :

Gravity Rush - Playstation Allstars - Little Kings story 2,(sikler)

Metal gear HD - Rayman - Littlebig Planet - Tales from space:mutant blob atack.

Porsona 4 gold - Ragnarok Oddysei - Sound Shape,

 

Sikkert 2 til som jeg har glemt :)

 

Fortell hva ønskelisten din er?

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Men du velger jo ikke maskinvare og skape til, det er jo kontrakter og møter,

Visst maskinvaren selger litt mindre så får de som regel en bonus visst de lager spill til vita.

 

Det er sån Playstation ble skapt, masse kontrakter med hundre vis av utviklere, er det rart de gjorde det så bra da.

 

Jo, "du" velger. I de fleste 3.part tilfeller så er det en utvikler som vil utvikle spill til en eller flere platformer. De må betale for dev kittet, de må gi litt av inntjeningen til selve konsollmakerne og de sitter igjen med tapet om spillet flopper. Denne bonusen av å lage spill til Vita må du gjerne linke kilde til, jeg antar da du også snakker om 3.parts utvikklere skal få denne bonusen?

 

Playstation ble en suksess pga. mye markedsføring om at dette var det store nye, arkadelignende spill som Ridge Racer som igjen var lanseringstittel hjalp mektig, sammen med Tekken og Battle Arena Toshinden, så klarte denne konsollen å dra arkadehallen hjem i stua. Dette hjalpt enormt på salget som igjen førte til stor støtte fra. 3 parts utviklere. Sega Saturn tapte seg av grunner ukjent for meg, og N64 fortsatte med cartridger som var dyrere å bruke og plassrestrektive, noe som ikke ga en demper på videre PS1 suksess.

Lenke til kommentar

største tull pratet jeg har hørt... jeg har ingen problemer med å treffe den platformen jeg hopper på... og jeg har spilt lbp1,lbp psp,lbp2 og lbp vita... du får lærer deg å bruke analog stikkene.

 

kan bruke de jeg. Men det er ikke det som er problemet. Har spilt alle LBP jeg også, og det forandrer ikke på noe. Man har mer kontroll på Mario enn på sackboy(thing). LBP's kontroller er litt for "airy". Outland og Rayman: origins hadde også svært gode kontroller btw. bedre enn LBP. er LBP dårlig? på ingen måte, men kontrollene kan ikke måle seg med de beste plattformerne der ute.

 

Jeg har bestilt tidenes beste håndholdte spill og det er Persona 4 Golden til PS Vita. Sjekk ut hva det scorer omkring, ja det har rundt 95/100 i snitt og det er det beste jeg har sett på en håndholdt konsoll når man ser på karakteren!

 

Dette samt dem andre spillene er verdt en Vita alene mener da jeg!

 

Jeg gleder meg vilt til P4G! spilte ikke persona 3 før jeg kjøpte Vitaen tidligere i år, men fyttikatta for et bra spill! skal bestille P4G fra statene nå på mandag, så da trenger jeg ikke så mange spill før om noen måneder =)

Endret av Agaroth
Lenke til kommentar

Har aldri spilt mye LBP, men har merket at kontrollen er "floaty", og det tror jeg også er poenget. Hadde ikke vært noe problem å lage tyngre gravitasjon men poenget med spillet er jo at det skal være enkelt og barnevennlig, dessuten er jo fysikkpuzzles en stor del av spillet.

 

Outland syns jeg slett ikke hadde noen bra kontroll. Man har altfor liten kontroll over avataren i luften.

Lenke til kommentar

Folkens, jeg var netopp 10 sekunder unna å kjøpe min Vita. Men hva skjedde? Jeg tenkte meg om, og fant ut at det ikke var nok ting der til å friste meg.

 

Til sammen ville jeg betalt ca 1900 for konsoll, 8GB minnekort og LBP. Men jeg har egentlig ingen bruk for en Vita enda. Jeg hadde hatt igjen så lite kontanter. Og jeg skal på SpillExpo på lørdag, og da går det jo litt penger da vettu.

 

Med snakk om prisdropp neste år, er det nok bedre å vente. Men hva om jeg tar feil..? Kan dere folk komme opp med nok argumenter til å friste meg, skal jeg kjøpe Vita på søndag. Hvis ikke, dropper jeg det.

Lenke til kommentar

Folkens, jeg var netopp 10 sekunder unna å kjøpe min Vita. Men hva skjedde? Jeg tenkte meg om, og fant ut at det ikke var nok ting der til å friste meg.

 

Til sammen ville jeg betalt ca 1900 for konsoll, 8GB minnekort og LBP. Men jeg har egentlig ingen bruk for en Vita enda. Jeg hadde hatt igjen så lite kontanter. Og jeg skal på SpillExpo på lørdag, og da går det jo litt penger da vettu.

 

Med snakk om prisdropp neste år, er det nok bedre å vente. Men hva om jeg tar feil..? Kan dere folk komme opp med nok argumenter til å friste meg, skal jeg kjøpe Vita på søndag. Hvis ikke, dropper jeg det.

Prisdroppet kommer aldri til å gå lavere enn 1300, dette er bomba-salg, Vitaen koster egentlig 2000. Dessuten kommer det helt sikkert en dårligere versjon neste år som vil koste ca 1500-1700.

 

Dessuten kan du kjøpe Vita til 1300 og LBP til 249 fra cdon, 8 gb kort fra amazon til 160 kr, som totalt blir ca 1700. Så billig kommer det ikke til å bli før om mange år, hvis Vitaen overlever så lenge.

Lenke til kommentar

Folkens, jeg var netopp 10 sekunder unna å kjøpe min Vita. Men hva skjedde? Jeg tenkte meg om, og fant ut at det ikke var nok ting der til å friste meg.

 

Til sammen ville jeg betalt ca 1900 for konsoll, 8GB minnekort og LBP. Men jeg har egentlig ingen bruk for en Vita enda. Jeg hadde hatt igjen så lite kontanter. Og jeg skal på SpillExpo på lørdag, og da går det jo litt penger da vettu.

 

Med snakk om prisdropp neste år, er det nok bedre å vente. Men hva om jeg tar feil..? Kan dere folk komme opp med nok argumenter til å friste meg, skal jeg kjøpe Vita på søndag. Hvis ikke, dropper jeg det.

 

Nei nei nei , billigere blir det ikke, den koster cirka 1900 med elendig 4 gb memory , pluss littlebig planet på Gamestop julesalg.

 

Enten 1300 kr på cdon. eller den over, du får det nesten ikke bedre,

 

Kjøp PSN pluss da får du med fire kjempebra spill.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg fikk 150 kr gavekort hos Cdon for og kjøpe vita, så det kan brukes til og kjøpe 16 gb memory card

 

Den koster 1600 med 8gb kort som man må med maskinen uansett. trekk fra de 50 rabatt kr og det koster 1550,

 

Så har du nå 100 kr igjen av rabatt som kun kan brukes på spill på Cdon.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...