Gå til innhold

PlayStation Vita - Verdt et kjøp i 2012?


Muffinrex

Anbefalte innlegg

Greia med Mario er gameplayet. Du vet at når du hopper mot en platform så treffer du den (etter noen forsøk), mens på LBP (little Big Planet) så er ikke dette sikkert i det hele tatt. Selv om historien på Mario er mildt sagt utvannet, så synes jeg gameplayet er meget, meget bra. Men at Mario er det beste i verden og at ingen kan slå han er jeg ikke enig i =)

 

men løp å kjøp vita Muffinrex5. Det er, som en fyr før meg sa, masse timer med underholdning der, selv om frantida dens kanskje ikke ser så lys ut =)

 

største tull pratet jeg har hørt... jeg har ingen problemer med å treffe den platformen jeg hopper på... og jeg har spilt lbp1,lbp psp,lbp2 og lbp vita... du får lærer deg å bruke analog stikkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har web browser,email klient,google maps,livetweet,skype,facebook,flickr, party xchat, mp3 spiller, filmviser... vita'en er også et photo apparart og en film opptaker... og mye mer... det er faen meg ikke noe nintendo 3ds som kun kjører spill. er på tide du får av deg nisse lua..

Haha, og du tenker at ikke "alle" har en mobil som også gjør alle disse tingene? Greit nok, det er fint at de finnes på Vita men er på ingen måte et kjøpsargument. Alle de gode spillene til Vita er derimot det.

Lenke til kommentar

du har web browser,email klient,google maps,livetweet,skype,facebook,flickr, party xchat, mp3 spiller, filmviser... vita'en er også et photo apparart og en film opptaker... og mye mer... det er faen meg ikke noe nintendo 3ds som kun kjører spill. er på tide du får av deg nisse lua..

 

Har en telefon som tar seg av de greiene der så trenger ikke en dyr dings pga ett spill som er av interresse

Lenke til kommentar

er dette legit???

Er det den beste versjonen ?

 

Har ikke tid og sjekke, kjøper den etter jeg får info at det er trykt og kjøpe . jesus det var litt av et priskutt

Det er nok kjempelegit, Vita selger så dårlig for tiden at dette er eneste måten å få den ut av hyllene på. 3G-versjonen koster bare 100 kr mer på samme nettside, men med mindre du har tenkt å stifte abbonement er det ingen vits å kjøpe den.

 

Bare å løpe å kjøpe før den innlysende billigversjonen kommer, uten OLED skjerm, dårligere byggekvalitet og lanseringspris på $150.

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

Det er nok kjempelegit, Vita selger så dårlig for tiden at dette er eneste måten å få den ut av hyllene på. 3G-versjonen koster bare 100 kr mer på samme nettside, men med mindre du har tenkt å stifte abbonement er det ingen vits å kjøpe den.

 

Bare å løpe å kjøpe før den innlysende billigversjonen kommer, uten OLED skjerm, dårligere byggekvalitet og lanseringspris på $150.

Hva er den raskeste måten og betale, er bare vant til paypal men de har ikke det der :p

Lenke til kommentar

Har lenge hatt lyst å spille feks Uncharted.

Brukte min gamle PSP en del men hatet at den kun hadde 1 analog stick.

Har ikke greie på Vita så derfor noen spørsmål:

 

Må man ha minnekort i tillegg? (hvor stort kort annbefales i såfall)

Kan man feks se NRK tv på Vita?

Man må ha minnekort for å save i noen spill. Skal du kjøpe spill digitalt trenger du nok litt minnekort plass.

Problemet er at minnekortene er dyre. Det billigste akkurat nå er å kjøpe et 8 GB kort fra Amazon.co.uk til ca 160 kr. Da får man plass til noen få digitale spill.

 

Man kan ikke se NRK-tv på Vita foreløpig. Og det tviler jeg på er noe fokus for konsollen.

 

Der var Vitaen kjøpt :D

 

Takk til duttebassen for linken, og Samaritan for info

Gratulerer! Håper du har PS+, da eier du allerede 4 Vita-spill(Uncharted, Gravity Rush, Tales From Space, Chronovolt) dessuten får vi Mortal Kombat i desember. Har du ikke PS+ så er det på tide å investere.

Lenke til kommentar

Man må ha minnekort for å save i noen spill. Skal du kjøpe spill digitalt trenger du nok litt minnekort plass.

Problemet er at minnekortene er dyre. Det billigste akkurat nå er å kjøpe et 8 GB kort fra Amazon.co.uk til ca 160 kr. Da får man plass til noen få digitale spill.

 

Man kan ikke se NRK-tv på Vita foreløpig. Og det tviler jeg på er noe fokus for konsollen.

 

 

Gratulerer! Håper du har PS+, da eier du allerede 4 Vita-spill(Uncharted, Gravity Rush, Tales From Space, Chronovolt) dessuten får vi Mortal Kombat i desember. Har du ikke PS+ så er det på tide å investere.

Jeg kjøper Vita på grunn av alle ps 1 spillene jeg kan spille på den, de bare slipper ut mere og mere spill som jeg liker i PS store som Vita tar,

 

Har aldri like 3ds på grunn av de 2 skjermene, pluss at Ps vita har nå 2 spaker,

 

Jeg kan rett og slett ikke se noen tap i og kjøpe den så billig når jeg allerede har over 20 dritbra spill til den :p

 

Av vita spill blir jeg og teste ut FF X HD remake og Metal gear 2 og 3 HD remake,

 

Et siste spørsmål, går psp spill på denne?

 

 

håper de kommer med noen gode rpg spill neste år . Man i cant wait

Lenke til kommentar

Er ikke noe for å kjøpe spill digitalt.....ikke er det noe billigere enn å kjøpe orginalt heller .....ihvertfall ikke på PS3.

Synes det er snodig at NRK ikke virker.....er vel kanskje noe java eller plugin som ikke støttes.

Web browser støtter vel kanskje ikke YOUTUBE eller videoer på VGNett heller?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt tidenes beste håndholdte spill og det er Persona 4 Golden til PS Vita. Sjekk ut hva det scorer omkring, ja det har rundt 95/100 i snitt og det er det beste jeg har sett på en håndholdt konsoll når man ser på karakteren!

 

Dette samt dem andre spillene er verdt en Vita alene mener da jeg!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Realzi

PSP spill funker, men kun digitale. Men de er generelt veldig billige, rundt 60 kr for de dyreste tror jeg

 

@Blu-Boss

Nei, webbrowser er ikke noe særlig for den typen underholdning. Det den funker best til er å slå opp på nettet hvis man står fast i et spill eller noe sånt

Angående digitale spillpriser er de faktisk merkbart billigere på PSN enn i butikk, i alle fall til lansering.

Lenke til kommentar

Jepp, det er liksom det som er problemet.

Sånn var PSP og, og se hvor mange spill de har nå,

 

Bare se på WIIU det er ikke mange spill jeg ville testet der,

Se på det som investering til senere år.

 

Jeg skal kose meg med Ps1 klassikere og psp spill jeg aldri fikk testet , pluss HD remakes, for meg er dette gull kjøp :D

 

Og grunnen til at 3ds har veldig mye titler, (synnsykt mye titler o,O) trur jeg har med at det ikke akkurat er så bra grafikk motor i den, så det er sikkert tryggere og letter og lage spill til Nintendo.

 

Har ikke det alltid vert sån egentlig

Lenke til kommentar

Sånn var PSP og, og se hvor mange spill de har nå,

 

Bare se på WIIU det er ikke mange spill jeg ville testet der,

Se på det som investering til senere år.

 

Jeg skal kose meg med Ps1 klassikere og psp spill jeg aldri fikk testet , pluss HD remakes, for meg er dette gull kjøp :D

 

Og grunnen til at 3ds har veldig mye titler, (synnsykt mye titler o,O) trur jeg har med at det ikke akkurat er så bra grafikk motor i den, så det er sikkert tryggere og letter og lage spill til Nintendo.

 

Har ikke det alltid vert sån egentlig

Kjøper man Vita for å spille spill som allerede er tilgjengelige får man et fantastisk system, utvilsomt tidenes beste håndholdte maskin. Men for de som er misfornøyde med spillutvalget som finnes(ikke at jeg kan forstå hvorfor) blir det litt vanskeligere å rettferdiggjøre et kjøp.

 

3DS har ikke særlig flere kvalitetstitler enn Vita ser man på Metacritic for eksempel, mens på spill som scorer middels eller dårlig har 3DS langt flere enn Vita.

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...