Gå til innhold

Wii U selges med svært lite tap (WiiU)


Anbefalte innlegg

110% enig.. faen meg nok med mario 800 og zeld 400 og donkey kong 200....

 

dessuten så har man arvtageren til mario/donkey kong klar... det er sackboy i lbp.. og nå har man også fått lbpkarting så der for mariokart ut døra... og det stopper ikke der... man har all-stars battle royale, så der for smashbros ut døra også... og det er nok av rpg spill på ps3 til å gruse zelde 100 ganger minst...

 

er på tide å gravlegge denne nintendo år 2006 konsolen.. nitendo er utgått på dato.. det er bare gale fanatiske folk og unger som ikke vet om annet som spiller på den der konsolen i europa...

 

Nå må du passe på uttalelsene dine, fordi du ikke klarer å se kvaliteten på spill til Wii så trenger du ikke redusere det til noe "barn og gale" spiller. Og hvorfor sammenligner du Sackboy med Mario og DK? Allstar Battle Royal med Smash Bros og Zelda med RPGer? Nintendo sine egne spill er noen av de beste som blir laget og nå som de har tatt Dragon Quest og Monster Hunter fra Sony så står de sterkere enn noensinne i Japan iallefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

110% enig.. faen meg nok med mario 800 og zeld 400 og donkey kong 200....

 

dessuten så har man arvtageren til mario/donkey kong klar... det er sackboy i lbp.. og nå har man også fått lbpkarting så der for mariokart ut døra... og det stopper ikke der... man har all-stars battle royale, så der for smashbros ut døra også... og det er nok av rpg spill på ps3 til å gruse zelde 100 ganger minst...

 

er på tide å gravlegge denne nintendo år 2006 konsolen.. nitendo er utgått på dato.. det er bare gale fanatiske folk og unger som ikke vet om annet som spiller på den der konsolen i europa...

Kan du forklare hva som gjør melkingen av Nintendo-karakterer verre enn melkingen av Sony-karakterer?

Jeg ønsker også en forklaring på hva som gjør at SSB/Mario Kart/Mario Party/etc. må forsvinne bare fordi Sony har lansert sine kloner med Sony-karakterer.

Noe annet som er interessant er at du klager på at Wii U er en "2006-konsoll", med slik logikk er PS3 en 2002-konsoll.

Og hva i alle dager er det som gjør Zelda til RPG? Zelda har vært fast plassert som action/adventure (med RPG-elementer) siden dag 1.

 

Jeg vet godt at jeg prøver å diskutere med en fanboy uten ører, men jeg får fnatt av slike poster.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Så når den lokale butikken selger deg en WiiU og et spill går Nintendo i pluss, mens butikken selv fremdeles vil ligge på tap (X00,- i tap for konsollen og spillet i ca 0,- hvis det koster 600).Og så lurer utgiverne på hvorfor de fysiske kjedene pusher brukt ?Selv mange år etter release av en konsoll er det vanskelig for butikker å tjene noe på konsollen i seg selv
Hvorfor skal butikken selge konsolen med tap? Selvsagt tjener de noen kr på det, produsentene subsidererer konsollene for å få mer salg, de tjener det igjen på spillsalg samt at de blir billigere å produsere senere.

 

Er ikke noen subsidier å hente fra produsentene. Butikkene tar støyten selv.

Som jeg skrev, så selger butikker konsoller med tap i åresvis etter lansering. Det er fremdeles ikke mange kronene for butikken i f.eks. en 360- konsoll i seg selv.. MS har vel solgt med overrskudd i åresvis. Værre er det med Wii; Nintendo har solgt med overskudd siden starten, butikkene med tap.

 

Og som jeg fortsatte er det minimalt å tjene på å selge nye spill.

Er man heldig sitter man igjen med 50,- netto etter å ha solgt et spill til 600,- Ikke medregnet timelønn for ansatte, strøm, husleie osv.

Uoffisielt tilbehør og brukt er det som tjener penger for fysiske butikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe annet som er interessant er at du klager på at Wii U er en "2006-konsoll", med slik logikk er PS3 en 2002-konsoll.

Vet at du forsøker å sette det på spissen, men det er ingen grunn til å slenge ut usannheter av den grunn. Når PS3(og Xbox 360) kom på markedet i henholdsvis 2006 og 2005 var de enorme oppgraderinger i forhold til PS2, Xbox og GCN. Det samme kan man ikke si om Wii U, som sammenlignet med dagens konsoller kommer ut litt bedre på noen punkter, og litt dårligere på andre punkter.

Lenke til kommentar

Vet at du forsøker å sette det på spissen, men det er ingen grunn til å slenge ut usannheter av den grunn. Når PS3(og Xbox 360) kom på markedet i henholdsvis 2006 og 2005 var de enorme oppgraderinger i forhold til PS2, Xbox og GCN. Det samme kan man ikke si om Wii U, som sammenlignet med dagens konsoller kommer ut litt bedre på noen punkter, og litt dårligere på andre punkter.

Teknologien som brukes i Wii U er godt over 4 år nyere enn hva du finner i PS360, at ytelsen til en Wii U ikke er en voldsomt oppgradering fra PS360 har mer å gjøre med designfilosofien og -målene bak Wii U sammenlignet med hvordan PS360 ble bygget. Personlig mener jeg Nintendo med fordel kunne gått for en litt større og varmere konsoll enn de har gjort (maskinen trekker ikke 40W engang,) det endrer ikke at påstanden hans var totalt feil.

 

Jeg ser hva du mener med at den ikke er ser ut til å være så voldsomt mye kraftigere enn PS360, men jeg mener det blir noe feil å svartmale hele konsollen slik før den har vært ute en stund. Man må huske på at de første spillene på 360 heller ikke var voldsomt imponerende sammenlignet mot PS2/Xbox/Gamecube.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Teknologien som brukes i Wii U er godt over 4 år nyere enn hva du finner i PS360, at ytelsen til en Wii U ikke er en voldsomt oppgradering fra PS360 har mer å gjøre med designfilosofien og -målene bak Wii U sammenlignet med hvordan PS360 ble bygget. Personlig mener jeg Nintendo med fordel kunne gått for en litt større og varmere konsoll enn de har gjort (maskinen trekker ikke 40W engang,) det endrer ikke at påstanden hans var totalt feil.

 

Jeg ser hva du mener med at den ikke er ser ut til å være så voldsomt mye kraftigere enn PS360, men jeg mener det blir noe feil å svartmale hele konsollen slik før den har vært ute en stund. Man må huske på at de første spillene på 360 heller ikke var voldsomt imponerende sammenlignet mot PS2/Xbox/Gamecube.

Dette blir bare flisespikking. Jeg kan jo si at teknologien i PS3 Super Slim er 6 år nyere enn den første PS3en siden den har redusert størrelse på enkelte komponenter men det er jo fortsatt ikke noe godt poeng.

 

Vi fikk se Gears of War en god stund før det(og 360) kom ut, og det viste en svært merkbar oppgradering i forhold til 6. generasjon. Dette har vi derimot ikke sett med Wii U, og ingenting tyder på at vi får se det heller.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at kraften på maskinen ikke er det som har vært prioritert av Nintendo - denne gangen heller. Det betyr imidlertid ikke at teknologien er seks års gammel, feks den kontrolleren og hvordan den kommuniserer med selve konsollen er jo noe jeg vil anta er betydelig ferskere.

 

Uansett, Nintendo vil aldri glede de som ønsker heftige specs, og hvorfor skal de egentlig forsøke når det eksisterer to andre selskaper som gjør denne jobben utmerket? Er det ikke da bedre for Nintendo at de forsøker å gjøre noe litt annet? For eksempel forsøke nye måter å spille på? Om det blir en suksess eller ikke, gjenstår jo å se, men det er ihvertfall positivt at Nintendo, Sony og MS er forskjellige og tilbyr oss som kunder ulike produkter - så kan det heller være opp til oss å velge hvilke veier vi vil belønne med våre penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at kraften på maskinen ikke er det som har vært prioritert av Nintendo - denne gangen heller. Det betyr imidlertid ikke at teknologien er seks års gammel, feks den kontrolleren og hvordan den kommuniserer med selve konsollen er jo noe jeg vil anta er betydelig ferskere.

 

Uansett, Nintendo vil aldri glede de som ønsker heftige specs, og hvorfor skal de egentlig forsøke når det eksisterer to andre selskaper som gjør denne jobben utmerket? Er det ikke da bedre for Nintendo at de forsøker å gjøre noe litt annet? For eksempel forsøke nye måter å spille på? Om det blir en suksess eller ikke, gjenstår jo å se, men det er ihvertfall positivt at Nintendo, Sony og MS er forskjellige og tilbyr oss som kunder ulike produkter - så kan det heller være opp til oss å velge hvilke veier vi vil belønne med våre penger.

Dessverre ser ikke at Wii tilbyr noen som helst nye måter å spille på, men det er kanskje bare meg. Men såvidt jeg kan se er alt gjort før.

Lenke til kommentar

Uansett, Nintendo vil aldri glede de som ønsker heftige specs, og hvorfor skal de egentlig forsøke når det eksisterer to andre selskaper som gjør denne jobben utmerket?

 

Ikke si det, Gamecube var ganske heftig og hadde veldig pene spill :) denne generasjonen har de sviktet på det området, men ser frem til å få tittler på WiiU som kan sammenlignes med tittler på de andre konsollene. Personlig synes jeg Wii har gitt det beste platformspillet ever i form av Mario Galaxy 2 og det beste JRPGet på veldig lenge Xenoblade Chronicles. Jeg er ikke veldig kresen på grafikk, men det var litt irriterende å ikke få sett begge disse spillene på noe som yter på lik linje med Xbox360/PS3, noe som gleder meg at WiiU gjør.

Lenke til kommentar

Dette kommer selvsagt an på hvor en legger listen. Mye er gjort før, men så vidt jeg vet finnes det ingenting som minner om en del av de funksjonene i ZombiU og Nintendoland - og de er nettopp avhengig av den spesielle kombinasjonen av at dette er en hjemmekonsoll med en touchskjerm-kontroller. Om det er bra er en annen sak, det aner jeg enda ikke.

 

Ikke si det, Gamecube var ganske heftig og hadde veldig pene spill :) denne generasjonen har de sviktet på det området, men ser frem til å få tittler på WiiU som kan sammenlignes med tittler på de andre konsollene. Personlig synes jeg Wii har gitt det beste platformspillet ever i form av Mario Galaxy 2 og det beste JRPGet på veldig lenge Xenoblade Chronicles. Jeg er ikke veldig kresen på grafikk, men det var litt irriterende å ikke få sett begge disse spillene på noe som yter på lik linje med Xbox360/PS3, noe som gleder meg at WiiU gjør.

 

Det er over ti år siden Gamecube, og det er også den største floppen i Nintendos historie på denne siden av Virtual Boy. Jeg tror det er meget urealistisk å forvente en ny konsoll med det fokuset fra Nintendo - det vil i så fall også bli deres siste.

Lenke til kommentar

Synes det jeg har sett så langt av Wii U er ganske lovende, spørs bare hvor flink utviklerne blir i å utnytte den nye kontrolleren samt optimalisere spillene for konsollen. Kommer nok ikke til å kjøpe selv da jeg definitivt foretrekker mus og tastatur til nesten alle typer spill, men av konsoller er denne det eneste som er litt spennende.

 

OT: Bare å ignorere 64Zombie som er et troll i ethvert innlegg etter min erfaring...

Lenke til kommentar

Det er over ti år siden Gamecube, og det er også den største floppen i Nintendos historie på denne siden av Virtual Boy. Jeg tror det er meget urealistisk å forvente en ny konsoll med det fokuset fra Nintendo - det vil i så fall også bli deres siste.

 

Ja, vet det, men de gledet hardwareentusiaster den gang så aldri er et hardt ord, derfor jeg også la til smilefjeset også. Personlig så trenger de ikke å dra veldig hardt på med hardware jaget, men hoppet fra GC til Wii var litt svakt.

Lenke til kommentar

Ja, vet det, men de gledet hardwareentusiaster den gang så aldri er et hardt ord, derfor jeg også la til smilefjeset også. Personlig så trenger de ikke å dra veldig hardt på med hardware jaget, men hoppet fra GC til Wii var litt svakt.

 

Det var vel knapt et hopp :) Men du har selvsagt rett, man skal aldri si aldri. Jeg tror sjansen er større for en Dreamcast 2 (please!) enn en maskin fra Nintendo som er like kraftig som konkurrentenes maskiner dog.

Lenke til kommentar

Dette kommer selvsagt an på hvor en legger listen. Mye er gjort før, men så vidt jeg vet finnes det ingenting som minner om en del av de funksjonene i ZombiU og Nintendoland - og de er nettopp avhengig av den spesielle kombinasjonen av at dette er en hjemmekonsoll med en touchskjerm-kontroller. Om det er bra er en annen sak, det aner jeg enda ikke.

Vel, du har PS Vita som har knapper og touchskjerm, du har tablets og mobiler som har touchskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...