Gå til innhold

Nytt GFX Kort i mellomsjiktet, erstatning for GeForce GTS 8800.


Bornslip

Anbefalte innlegg

Etter mitt GTS 8800 768MB kort fra 2006 tok kvelden er jeg på jakt etter en rimelig og stillegående arvtager, det må være et PCI-e kort og trenger ikke være veldig dyrt, helst under 1000,-. Kortet skal kjøres på et Asus P5B Deluxe hovedkort, om det er av betydning.

 

Er ingen hardcore gamer, men det går myei Borderlands 2 om dagen, samt at det hadde vært ok at nye spill ikke ser helt forfedelige ut. Det er med andre ord ikke noe must å kunne kjøre spill på maks de neste 2 årene.

 

Det som derimot er viktig er at kortet er stillegående, trekker en relativt lav mengde strøm (450w PSU) og ikke blir supervarmt.

 

Forslag tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette HD7770 kortet passer nok ditt budsjett ganske bra.

Som du ser her så er ikke 7770 kortet en djevel på kort fronten så jeg ville anbefalt dette 7850 kortet.

Her har du en sammenligning av kortene.

Jeg vet du spurte om GFX kort, men i denne priskalssen er AMD best akkurat nå.

 

Takk for tipset, det ser veldig bra ut med tanke på pris og ytelse.

 

Skulle helst hatt Nvidia med tanke på CUDA og PhysX, men er åpen for Radeon.

Ser ann litt om det kommer flere forslag her :)

Lenke til kommentar

HD7770 og HD7850 krever PCIe-kontakt, men hakket lavere, f.eks HD7750 gjør det ikke. Nå skal det sies at en god del kort i 8800GTS/GTX-serien har angiveligvis vært upålitelige i drift (mitt 8800GTS 640MB som har vært i tjeneste til og fra har ikke vært det forsåvidt), så det er ikke nødvendigvis noe annet som har tatt livet av det, men det døde kanskje bare av seg selv.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, er det noen av de anbefalte kortene, eller lignende, som ikke krever en ekstra 6-pins power connector fra PSU'en? Er ikke 100% sikker på om GTS 8800 kortet tok kvelden på grunn av alder eller en defekt 6-pins plugg...

8800GTS kom kun i 320MB, 512MB eller 640MB-varianter, sikker på at det ikke var et 8800GS eller 8800GTX?

HD 7750 er uansett bedre enn alle disse kortene, men du vil heller ikke få store forbedringen ytelsesmessig.

 

Om du er litt hendig og har en kabinettvifte eller 12V-lampe for hånden kan du eventuelt se om alle kontaktene fungerer på PCIe 6-pin pluggen din ved å stikke kabler inn i kontakten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

8800GTS kom kun i 320MB, 512MB eller 640MB-varianter, sikker på at det ikke var et 8800GS eller 8800GTX?

HD 7750 er uansett bedre enn alle disse kortene, men du vil heller ikke få store forbedringen ytelsesmessig.

 

Om du er litt hendig og har en kabinettvifte eller 12V-lampe for hånden kan du eventuelt se om alle kontaktene fungerer på PCIe 6-pin pluggen din ved å stikke kabler inn i kontakten.

 

Stemmer det, det er et 8800 GTS, men bare med 640MB. My bad...

 

Kan prøve trikset ditt med en kabinettvifte, thanks! :)

Lenke til kommentar

Da ser det ut som jeg lander på et HD7770 kort, takk for tips alle sammen, og takk til arni90 for tips om å sjekke PCIe strømmen.

 

Før jeg bestiller har jeg dog noen spørsmål vedrørende resten av maskinen min og dette kortet...

 

Bygget maskinen i 2006, den er basert på et Asus P5B Deluxe hovedkort med Intel C2D 2,4Ghz klokket til 3Ghz og 4GB Minne. Vil CPU'en være en massiv flaskehals med et HD7770 kort? Er det mye ytelse som vil gå tapt ved at det er begrensinger andre steder enn selve GPU'en?

 

Jeg er klar over at oppsettet har sett bedre dager, men med tanke på at jeg spiller mindre enn før så er det ikke noe poeng å prioritere en ny bygg enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...