Gå til innhold

Oppløsning: 1,5 milliarder piksler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert fancy når man står der, men det er ikke som om det har laget én stor skjerm med ekstrem oppløsning. De har bare plassert en rekke skjermer ved siden av hverandre. Det kan da jeg gjøre hjemme også. :s

 

Det kan du sikkert. Men nå skal man jo ha både gpu- og cpu- kraft, samt programvare til å sette opp en "eyefinity Extreme" skjermoppsett som dette.

 

Om det er 8 skjermer i høyden, så snakker vi totalt 52 rader med skjermer som skal settes sammen.

 

Enig med de som klager på rammene. Det ødelegger endel. Hadde vært flott om skjermprodusenten kunne levert paneler uten rammene til noe slikt som dette.

 

Til deg som foreslår projektor istedet. Du får nok til å dekke like stor flate med nok mange projektorer, men du sliter med å få samme oppløsninga innenfor samme flaten.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk de rammene der er større enn de som er på U24M.

Jeg har et par gamle 22" LCD skjermer liggende hos foreldre, det hadde vært morro å demontert de og prøvd å sette opp på høykant som én skjerm. Kanskje noe å se på i juleferien eller sommerferien. Er det noen her som har prøvd noe slikt? Jeg vet det var en her på forumet som integrerte en skjerm i et custom kabinett som det var en artikkel om tidligere i år eller i fjor. Jeg lurer på om han tok ut panelet av en skjerm og brukte det løst.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk de rammene der er større enn de som er på U24M.Jeg har et par gamle 22" LCD skjermer liggende hos foreldre, det hadde vært morro å demontert de og prøvd å sette opp på høykant som én skjerm. Kanskje noe å se på i juleferien eller sommerferien. Er det noen her som har prøvd noe slikt? Jeg vet det var en her på forumet som integrerte en skjerm i et custom kabinett som det var en artikkel om tidligere i år eller i fjor. Jeg lurer på om han tok ut panelet av en skjerm og brukte det løst.

 

Kasta 2-3 17" LCD i 4:3 format av samme modell her i høst. Nå når jeg leste dette innlegget ditt, så angrer jeg stort... Det ville være perfekt til et testprosjekt som dette, der man ikke trenger å være redd for å ødelegge skjermene...

 

Darn.

 

Noen bedriftseiere som skal kassere gammelt utstyr, som kunne tenke seg å donere 3-4 skjermer til formålet?

 

;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alltid folk som hiver skjermer, eller har noen stående som de aldri skal bruke igjen men ikke har giddet kaste ennå. Problemet blir eventuelt å få tak i samme eller like nok modeller. Det er kanskje et greit prosjekt å sjekke finn og brukttorget for folk som gir bort mot at du henter. Verdien av over 5 år gamle <22" skjermer er omtrent lik 0.

Om du kjenner noen som jobber på elektrobutikk går det også an å spørre om de kan si i fra om de får inn noen gamle LCD skjermer som skal hives. Gjennbruk i hobbyprosjekter er noe de gjerne hjelper med over å sende elektro-avfall til resirkulering.

Lenke til kommentar

Noen bedriftseiere som skal kassere gammelt utstyr, som kunne tenke seg å donere 3-4 skjermer til formålet?

 

;-)

 

Spør pent på nærmeste sykehus/legekontor og lignende.

 

Søsteren min som er sykepleier skaffet et par-tre eldre LCD-skjermer fra sykehuset hun jobber på for et par år siden da de oppgraderte parken sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...