Gå til innhold

Filme skjermen min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor var du ikke fornøyd? Fraps er en av de bedre programmene om man skal ta opptak av spill.

 

Har du 2 harddisker, så er vel lurt og om du tar opptak til den andre harddisken enn hvor spillet ligger, da får du mye bedre ytelse.

 

Når det er sagt, så tar fraps opptak ukomprimert, så da blir filstørrelsen ekstrem stor veldig kjappt, da kan du evt stille ned på kvaliteten i fraps instillingene om du ønsker det. Krever også en del CPU kraft om man har alt på det høyeste i fraps og ingame.

 

Ellers finnes det andre programmer som feks www.xsplit.com - Der kan du streame opp til internet, slik at andre kan se det live mens du spiller. + Du kan ta opptak til harddisken om du ønsker det. Nå er jeg litt usikker på om det er gratis eller ikke, men er absolutt verdt alle pengene om du har interesse for streaming :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor var du ikke fornøyd? Fraps er en av de bedre programmene om man skal ta opptak av spill.

 

Har du 2 harddisker, så er vel lurt og om du tar opptak til den andre harddisken enn hvor spillet ligger, da får du mye bedre ytelse.

 

Når det er sagt, så tar fraps opptak ukomprimert, så da blir filstørrelsen ekstrem stor veldig kjappt, da kan du evt stille ned på kvaliteten i fraps instillingene om du ønsker det. Krever også en del CPU kraft om man har alt på det høyeste i fraps og ingame.

 

Ellers finnes det andre programmer som feks www.xsplit.com - Der kan du streame opp til internet, slik at andre kan se det live mens du spiller. + Du kan ta opptak til harddisken om du ønsker det. Nå er jeg litt usikker på om det er gratis eller ikke, men er absolutt verdt alle pengene om du har interesse for streaming :)

ok takk, jeg har fraps men får ikke til å starte spillingen?? det står ikke noe om hvordan...
Lenke til kommentar

ok takk, jeg har fraps men får ikke til å starte spillingen?? det står ikke noe om hvordan...

Det står jo veldig greit om hvordan.

 

mqcovg.jpg

 

Er også en egen "Help"-knapp der som har fine instrukser om du forstår Engelsk.

 

"Video Capture hotkey" = Den knappen du vil trykke når du skal begynne opptak. Hos meg er det F9.

Lenke til kommentar

Det står jo veldig greit om hvordan.

 

a>

 

Er også en egen "Help"-knapp der som har fine instrukser om du forstår Engelsk.

 

"Video Capture hotkey" = Den knappen du vil trykke når du skal begynne opptak. Hos meg er det F9.

Må du være registrert for å filme skjermen?? for med meg skjer det ingenting når jeg trykker på f9, som jeg har valgt...
Lenke til kommentar

Må du være registrert for å filme skjermen?? for med meg skjer det ingenting når jeg trykker på f9, som jeg har valgt...

Har du valgt en plass du vil lagre til?

 

Viss du har aktivert "Overlay corner", så vil du se gule tall i spillene oppe i et av hjørnene, når du tar opptak, så vil de bytte farge til rødt fremfor gult.

cjigfv.jpg

Som forøvrig også indikerer hvor mye FPS du har.

 

Som gratisbruker kan du kunn ta opptak i 30 sekunder, mens om du kjøper programvaren, så kan du ta opp "evig". altså ingen begrensninger til noe.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...