Gå til innhold

For Transport Tycoon elskere, Transport Giant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mr.Ueland, si i fra om du ser det i en butikk her i norge i morgen da.. så jeg kan kjefte litt på de som driver butikken der jeg var i dag..

Skrevet
er såvidt meg bekjent økt til 1K nå, men uansett er det billigere enn i norge, her blir vel prisen på 499 elns først..

Er du sikker på dette?

Snakket akkurat med Tollvesenet (64821027 - vakta på gardemoen) og de sa at handel via internett skal det tolles av fra første kr. Vanlig handel ellers skulle fortolles fra 200 kr. og oppover. Og gaver hadde en fortollingsgrense på 500 kr.

Med andre ord så skal det i følge OSLO OG AKERSHUS TOLLDISTRIKT fortolles ved kjøp av dette spillet fra www.play.com

Men det blir jo som du sier uansett billigere enn å handle det i Norge.

des,OUT!

Skrevet

Jeg TROR du har bommet litt nå Mr.Ueland, men jeg håper virkelig du får spillet gjennom likevel.

Én ting er sikkert, hadde grensen blitt økt til 1000 kroner, ville jeg kjøpt et betydlig antall flere spill - fra play.com that is :yes:

Skrevet

Kan vi vente oss en anmeldelse av spillet snart? Om ikke, ville en brukeranmeldelse i forumet gjøre susen. Er spent på om spillet inneholder en god økonomimotor, og er underholdende og utfordrende over en lengre periode.

Skrevet
Jeg TROR du har bommet litt nå Mr.Ueland, men jeg håper virkelig du får spillet gjennom likevel.

Én ting er sikkert, hadde grensen blitt økt til 1000 kroner, ville jeg kjøpt et betydlig antall flere spill - fra play.com that is :yes:

Posted on 17/08/2004

Det vet jeg om noen dager, muligens i dag hvis dem er raske :D

Skrevet
Noen som har fått spillet, og kan dele noen erfaringer?

Har tinga det frå BestShop, og fekk melding om at dei hadde sendt det i dag.

I MORGON KJEM DET!

Håpar det er som Transport Tycoon. Det fantastiske med det var at ein kunne sitje og spele på det same spelet i månadsvis. Eg var ein ti-tolv år då eg haldt på med det. Halve klassen spelte det. Eg hugsar t.d då det første elektriske lokomotivet kom, og eg var den første i klassen som hadde fått det. Alle måtte heim til meg og sjå :-)

Den kjensla har eg ikkje hatt på noko spel seinare, og både Industry Giant og Transport Tycoon har skuffa meg.

Håpar i det lengste no.....

Skrevet
Håpar det er som Transport Tycoon. Det fantastiske med det var at ein kunne sitje og spele på det same spelet i månadsvis.

Hvis du forventer Transport Tycoon så blir du nok MEGET skuffet. Det ligner ikke på TT i hele tatt. Togene kjører igjennom hverandre på en linje, og bytter forskjellige vogner på stasjonene (som i Railroad Tycoon) og alle toglinjer må være koblet sammen. DVS. at du kan ikke begynne å bygge på ene siden av kartet for så og bygge en linje på andre siden. Kombiner dette med at flyene ser helt idiotisk ut når de lander og tar av, helt på trynet interface (du scroller som regel med å holde inn høyre museknapp, men den brukes også til å stenge ALLE åpne menyer, og fjerne alt du holder på å bygge), og at spillet låser seg etter litt spilling, så går du fort lei. Men det var litt gøy til og begynne med.

tror ikke jeg ville gitt dette spillet mer enn 3 eller 4 av 10

Skrevet

Demoen var i alle fall som vi sier i Bergen: Helt RÆV! -Jeg har spilt Transport Tycoon på "Hard" en stund og synes det er litt for lett, men på Transport Giant klarte jeg ikke å tjene en eneste krone. -Det var jo ingenting som var logisk. -Håper man kan begynne i f.eks 1930. -Det med å leke med kyr er ikke noe for meg!

Skrevet
Demoen var i alle fall som vi sier i Bergen: Helt RÆV! -Jeg har spilt Transport Tycoon på "Hard" en stund og synes det er litt for lett, men på Transport Giant klarte jeg ikke å tjene en eneste krone. -Det var jo ingenting som var logisk. -Håper man kan begynne i f.eks 1930. -Det med å leke med kyr er ikke noe for meg!

du kan starte i alt fra 1900 til år 2000. :yes:

Skrevet (endret)

Testet demoen selv for en stund siden.. Ikke noen verdig klone av TTD nei :no:

Venter heller på Locomotion ;) (k eller c?)

Endret av TCi
Skrevet (endret)

Noen som har en bra link til bilder av lokomotions?

Litt OT, men:Når vi først er inne på penge-spill, er det noen som vet om det kommer en etterfølger til "Ports of call", eller hva det nå het?

Endret av Kong Basse
Skrevet
Håpar det er som Transport Tycoon. Det fantastiske med det var at ein kunne sitje og spele på det same spelet i månadsvis.

Hvis du forventer Transport Tycoon så blir du nok MEGET skuffet. Det ligner ikke på TT i hele tatt. Togene kjører igjennom hverandre på en linje, og bytter forskjellige vogner på stasjonene (som i Railroad Tycoon) og alle toglinjer må være koblet sammen. DVS. at du kan ikke begynne å bygge på ene siden av kartet for så og bygge en linje på andre siden. Kombiner dette med at flyene ser helt idiotisk ut når de lander og tar av, helt på trynet interface (du scroller som regel med å holde inn høyre museknapp, men den brukes også til å stenge ALLE åpne menyer, og fjerne alt du holder på å bygge), og at spillet låser seg etter litt spilling, så går du fort lei. Men det var litt gøy til og begynne med.

tror ikke jeg ville gitt dette spillet mer enn 3 eller 4 av 10

Har du i det heile prøvd spelet eller? Har prøvd demoen eg og då, og synest det verka interessant...

Eg bryr meg då rakkaren om at toga kryssar kvarandre på ei linje eller at dei byter vogner på stasjonen, eller korleis flya ser ut når dei landar....

Eg er ikkje ute etter nokon tro kopi av Transport Tycoon heller då, då kunne eg jo like gjerne haldi fram med det. Var jo eit par irriterande ting med det og, for det første var det litt for lett, nesten same kva du gjorde så var du oppe i hundre milliardar kroner etter nokre år, og etter ei stund kunne du få melding om byggjestopp fordi du hadde for mange stasjonar, eller ikkje få kjøpe fleire vogner fordi du hadde nådd grensa for rullande materiell.

Og at ein i TG kan byrje alt i 1850, og frakte med hestar, oksar, seglskip og faktisk luftskip (!!!) er svært positivt.

Og eg håpar kartet er mykje større enn det som var i demoen, bør vere femti gonger større skal det bli noko fart!

Men samd med deg i ein ting då...... at dersom alle spora lyt hengje saman er det ikkje noko mindre enn ei skandale...

Bjørnar.

Skrevet
er såvidt meg bekjent økt til 1K nå, men uansett er det billigere enn i norge, her blir vel prisen på 499 elns først..

Er du sikker på dette?

Snakket akkurat med Tollvesenet (64821027 - vakta på gardemoen) og de sa at handel via internett skal det tolles av fra første kr. Vanlig handel ellers skulle fortolles fra 200 kr. og oppover. Og gaver hadde en fortollingsgrense på 500 kr.

Med andre ord så skal det i følge OSLO OG AKERSHUS TOLLDISTRIKT fortolles ved kjøp av dette spillet fra www.play.com

Men det blir jo som du sier uansett billigere enn å handle det i Norge.

des,OUT!

Grensen er 200 kr for varer (ikke bøker), og 1000 kroner for gaver. Dette er da verdien på selve produktet, uten frakt. Overstiger verdien av produktet disse summene, må du betale mva på varen, og frakten.

Skrevet (endret)
Har du i det heile prøvd spelet eller? Har prøvd demoen eg og då, og synest det verka interessant...

Eg bryr meg då rakkaren om at toga kryssar kvarandre på ei linje eller at dei byter vogner på stasjonen, eller korleis flya ser ut når dei landar....

Eg er ikkje ute etter nokon tro kopi av Transport Tycoon heller då, då kunne eg jo like gjerne haldi fram med det. Var jo eit par irriterande ting med det og, for det første var det litt for lett, nesten same kva du gjorde så var du oppe i hundre milliardar kroner etter nokre år, og etter ei stund kunne du få melding om byggjestopp fordi du hadde for mange stasjonar, eller ikkje få kjøpe fleire vogner fordi du hadde nådd grensa for rullande materiell.

Og at ein i TG kan byrje alt i 1850, og frakte med hestar, oksar, seglskip og faktisk luftskip (!!!) er svært positivt.

Og eg håpar kartet er mykje større enn det som var i demoen, bør vere femti gonger større skal det bli noko fart!

Men samd med deg i ein ting då...... at dersom alle spora lyt hengje saman er det ikkje noko mindre enn ei skandale...

og nei, kartet i hele spillet er ikke spesielt stort.

Bjørnar.

Har hele spillet ja. Er ikke sikkert du henger deg opp i slike småting som hvordan tog, fly og busser oppfører seg, men jeg synes det går på bekostning av realisme, og det er litt synd.

Det er nok sannhet at alle toglinjer må henge sammen, men jeg tror det går an å splitte dem opp etter at du har bygd dem, men for å i det hele tatt få lov til å bygge dem, så må de henge sammen med tidligere toglinjer. Jeg synes det er idiotisk at man kan bygge 1 linje, og ha 100 tog på denne... Null realisme.

Slike ting som du nevner som irriterende i TTD (maks antall stasjoner, tog, vogner, fly osv.) kan rettes ved å legge inn openTTD. (www.openttd.org)

Endret av apollox

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...