Gå til innhold

Nye fullformatobjektiver fra Canon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes også dette var ABSURD! Prisen på 24-70 henger ikke på greip.

 

Å betale 13 lapper for en helt normal zoom med så svak lysstyrke tror jeg få kommer til å gjøre. Og at den kanskje tar igjen på optiske ytelser tror jeg heller ikke den kommer til å gjøre, hvertfall ikke nok til å dekke opp for prisen og lysstyrken.

Lenke til kommentar

Har ikke Canon lyst å selge objektiver?

 

12690,- for 24-70mm f/4 IS. Da skal den være veldig veldig veldig bra.

Må være en feil et sted, 24-105 ligger på rundt 8000,- og begge har f4 og IS. Enten er oppgitt pris feil eller så vil prisen måtte gå dratisk ned straks det er på markedet.

 

Spørsmålet mitt blir og hvofor man skal velge 24-70 fremfor 24-105 når det meste er likt ellers. Jeg tviler på at den nye 24-70 blir særlig merkbart skarpere. Det eneste minuset med 24-105 er flare hvor den suger til de grader i motlys. Men er man ikke motlysfotograf så er det ikke et problem av betydning.

 

Tor

Lenke til kommentar

Nye 24-70 f/4L IS USM har bedre bildestabilisator (hybrid-type, ihht Canon god for 4 trinn til vanlig, og 2,5 trinn i makro) og et ganske interessant makromodus. 0,7x gjengivelse i en normalzoom er faktisk ikke hverdagskost.

 

Hadde prisen på de to vært lik tror jeg faktisk at jeg hadde hatt mest lyst på 24-70'n. Bare synd prisen ikke ER lik.

 

Når det er sagt så pleier Canon å gå høyt ut med sine veil-priser. 70-200 f/28L IS USM II lå på ca 25000 veil ved lansering, men ligger nå på ca 18500 (og har vært enda lavere på messer og slikt).

Lenke til kommentar

Når det er sagt så pleier Canon å gå høyt ut med sine veil-priser. 70-200 f/28L IS USM II lå på ca 25000 veil ved lansering, men ligger nå på ca 18500 (og har vært enda lavere på messer og slikt).

(Selvsagt må det være noe nytt kontra 24-105, men de fleste vil uansett sammenligne prisen mot dette objektivet)

 

Det er og mulig at dette er et strategisk valg i en prispolitikk dersom 24-70 er tenkt som kitobjektiv til 6D, dvs at man har såpass med marginer at en kan la objektivet i en kitpakke gå betydelig ned i pris for å la kunden tro at han/hun får en stor gevinst ved å kjøpe det samlet.

 

"De lure er egentlig ikke smartere enn deg - de er kun gratismedlemmer i myteverden"

 

Tor

Lenke til kommentar

Men selv på forum med folk som handler i dollar er det det reneste hylekoret over prisen på dette objektivet akkurat nå (skal sies at folk på f.eks. CanonRumors ser ut til å hyle av mer eller mindre alt Canon gjør).

 

Det synker nok raskt i pris.

 

Jeg synes 35mm f/2 IS ser interessant ut, men 7000 er alt for dyrt, og med et så høyt utgangspunkt er det nok grenser for hvor rimelig det vil bli.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...