Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil latency.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har ordnet oss linje fra Eidsiva.net som når vi fikk den lå på ca. 14 mbs(litt usikker på hva spesifikasjonen egentlig heter).. Og hadde da en normal latency på 60-70. Dette kan jeg leve med, for det fungere fint til spilling som league of legends..

 

Problemet er det at innimellom finner nettet vårt ut at: Hei, nå skal vi gi deg stabilt 100-130 latency!

 

Jeg ANER Ikke hvorfor dette skjer, jeg har restarta pc'en.. restarta USB mottakere min, men problemet vedvarer...

 

Noen forslag til hva dette kan være for noe??

 

 

All hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og dette skjer feks når du tester med speedtest.net eller pinger en server du har fått 60-70ms tidligere på dagen?

 

Dette skjer egentlig når nettet selv vil det, f.eks. har jeg spilt LoL tidligere i dag med stabil ms på 64. De 3 siste timene har jeg hatt stabilt 123ms.

 

Har ingen programmer åpne i bakgrunnen, og speedtest viser nå at jeg har 2mbit linje, istedet for at jeg hadde 12 tidligere i dag.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har ordnet oss linje fra Eidsiva.net som når vi fikk den lå på ca. 14 mbs(litt usikker på hva spesifikasjonen egentlig heter).. Og hadde da en normal latency på 60-70. Dette kan jeg leve med, for det fungere fint til spilling som league of legends..

 

Problemet er det at innimellom finner nettet vårt ut at: Hei, nå skal vi gi deg stabilt 100-130 latency!

 

Jeg ANER Ikke hvorfor dette skjer, jeg har restarta pc'en.. restarta USB mottakere min, men problemet vedvarer...

 

Noen forslag til hva dette kan være for noe??

 

 

All hjelp mottas med stor takk!

 

 

 

e det mobilt nett?

 

har du trådløs forbindelse mellom router å pc?

Lenke til kommentar

Det krever ikke noe av linja om du har ting tilkoblet, og småoppdateringer osv. ville ikke ført til et såpass fall i ytelse.

Men om Macen har noen programmer eller virus som har funnet ut at det skal aksessere nettet så vil jo ytelsen falle en del.

 

Dette gjelder også PCen din. Du kan sjekke nettverksbruken ved å åpne oppgavebehandling -> ytelse -> ressursovervåkning -> nettverk . Se om det skjer noe når du ikke bruker nettet (med vilje).

 

Om det er selve linja som er ustabil så kan det være verdt å kontakte ISP'en din og høre hva som kan være problemet. Kan kanskje være overbelastet sentral hos dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...