Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg spiller CS:S og har i det siste merket dramatisk stigning av ping på servere som jeg ikke hadde noe problem på ellers.

Før hadde jeg ca 50 ms, men nå ligger jeg på 300+, så dropper det til 50, og pang så er det oppe igjen på 300+ på 5 sekunder. Hva kommer dette av? Er det noen som kan hjelpe meg?

Har Eidsiva nett, sentralen ligger vel ca 2 km unna meg. Begynner å bli relativt forbanna her jeg sitter og har prøvd det meste jeg kommer på.

Nettet vi betaler for er Eidsiva Standard; 4/0.5 mbps, og når jeg laster ned ligger jeg langt under 1 mbps.

- Henrik

Endret av kimpex
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når jeg går inn på oppgavebehandling og nettverk så står det nettverksbruk 0,16%, og på hastighet står det 54 Mbps.

EDIT: Er bare jeg som bruker nettet nevneverdig her i huset. De 2 andre sitter kun på facebook. Hadde samme problemet da jeg var den eneste pålogget på nettet i helga.

Nettverket er sikret, og det er ingen naboer som er inne på nettet.

Endret av kimpex
Skrevet

Det er ikke så nøye hvilken adresse du sjekker mot. Jeg pleier å bruke vg.no eller www.uio.no.

Uansett så der man at du har fine verdier mellom PC og router (0-1ms). Deretter blir det helt forferdelige verdier på flere hundre ms.

Dette kan skyldes flere ting. Bl.a. at båndbredden er tilnærmet 100% på inn eller utlinjen din. Det kan også skyldes en feil i modem eller hos ISP.

Jeg ville prøvd å restarte router/modem i første omgang (ta ut strøm til router). Deretter sjekket om noe på nettverket bruker båndbredde. Du kan sjekke din egen PC ved å trykke ctrl_alt_delete, oppgavebehandling, nettverk.

Pass på at trådløsnettet ditt er kryptert. En nabo kan bruke opp båndbredden om det er åpent.

Hvis mulig så koble en PC rett i modem (dersom du ikke har kun routermodem).

Finner du ikke noen løsning, så kontakt Eidsiva.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...