Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sendte akkurat mail til CDON ang en kontroll som knirket, de ba meg sende en mail til Sony/Playstation fordi det er de som tar seg av reklamasjoner av kontrollene, så er nok like greit å ta kontakt direkte med Sony :)

Bullshit. Det er butikken du kjøpte den i som har ansvaret, og det er med butikken du skal forholde deg til.

---

 

Noen som har erfaring med å bytte ut stickene med alusticks? Har hyperhidrosis, så både DS og Xbone-kontrollene blir glatte når jeg bruker de.

 

Sendte en mail til å spurte, og fikk til svar

 

"Det er nye rutiner som Sony/ Playstation har satt opp for garantihenvendelser. Jeg anbefaler derfor at du kontakter dem."

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Sendte akkurat mail til CDON ang en kontroll som knirket, de ba meg sende en mail til Sony/Playstation fordi det er de som tar seg av reklamasjoner av kontrollene, så er nok like greit å ta kontakt direkte med Sony :)

Bullshit. Det er butikken du kjøpte den i som har ansvaret, og det er med butikken du skal forholde deg til.

---

 

Noen som har erfaring med å bytte ut stickene med alusticks? Har hyperhidrosis, så både DS og Xbone-kontrollene blir glatte når jeg bruker de.

Sendte en mail til å spurte, og fikk til svar

 

"Det er nye rutiner som Sony/ Playstation har satt opp for garantihenvendelser. Jeg anbefaler derfor at du kontakter dem."

Det kan stemme med garanti. Men du kan kreve å bruke reklamasjonretten og ifølge loven skal det gjøres med selger

Lenke til kommentar

 

 

 

Sendte akkurat mail til CDON ang en kontroll som knirket, de ba meg sende en mail til Sony/Playstation fordi det er de som tar seg av reklamasjoner av kontrollene, så er nok like greit å ta kontakt direkte med Sony :)

Bullshit. Det er butikken du kjøpte den i som har ansvaret, og det er med butikken du skal forholde deg til.

---

 

Noen som har erfaring med å bytte ut stickene med alusticks? Har hyperhidrosis, så både DS og Xbone-kontrollene blir glatte når jeg bruker de.

Sendte en mail til å spurte, og fikk til svar

 

"Det er nye rutiner som Sony/ Playstation har satt opp for garantihenvendelser. Jeg anbefaler derfor at du kontakter dem."

Det kan stemme med garanti. Men du kan kreve å bruke reklamasjonretten og ifølge loven skal det gjøres med selger

 

 

Selger er vel lovpålagt å ha ansvar for garanti og ha dialogen videre med produsent/leverandør?

 

Jeg har selv erfaring med at CDON "slenger" ansvaret over på andre/kunden sin. Dette gjelder alt i fra garantisaker til enkle operasjoner som å ta kontakt med sitt eget fakturaselskap.

 

Butikker som ikke kan ta vare på kunden sin og drive et velfungerende ettermarked, fortjener ikke mine penger.

Lenke til kommentar

Useriøst når de bare skriver Sony / Playstation i tillegg. Faktisk rent dårlig av CDON når de burde vite at det isåfall er Egmont som har importansvaret og de holder til i Køben. Lykke til med å evt møte opp der for å bytte kontroller..

 

Fasit: du skal KREVE å få byttet defekt vare hos CDON, og de skal gjøre dette snarest mulig for deg. Det er lovpålagt.

 

Og jeg ser på CDON sine sider at de skriver fælt lite om dine rettigheter når punkt 1 og 2 (av 3) dreier seg om at du selv skal gjøre noe - helst uten å kontakte CDON for da må de tydeligvis bruke ressurser på dette. Som siste punkt skriver de at de kan kontaktes via et skjema.

Ser du eksempelvis på Lefdal sine sider så beskriver de dine rettigheter, forklarer forskjellen på garanti/reklamasjon og ikke minst: at de omleverer mindre/billigere produkter. Det vil si at du ved defekt vare får ny, da dette blir billigere enn å måtte reparere den.

 

Dæven jeg mista mye respekt for CDON etter å ha fått med meg dette nå.. Hadde kanskje kjøpt film/musikk av dem, men hvis jeg selv skal stå for alt arbeidet med å reklamere mot leverandør så kan de ta seg et stev...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunde skal alltid ha mulighet til å henvende seg til butikk. Men avogtil ønsker produsent/distributør at kunde kontakter dem direkte. Som eksempel Nespresso. Man kan levere kaffemaskinen til Kitch'n (hvis man kjøpte den der), men det tar unødvendig lang tid. Først må kunde kjøre til butikken, så må butikkens ansatte skrive ned navn og kontaktinfo, så må de ringe Nespresso, så må Nespresso sende serviceboks dit, osv osv. Istedet ønsker Nespresso at kunde ringer direkte, og 1 dag senere får man en stor boks i posten med en lånemaskin, og sender den defekte i posten.

 

Men at CDON dytter ansvaret over på Sony blir veldig feil, ihvertfall i Norge, der Nordisk Film er distributør... Men man kan definitivt spare mye tid på å gå utenom butikkleddet i en garantiperiode.

Lenke til kommentar

Kunde skal alltid ha mulighet til å henvende seg til butikk. Men avogtil ønsker produsent/distributør at kunde kontakter dem direkte. Som eksempel Nespresso. Man kan levere kaffemaskinen til Kitch'n (hvis man kjøpte den der), men det tar unødvendig lang tid. Først må kunde kjøre til butikken, så må butikkens ansatte skrive ned navn og kontaktinfo, så må de ringe Nespresso, så må Nespresso sende serviceboks dit, osv osv. Istedet ønsker Nespresso at kunde ringer direkte, og 1 dag senere får man en stor boks i posten med en lånemaskin, og sender den defekte i posten.

 

Men at CDON dytter ansvaret over på Sony blir veldig feil, ihvertfall i Norge, der Nordisk Film er distributør... Men man kan definitivt spare mye tid på å gå utenom butikkleddet i en garantiperiode.

 

Det er nok ikke fordi det tar unødvendig lang tid, det er fordi Nespresso sparer penger. De sparer på alt i fra å måtte gi butikker tusenvis av retursedler til å ha en som sitter å holder dialog med for eksempel Kitch'n. Det er sjeldent kundes favør, men sine egne pengers favør som teller mest.

 

Jeg har drevet en elektrovare forretning og er rimelig sikker på at i dette tilfellet (og mange andre) lyver CDON til kunde. Om Sony i det hele tatt ville hatt ansvar for denne garantisaken, så hadde du fått beskjed om å henvende deg til importør som i dette tilfellet er Egmont - Nordisk Film.

 

Dårlig av CDON.

Lenke til kommentar

Hadde ikke tenkt til å ha både xbox og playstation denne generasjonen, men så videoen fra uncharted 4 og bestilte meg en ps4 med driveclub fra coolshop.com. Står INGENTING noe sted om at det er en importert maskin de selger, men den kommer fra england med kun engelsk strømkabel. Herrigud for ei sjappe.. Jaja, hadde en kabel liggende så maskinen står å oppdaterer seg nå og infamous second son er på vei i posten.

 

Er det noe annet ps4 eksklusivt jeg burde sjekke ut? Etter som jeg har skjønt så er killzone en skikkelig middels affære, bare med god grafikk, så det frister ikke sånn veldig. Jeg kom halvveis ut i TLOU på PS3 før den maskinen tok kvelden så handler nok remastered versjonen etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...