Gå til innhold

Platebransjen vil avgiftsbelegge mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

streaming streaming streaming.

at det er avgift på mp3 spillere som ikke har tilgang til streaming kan jeg se på som greit.

men er ikke mangen som har kopiert musikk på en mobil. der er det kun streaming som teller. flax dette foreløpig kun gjelder sverige.

 

Er det greit at du må betale en musikk avgift på mp3 spilleren din for å få lov til å lagre den musikken du har kjøpt på den ?

Da betaler du jo 2 ganger for den samme musikken.( dog ikke den samme prisen i begge gangene)

Lenke til kommentar

Det er kvalmt når staten vil stjele pengene dine i form av avgifter. Men når selskaper skal gjøre det også? -,-

Det er kvalmt når folk går gratis på skole, benytter helsevesenet med lave egenandeler, gratis tannlege til man blir 18 år, kjører på veier som for en stor del er finansiert over skatteseddelen, forventer å få pensjon når man blir gamle og likevel klarer å påstå at staten stjeler pengene sine?

 

Hadde man liberalisert ALT, og sagt at det ikke var noen skatt man skulle betale, så hadde man endt opp med et elitistisk samfunn hvor kun de som har mye penger har mulighet til å skaffe seg mere penger. Men, det er kanskje det du ønsker også?

 

Nei, jeg ser fordelen med at skattepengene fordeles via staten slik som i dag. Man kan selvsagt diskutere om staten kunne prioritert litt annerledes, som f.eks. å hatt større fokus på utdanning, men totalt sett så er systemet slik det er i dag helt greit. Selvsagt er det ting å endre på, og ting som er direkte latterlige. Men skatt i seg selv er helt greit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man sier at staten stjeler penger så mener man den bruker argumenter som skal gavne fellesskapet , men pengene havner absolutt alle andre steder en der det gjør noe for fellesskapet.

 

Mye av skattepengene brukes f.eks til fest for regjeringen , mye brukes til å lønne politikerne som har betydelige bedre lønsforhold en den vanlig manne i gata.

 

for ikke å snakke om mye letter de bruker pengen på tull og tøys en en vanlig borger som tenke seg omm hver gang man bruker litt penger

 

Da er det ikke rart at staten "stjeler" penger

Lenke til kommentar

Det er kvalmt når staten vil stjele pengene dine i form av avgifter. Men når selskaper skal gjøre det også? -,-

Det er kvalmt når folk går gratis på skole, benytter helsevesenet med lave egenandeler, gratis tannlege til man blir 18 år, kjører på veier som for en stor del er finansiert over skatteseddelen, forventer å få pensjon når man blir gamle og likevel klarer å påstå at staten stjeler pengene sine?

 

Hadde man liberalisert ALT, og sagt at det ikke var noen skatt man skulle betale, så hadde man endt opp med et elitistisk samfunn hvor kun de som har mye penger har mulighet til å skaffe seg mere penger. Men, det er kanskje det du ønsker også?

 

Nei, jeg ser fordelen med at skattepengene fordeles via staten slik som i dag. Man kan selvsagt diskutere om staten kunne prioritert litt annerledes, som f.eks. å hatt større fokus på utdanning, men totalt sett så er systemet slik det er i dag helt greit. Selvsagt er det ting å endre på, og ting som er direkte latterlige. Men skatt i seg selv er helt greit :)

 

Nå skal ikke jeg hjelpe med å gjøre denne tråden inn til en eneste stor politisk debatt, men jeg tror faktisk norsk økonomi er avhengig av litt mer realisitsk økonomisk styring for fremtiden hvis vi skal ha en noen lunde god økonomi da. Det er ingenting som er graits her i verden, så det er jammen bra at vi har olje og gass som sponser velferdsstaten, så lenge det varer.

 

Men jeg syns det er temmelig egoistisk at de som har god økonomi skal sponse de som ikke har god økonomi, og samtidig ødelegge norks økonomi. Hva skal vi leve av når olje og gass ikke er her lenger? Vi har en svært svak økonomi utenom petroleumsindustrien, så om vi skal tenke på barnebarna våre også, så må vi liberalisere og bygge privat sektor, slik at våre fremtidige generasjoner har mer å leve av enn NAV og kommunesektoren.

 

Å ha en velferdsstat er sikkert greit, men noen må betale for det, og det er temmelig naivt å tro at det kan fortsettes uten å bygge privat sektor. Lavere skatter og avgifter må til for å forhindre at de som skaper arbeidsplasser flagger ut av landet vårt. Om Røkke tjener 1 eller 20 milliarder mer enn meg, det bryr jeg meg ikke om. Jeg er mer opptatt av min egen økonomi, og kan man ikke ta vare på sin egen økonomi eller sine egne barns beste, så bør man kanskje tenke over sin egen økonomiske situasjon.

 

Jeg er ikke rik, men jeg sparer opp til dårligere tider og forventer ikke at noen andre borgere eller staten skal komme å hjelpe meg hvis ting skulle gå galt. Jeg greier meg selv og liker å ha det slik. Hvorfor skal jeg betale for at du skal få alt gratis? Vil du ha noe, så kan du fint få betale for det selv.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...