Gå til innhold

Vil til NY med kjæresten - hva bør jeg vite?


Klatt3n

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

I dag lovet jeg mer eller mindre en reise til New York bort til kjæresten min. Jeg hadde kun et par dager i tankene ettersom vi begge studerer og ikke har tid til å sette av altfor mange fridager. Originalt sett tenkte jeg alt fra 3-7 dager, så det ikke blir så altfor dyrt. Uansett, jeg har et par spørsmål jeg hadde satt pris på om noen orket å svare på. Først og fremst..

 

- .. så har jeg et gavekort på 2000 kroner hos Ving. Nå er jeg personlig ikke spesielt fan av reiseselskap. Ideelt sett ville jeg sett om jeg fant noe billigere på egenhånd hvor jeg hadde fiksa fly og hotell selv, og heller solgt gavekortet. Noen som har noen erfaringer med reiseselskaper kontra det å fikse alt selv når det gjelder pris? Er det kanskje lurt å bestille reisen hos Ving?

 

- .. og innreise til USA. Har hørt masse om akkurat det. Vi er begge snille folk med plettfri vandel, så akkurat det blir ikke noe problem. Men hva annet må vi gjennom på forhånd? Har snakket med noen kamerater som sa at de måtte fylle ut noe informasjon på internett i forbindelse med innreise. Hva er dette for noe?

 

- .. steder vi bør unngå? Jeg tenker det blir en shoppingtur til New York, men ingenting er skrevet i stein for øyeblikket. Hvis vi ender opp i New York, er det noen "farlige" strøk som vi helst bør unngå på kveldstid/nattetid?

 

 

Hadde vært kult om noen hadde erfaringer å dele. Kom gjerne med innspill til USA generelt, da jeg ikke er låst til NY enn så lenge. Forøvrig er vi 21 (22 når reisen er aktuell), og 19 år gamle. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det stemmer helt:

 

Kansellering ved ekstraordinære omstendigheter

Hvis din avgang kanselleres på grunn av ekstraordinære omstendigheter, som beskrevet under, vil Norwegian gjøre sitt ytterste for å tilby deg alternativ avgang på Norwegian sine ruter uten kostnad for deg. Du kan også omrute reisen til senere avgang med Norwegian på annet tidspunkt, innenfor 14 dager, dersom det er ledige plasser. Dette gjelder også påfølgende strekning og retur. I tilfeller hvor hensikten ved din reise bortfaller kan du kansellere reisen og søke refusjon av den berørte strekning, påfølgende strekning og eventuelt returreise.

 

Kansellering ved ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne vært unngått selv om alle rimelige tiltak var truffet, er for eksempel ved værforhold, konsekvens av værforhold på tidligere avganger, tekniske mangler som plutselig oppstår og berører flysikkerheten, streik eller arbeidskonflikt som påvirker driften, begrensninger i luftrommet på grunn av Air Traffic Control, plutselig sykdom blant besetningen som ikke kunne vært forutsett, samt andre uforutsette omstendigheter som utgjør en sikkerhetsrisiko for avgangen.

Lenke til kommentar

Å komme inn i USA er som regel ikke noe problem, bare ha forhåndsutfylt ESTA på nett så går det greit. I.o.m at dere skal til NY så er det vel direktefly, men skal du videre med connecting flight i USA kan det være lurt å ha noen timer da immigrasjonskontrollen noen ganger har en helsikes lang kø.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...