Gå til innhold

Clean install med oppgraderingsnøkkel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lastet ned den til ca 250 kr, kjørte den, fikk beskjed om at jeg kunne legge inn og betalte. Hadde ikke Vista, XP eller 7, bare Windows 8 Consumer Priew...eller release.

 

Nå stopper den med sort skjerm helt i slutten rett før jeg skal legge til mine personlige innstillinger som farger osv, og blir stående på sort skjerm.

 

Vet ikke om det har noe med at jeg ikke har en av de tre operativsystemene installert fra før av, men klør meg fortsatt i hodet om hva det kan være!

Lenke til kommentar

Nei det går ikke, har testet med .iso filen du får med oppgraderingsnøkkelen og prøvde å aktivere med aktiveringsnøkkelen på en tom disk.

Det fungerte ikke.

 

Prøver nå med MSDN .iso filen og oppgraderingsnøkkel på tom disk. Men det krever nok en register endring eller noe slik som det var på Windows 7.

Lenke til kommentar

Nei det går ikke, har testet med .iso filen du får med oppgraderingsnøkkelen og prøvde å aktivere med aktiveringsnøkkelen på en tom disk.

Det fungerte ikke.

 

Prøver nå med MSDN .iso filen og oppgraderingsnøkkel på tom disk. Men det krever nok en register endring eller noe slik som det var på Windows 7.

 

prøvde du dette :

 

"

To do clean installs with my win7 upgrade disk I had to change a registry key before it would activate.

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE

Change "MediaBootInstall" from "1" to "0"

after doing that I used typed "slmgr /rearm" into a command prompt, waited for conformation prompt, restarted my pc and activated.

This method might work for win8

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned den til ca 250 kr, kjørte den, fikk beskjed om at jeg kunne legge inn og betalte. Hadde ikke Vista, XP eller 7, bare Windows 8 Consumer Priew...eller release.

 

Nå stopper den med sort skjerm helt i slutten rett før jeg skal legge til mine personlige innstillinger som farger osv, og blir stående på sort skjerm.

 

Vet ikke om det har noe med at jeg ikke har en av de tre operativsystemene installert fra før av, men klør meg fortsatt i hodet om hva det kan være!

Høres ut som du har en extern skjerm tilkoblet? ble sånn hos meg også rett før jeg skulle legge til konto, farger osv
Lenke til kommentar

Meget spesielt at den skal finne på å gjøre det akkurat der i prosessen, men jeg skal gjøre et forsøk. Den blir jo ikke fullstendig svart, musa synes fortsatt. Men jeg satt å stussa på det i natt at jeg kan bevege musa utenfor sidekantene, men ikke topp. Jeg var dog litt for utilregnelig i gjerningsøyeblikket at jeg gadd å sjekke skjermene, selv om tanken var der.

 

Trodde forøvrig at skjermen ville gå i hvilemodus om det var slik, men om den antageligvis valgte HDMI utgangen som primærskjerm vil den jo ikke gjøre det så lenge den er skjerm nr 2.

 

Fungerer det kommer jeg jo til neste problem, å aktivere oppdateringen uten å ha oppdatert noe, så da prøver jeg noen tips som har dukket opp på forumet. Poster en oppdatering om det går senere idag.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Jeg skal på en måte erstatte operativsystemet (W7) på harddisken med W8. Kan jeg da starte installasjonen fra W7 eller noe, og formatere harddisken fra installasjonsveiviseren, for deretter å ta en clean install med oppgraderingsnøkkelen?

 

Ja det vil fungere helt fint. Bare å starte setup.exe fra Windows 7, når Win8 platen står i.

Skulle tro det ville fungere å starte opp direkte fra DVD platen også, for å så installere Win8.

Lenke til kommentar

Nei det går ikke, har testet med .iso filen du får med oppgraderingsnøkkelen og prøvde å aktivere med aktiveringsnøkkelen på en tom disk.

Det fungerte ikke.

 

Prøver nå med MSDN .iso filen og oppgraderingsnøkkel på tom disk. Men det krever nok en register endring eller noe slik som det var på Windows 7.

 

prøvde du dette :

 

"

To do clean installs with my win7 upgrade disk I had to change a registry key before it would activate.

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE

Change "MediaBootInstall" from "1" to "0"

after doing that I used typed "slmgr /rearm" into a command prompt, waited for conformation prompt, restarted my pc and activated.

This method might work for win8

 

Jeg måtte ty til denne løsningen som ser ut til å fungere fint. Aktiverte jeg før dette fikk jeg beskjed om at denne nøkkelen kun var til for oppgradering. Hadde Win 7 på en 40gb SSD med knappe 5 gb ledig, og siden jeg trengte 20 ledige gb for å oppgradere, så var det veldig greit med denne metoden:-)

 

Win 8 virker foreløpig som et fornøyelig OS. Litt tillvenning, men etterhvert som jeg har fått skreddesydd tiles, så syntes jeg Metro fungere helt strålende!

Lenke til kommentar

Nei det går ikke, har testet med .iso filen du får med oppgraderingsnøkkelen og prøvde å aktivere med aktiveringsnøkkelen på en tom disk.

Det fungerte ikke.

 

Prøver nå med MSDN .iso filen og oppgraderingsnøkkel på tom disk. Men det krever nok en register endring eller noe slik som det var på Windows 7.

 

Da tar du feil, jeg installerte en clean install igårkveld med iso\nøkkel som jeg fikk. og det fungerte helt utmerket, og ferdig aktivert når jeg kom inn i Windows.

Lenke til kommentar
Ja det vil fungere helt fint. Bare å starte setup.exe fra Windows 7, når Win8 platen står i.

Skulle tro det ville fungere å starte opp direkte fra DVD platen også, for å så installere Win8.

Ok, men alt jeg trenger når jeg lager CD-en er bare å brenne over filene på ISO-en? Eller må jeg gjøre noe spesielt for å gjøre den bootable eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...