Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Synes det var relativt greit å få 120k innbygere, men over det var vanskelig. Vannet ble urent, alle klaget på sykehus selv om jeg hadde plenty. Til og med det store uten at det ble tatt i bruk. Hadde områder med ekstremt krimnalitet. Plasserte 2 politistasjoner rundt med 20 biler til sammen, hjalp litt. Det hele endte opp med at jeg så vidt hadde overskudd til driften.

 

En ting jeg lar merke til var at den streetcar eller trikk om du vil ikke var særlig bra. Bygget dette godt ut, men det var veldig lite passasjerer. Den løsningen er ikke verdt etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sim City viste seg å være spillet som fikk meg tilbake på gamerforumet. Aldri så gæli at det ikke er godt for noe.

 

Etter flere dager med næring til magesåret mitt, kom jeg endelig inn og fikk starta opp i går. Jeg har spilt flere av de originale Sim City-spillene tidligere. Ønsker nyvinningene velkommen, men er en smule forvirra, da jeg i utgangspunktet har tenkt i tradisjonelle former nå som jeg er i gang med 2013-versjonen.

 

Jeg fyrte opp en by i tradisjonell form, der jeg forsøkte å holde RCI-behovet etter det som ble forespurt. Gikk på ei blemme med plassering av industri i starten. Kjørte industrien langt unna boligområdene, men det viste seg likevel at vindretningen gjorde livet surt for beboerne sørafor. Gikk ikke lange tida før innbyggerne hoia og skreik utafor ordførerkåken. Det førte til at jeg fjerna hele industriområdet og flytta det helt nordøst på kartet, slik at vindretningen ikke skulle være et problem. Likevel slutta ikke innbyggerne å protestere. Fikk stor reduksjon av forurensning, men de protesterer likevel. Kan dette ha noe med treige servere å gjøre?

 

Ser at folk skriver om egne byer der industrien ligger. Lønner det seg å bygge en by i regionen med mye industri, og vil det føre til at innbyggerne i den opprinnelige byen begynner å pendle dit til jobb? Og fører det videre til en reduksjon i industribehovet til den opprinnelige byen?

 

Fikk et irritasjonsmoment til. Jeg starta med low density-veier, der soner og offentlige bygninger ble plassert ut. Fant senere ut at disse bør oppgraderes til medium density for å få ytterligere utvikling. Men for å oppgradere veiene måtte jeg destruere de som allerede lå der fra før av, fant ingen mulighet til bare å oppgradere veien. Det førte til at omkringliggende bygninger, inkludert dyre politistasjoner, brannstasjoner, helsestasjoner osv. også ble revet, kun for å bygge veien, fordi de trenger en nærliggende vei for å fungere. Gjør jeg noe galt, eller skal det virkelig være slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det var relativt greit å få 120k innbygere, men over det var vanskelig. Vannet ble urent, alle klaget på sykehus selv om jeg hadde plenty. Til og med det store uten at det ble tatt i bruk. Hadde områder med ekstremt krimnalitet. Plasserte 2 politistasjoner rundt med 20 biler til sammen, hjalp litt. Det hele endte opp med at jeg så vidt hadde overskudd til driften.

En ting jeg lar merke til var at den streetcar eller trikk om du vil ikke var særlig bra. Bygget dette godt ut, men det var veldig lite passasjerer. Den løsningen er ikke verdt etter min mening.

 

For kriminaliteten kan du oppgradere det store politihuset med etterforskere osv.. dette hjelper litt, men man må ha MYE..

 

Har også lest at om "Alle" innbyggerne er utdannede blir det mindre crime og sykdom ;)

Endret av Titanium87
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har ikke spilt Sim City på mange år, men synes dette er et morsomt spill. Men jeg trenger noen råd. Jeg har plassert industrien så langt vekk fra byen (men i sonen naturligvis) som jeg kan komme, men nå kryper byen seg nærmere og nærmere på grunn av etterspørsel etter boligområder. Jeg har oppgradert alle veien rundt boligområdene så langt det lar seg gjøre (uten å fjerne dem og legge avenyer istedet i allefall), men likevel skriker folket etter flere boligområder. Hva gjør jeg med dette? :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har ikke spilt Sim City på mange år, men synes dette er et morsomt spill. Men jeg trenger noen råd. Jeg har plassert industrien så langt vekk fra byen (men i sonen naturligvis) som jeg kan komme, men nå kryper byen seg nærmere og nærmere på grunn av etterspørsel etter boligområder. Jeg har oppgradert alle veien rundt boligområdene så langt det lar seg gjøre (uten å fjerne dem og legge avenyer istedet i allefall), men likevel skriker folket etter flere boligområder. Hva gjør jeg med dette? :)

 

Det er i og for seg det samme som jeg lurer på i innlegget over. Er usikker på om det er best med en egen by i regionen der industrien ligger, eller om vi kan leve med industri og bolig side om side.

Lenke til kommentar

Prøver å finne meg en region, alle er opptatte og jeg switcher mellom de ulike serverne. Blir gal av å måtte gå igjennom den tutorialen for hver gang jeg skal innpå en ny server. Menysystemet til Sim City virker veldig uferdig.

Du trenger ikke ta tutorial, du kommer inn på den, så trykker du "gå tilbake til hovedmeny", husker ikke helt hva det står.

Lenke til kommentar

Noen som har fått denne buggen? Et helt byområde bare forsvant fra kartet - regionen vår har nå offisielt bare 15 byer... :p

 

Det eksisterer ikke... Borte vekk... Kan ikke velge eller abandone eller noe... Borte!

 

post-4131-0-29869300-1362827556_thumb.png

Sikkert en server glitch eller noe.

 

Her er en fin trafikkguide.

http://www.rerolled....ll=1#post128039

 

Simcity på reddit er helt supert, gullgruve med info. Simcity-forumet har vært ubrukelig siste mnd.

 

Nå har jeg prøvd denne typen layout en stund. I samspill med flere ulike massetransportløsninger funker den særdeles bra, helt til den virkelige befolkningseksplosjonen (100k+) kommer (i en by med litt forskjellig terreng). Jeg nådde iallfall smertegrensa, og plutselig stoppet det seg helt opp. Det ser unektelig mye penere ut enn avenyer over det hele, men det nytter ikke å føre den virkelige høyblokktrafikken på streets i det hele tatt. Situasjonen var kan hende løsbar med enda flere busser, men det hadde jeg rett og slett ikke økonomi til. Jeg hadde trikkespor satt opp slik guiden sa, Park-and-Rides her og der, en togstasjon og busser i fleng (3 shuttle og 1 terminal, tror jeg).

 

Det er mulig jeg gjør noe fryktelig galt, og jeg håper egentlig det. Etter som byen vokser får jeg stadig mindre profittmargin, mens noe sier meg at det burde vært motsatt. Hvorfor skal man ellers bry seg med å øke befolkningstallet?

 

Kanskje noen her har ideer rundt layout av vei og denslags, som kan bygge videre enten på guiden over eller på selvstendig grunnlag. Én ting er iallfall sikkert: Du er pent nødt til å tvinge simmene til å kjøre på de større veiene ved å sørge for at de også utgjør den korteste ruten dit de skal. Det er den eneste logikken de ser ut til å forstå.

 

Noen råd fra kloke hoder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det går nok mye på at etterhvert som byen vokser, så krever det mer investeringer i politi,sykehus, skoler osv. De investeringene tror jeg er dyrere enn gevinsten av en befolkningsvekst. Jeg har lært leksen med at man må ha en balanse både i hvor rike folk er og hvor tett sonene er i en by. På denne måten kan man med enkelhet styre befolkningsveksten, og legge til 2000 innbyggere hver gang man har behov. Eller fjerne 2000 innbyggere når man må

Lenke til kommentar

Nei, nå begynner jeg og bli irritert.. Siden den 7. har spillet fungert nesten uten problem, men nå vil ikke spille starte engang. Har skrudd pc'en av og på flere ganger, lukket og startet Origin, men uten hell. Åååå, jeg som hadde gledet meg til dette i helga. :(

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt spillet fysisk og aktivert det via Origio. Er det mulig å slette denne aktiveringen slik at spillet blir frigjort for andre og at jeg selv ikke kan spille det noe mer? Det vil jo gjøre det lettere for meg å bli kvitt det, enten å få tilbake pengene fra der jeg kjøpte det eller selge det for en billig penge videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...