Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Jeg har en by jeg driver og tester litt på nå og det som irriterer meg mest er at man faktisk går tom for vann.

 

Alt det andre kan løses med finurlig planlegging og kanskje dempe behovet av å nå 300.000 innbyggere, men når man går tom for vann hele tiden og må bygge nye pumper blir jeg bare irritert. Det er jo ikke sikkert man har plass eller LYST til å bygge en ny pumpe der det ER vann.

 

Det er meningen at vannpumper ved siden av åpne vannmasser skal vare uendelig, men jeg vet ikke om det faktisk virker som tiltenkt akkurat nå.

 

Ellers, hvis du ikke har tilgang på slike goder så skal det visstnok gå an å lage en slags loop fra kloakken, via filtrering og annen behandling av vannet, og tilbake til vannpumpa. Har ikke prøvd det selv ennå, men det virker interessant.

 

Litt om det her: http://community.sim...-drop-to-drink/

 

Er det noen som vet om grunnvannet kommer igjen?? Har bygd atomkraftverk og det sluker vann i byen min som har 250k innbyggere, og en stor pumpe har allerede gått tom

 

Det gjør det, men ikke sikkert det kommer raskt nok etter dine behov. Se ellers over.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som tror man kommer til å miste byene sine på servere som antakeligvis kommer til å bli lagt ned så fort pågangen dabber av kan garantert slappe helt av, da server merging (sammenslåing av servere) er noe alle spillselskap kan gjøre nå til dags, om ikke EA blir et unntak også her da, selvfølgelig :p

 

Er det forresten flere her som opplever jævla treg synkronisering mellom byene til hverandre i sine regioner? Håper inderlig det er server-relatert, for om det er så fucka som det var i går med at byene tar evigheter å synce seg opp mot hverandre, så er systemet i mitt tilfelle en fullstendig flopp.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om grunnvannet kommer igjen?? Har bygd atomkraftverk og det sluker vann i byen min som har 250k innbyggere, og en stor pumpe har allerede gått tom

 

Det kommer sakte men sikkert tilbake. Mulig du burde bygge et pumpehus til f.eks og slå dem av og på ettersom hvor mye vann det er under dem.

 

HÆ seriøst jeg har aldri hatt i nærheten av så høy profitt uansett. Må være noe alvorlig galt jeg gjør! SKulle vært i samme region så jeg kunne tatt en titt på byen din.

 

Hehe. Har ingen store hemmeligheter. Bare bygger ut services og soner ivei.

 

Herremin så viktige parker er?!?

Etter at et boligområde har liggi platt en liten stund og jeg setter inn et eller annet så tar det to sekunder før det begynner å utvikles i det området.

 

Jepp... parker og services er det eneste som gir høy landeverdi virker det som. Litt trist system. Likte beta #1 bedre hvor strandområder osv. hadde høy verdi ifra starten av.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt på greenmangaming, kostet 308kr. Ingen problemer, fikk cdkey med en gang.

 

Jepp, men de ville ikke godta nettbanken min av en eller annen grunn, pga at banken min trodde det var en gambling-side eller noe. Er ikke helt sikker. Jeg fikk derimot laget meg en PayPal, så da fikk jeg gjennomført betalingen :)

Lenke til kommentar

Hehe. Har ingen store hemmeligheter. Bare bygger ut services og soner ivei.

 

Noen spørsmål. :)

 

Med services mener du politi, brannstasjon og sykehus? Har du noe spesielt som gir ekstra profitt (fancy bygninger)? Følger du nøye med på statistikken over befolkning og antall jobber og soner deretter?

Lenke til kommentar

Noen spørsmål. :)

 

Med services mener du politi, brannstasjon og sykehus? Har du noe spesielt som gir ekstra profitt (fancy bygninger)? Følger du nøye med på statistikken over befolkning og antall jobber og soner deretter?

 

Ikke fancy. Tvert imot så bryr jeg meg ikke så mye om wealth osv. Til de andre spørsmålene jepp, og jepp :)

 

Jeg bygger også mange små stasjoner og sykehus istedet for de store. De små koster 500+$ i timen de store koster opptil 5000 osv.

 

Gjorde en bommert nå. Bygde community college i industriområde fordi det stod at det økte tech level. Men det kom 0 studenter dit.. flyttet den til et boligområde og da pøste det på med elever. Kanskje best å legge den et sted midt imellom R og I.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å gifte penger over til en av byene sine? Sendte 550k til en naboby (som jeg også styrer), kom piler og alt ting, men dem dukka aldri opp.

 

Edit: Litt googling avslørte at kan se ut som om det er en liten bug. Flere har visst opplevd at pengene har dukka opp dagen etterpå eller noe sånt.

 

Edit igjen... Der dukka dem opp! :)

Endret av Gurglemuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen spørsmål jeg sliter med. Hvordan blir jeg kvitt germs? Sykehus ser ikke til å fungere...

 

Og hvor tett bør jeg bygge veiene, for at jeg skal få bygd ut maks kapasitet på residentals, men ikke så mye at det blir tomrom mellom?

Lenke til kommentar

Bli kvitt årsakene til at folk får det i førsteomgang.

 

Hehe, godt poeng. Ser at det meste kommer fra air pollution. Jeg har bygd fabrikker litt dårlig til i forhold til vinden. Finnes det noen måter senere å "rense luften"? Eller må jeg rive? Ser også at det er spesielt en fabrikk som spruter ut drit. Kan jeg bare rive den, og satse på at noe bedre dukker opp? :)

Lenke til kommentar

Hehe, godt poeng. Ser at det meste kommer fra air pollution. Jeg har bygd fabrikker litt dårlig til i forhold til vinden. Finnes det noen måter senere å "rense luften"? Eller må jeg rive? Ser også at det er spesielt en fabrikk som spruter ut drit. Kan jeg bare rive den, og satse på at noe bedre dukker opp? :)

 

Techer du opp industrien din vil det ihvertfall bli kraftig redusert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...